![]() |
Digitale Camera
Hey,
Ik ben van plan een digitale camera aan te schaffen. Helaas ben ik een leek op dit vlak en zou ik graag een beetje meer uitleg krijgen. Wat kan je zoal krijgen voor 250 ŕ 300 euro. Al iets deftigs? Of moet je dan nog een een prijsklasse hoger gaan? Ik zag hier een aanbieding voor een HP PHOTOSM120. Helaas staan er ook allemaal termen in die ik niet zo goed begrijp. 1,0 megapixel resolutie ==> Wat betekent dit? En hoeveel zou je best nemen om een degelijke digitale foto te nemen. 2x digitale zoom ==> Wat betekent dit? Hoeveel is wenselijk? 4Mb intern geheugen ==> Vast en zeker nodig voor hoeveel foto's je kan nemen. Wat is zoal het meest standaard? Thx alvast! |
Ik zou voor een canon powershot a40 gaan.
314€ op www.camerahuis .nl Voor een deftige afdruk te maken heb je toch 2 mp nodig en om deftig te zoomen heb je optische zoom nodig en geen digitale. |
Voor 250 a 300 euro kun je wel wat goeds krijgen. Neem de Sony P51 of de Canon A40. Voor een goede afdruk van 10 bij 15 heb je een 2 miljoen megapixels-camera nodig. Dat zijn die sony en Canon wel. Digitalze zoom is niet belangrijk; heb je niks aan. Optische zoom is daarentegen wel belangrijk voor goed en mooi zoomen. 4 MB geheugen is veel te weinig. Vooral als je 's op vakantie gaat ofzo. (Meer dan) 64 MB is wenselijk.
Vraag gerust meer :) |
Ok, bedankt! Die Sony P51 lijkt me wel een cool ding. Iemand ervaringen mee? Positief? Negatief?
|
Die Sony P51 heb ik. Goed toestel voor een beginner. Scherpe foto's. Makkelijk te bedienen. Gewoon goed!
Toevallig verkoop ik 'm i.v.m. aankoop van een Canon S40. Interesse? Mail me op michielv66@hotmail.com :) |
Niet geďnteresserd?
|
Misschien wel. Voor hoeveel verkoop je hem?
|
Mijn vraagprijs is € 499,-. Hiervoor krijg je wel een uitstekend presterende en goed utziende camera, krasloos! Hierbij krijg je dan ook nog een Memorystick van 128 MB (twv 130 euro) en een tasje (twv 20 euro). Mail me maar op michielv66@hotmail.com :)
|
Citaat:
|
Daarom is het ook een vraagprijs ;)
|
Wil je hem verkopen denk ik toch dat je er iets van mag afdoen hoor. En best een gans pak want anders ben ik niet meer geinteresseerd. Dan kan ik het beter nieuw kopen.
|
Voor € 399,- heb jij een nieuwe camera met geheugenkaart en tasje!
|
Hoeveel kost het zonder memory-stick en zonder tasje?
|
Dan hanteer ik de vaste prijs van € 299,-
|
Citaat:
|
Als we even in de Tweakers.net pricewatch kijken (http://www.tweakers.net/pricewatch/27213), dan zien we een prijs die van €261 tot €314 loopt. Voor dat geld heb je dus een NIEUWE. Razzle zou een megadeal doen als hij het kale toestel voor de huidige nieuwprijs zou kunnen verkopen.
|
Bovendien is het uiterst irritant om onderhandelingen via het forum te laten plaatsvinden...
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:59. |