Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   1 stap vooruit en dan weer 2 achteruit (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=281201)

diane 17-11-2002 10:09

1 stap vooruit en dan weer 2 achteruit

Hoi allemaal

Ik heb vorige week dus verteld dat ik me snij en zou me beter moeten voelen maar dat doe ik juist niet.
Daar heb ik altijd last van zodra ik iets van mezelf bloot geef in real live dan is het over.
De gene die ik het dan heb verteld ga ik ontlopen kan er niet tegen als die naar me kijkt en al helemaal niet als ie naar mij toeloopt om mij gedag te zeggen.
Ik heb dan het gevoel dat die geen mij dan mischien gaat chanteren of het door gaat vertellen en dta maakt mij bang.
En daardoor trek ik een muur op die ondoordringbaar is en die ik alleen moet afbreken wat dus bijna onmogelijk is maar ik wil nu best wel weten of meer mensen daar last van hebben

groetjes Diane

Lethalis 17-11-2002 10:17

Je hoeft niet per se een open boek voor mensen te zijn. Vertel alleen iets als je het echt kwijt wilt.

Medea 17-11-2002 10:42

Ik had dat ook in het begin en eigenlijk nu ook.
Ik kan niet echt iemand meer vertrouwen, maar diegene aan wie ik het vertelde neemt dat gelukkig goed op.
Het doet echt wel goed nu om eens te babbelen, alhoewel ik gisteravond elke moment dacht: nu gaat die bellen, want ze zal dat niet voor zich willen houden.
Met vallen en opstaan dus.
Uiteraard is niet iedere vertrouwenspersoon hetzelfde.

nogwatjuh 17-11-2002 18:37

k heb t ook wel. k had ooit een hele goede vriendin alleen toen was zij een x bij mij en mn broer en ik kregen ruzie, ze was dr bij toen hij me sloeg.. kweenie waarom maar daarna kon ik nooit meer normaal naar dr kijken en heb ik ook ruzie met dr gemaakt na een tijdje, k heb dr drna nooit meer gezien. heel lullig voor haar.. maarja, dr valt nu weinig meer aan te doen.

als je bang bent dat ze het gaan doorlullen dan zorg je dr voor dat je ook wat van hun weet waarvan ze echt niet willen dat iemand t weet.. hoef je daar niet meer bang voor te zijn, en anders moet je alleen met mensen over je problemen praten als je echt geen andere keus hebt of alleen als je zeker weet dat je wilt dat ze het weten.
en als dat allemaal niet lukt moetje gewoon dr voor zorgen dat je niet meer zoveel dr aan denkt dat ze t weet..
naja kweet niet of t bij jou helpt, t helpt bij mij alleen wel..

MazeMouse 17-11-2002 23:29

Citaat:

nogwatjuh schreef:
als je bang bent dat ze het gaan doorlullen dan zorg je dr voor dat je ook wat van hun weet waarvan ze echt niet willen dat iemand t weet..
Had ik ook altijd. Ik moest en zou eerst iets van hun weten voor ik iets vertelde. Als ze me dan iets zouden flikken zou ik hun ook kunnen raken waar het hun het meest pijn deed.
Gelukkig nooit hoeven gebruiken. Erger nog, ik weet dingen die ik nu niet eens meer wil weten.

Medea 18-11-2002 16:58

Citaat:

MazeMouse schreef:
Erger nog, ik weet dingen die ik nu niet eens meer wil weten.
Idem. Na een tijd vormt dat zelfs een blokkade dat ik denk van die heeft ook zoveel miserie meegemaakt en dan komt er nog zo'n verwaand nest bij haar praten over haar problemen terwijl ze zelf best een psy kan gebruiken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58.