![]() |
stelling
scanderen is relaxed: eens/oneens
|
oneens, waarom is het relaxed??
|
scanderen is wel leuk want je bent er veel tijd ana kwijt en het is niet zo heel moeilijk, maar het opzeggen is niet echt iets dat mij goed lukt.
|
Citaat:
|
Ik vind scanderen erg moeilijk en het lukt mij niet goed om latijnse poezie op de juiste wijze voor te dragen. We hebben er trouwens maar een paar lessen aan besteed, bij grieks zelfs helemaal niet.
Hoe is dat op andere scholen? Zijn jullie er wel mee bezig geweest? |
Scanderen is niet moeilijk en ook wel leuk, maar om het nou relaxed te noemen?
Wij zijn er op school trouwens best wel veel mee bezig geweest, omdat we Ovidius op het tentamen kregen. |
wij hebben een poosje homeros gescandeerd (in het grieks) maar we zijn ermee gestopt omdat dat echt niet lukte
|
jemig, dat heb ik echt maar 2 lessen gedaan ofzo, en dan eigenlijk alleen maar op papier, daktyhuppelepuppes en spondeeen opschrijven...
|
Scanderen is echt geweldig leuk. Jammer dat onze leraar het niet erg interessant vond, de rest van de klas ook niet geloof ik, want wij hebben het maar kort gedaan. Wel mocht ik een heel stuk erbij scanderen omdat de leraar vond dat ik het heel erg goed deed. Ik was erg trots, want ik vond het ook erg leuk.
Wij hebben een stukje van Ovidius' Pyramus en Thisbe gescandeerd. De eerste paar regels ken ik nog steeds trouwens. |
Het klinkt misschien stom.. maar wat is scanderen??!
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:37. |