![]() |
Het nieuwe album van Luca Turilli
Hij heet btw Prophet of the Last Eclipse.
En wie heeft hem al? Best een mooi album vind ik, al vindt ik de laatste Rhapsody iets strakker. Tis ook wel grappig dat dit album in plaats van de gebruikelijke medieval/fantasy sfeer ook nog wat sci-fi erin heeft. Het zal ff wennen zijn om de keyboards te horen die af en toe(niet zo vaak hoor) een beetje techno-achtig zijn. Da geeft wel een lekker spacey sfeertje. Voor de lui die hem alleen maar willen downloaden is hier de tracklist(met de tijden erbij zodat je niet een te korte versie ofzow vindt) 1. Aenigma(1:58) 2. War of the universe(4:19) 3. Rider of the astral fire(5:12) 4. Zaephyr skiesītheme(3:19) (is instrumentaal) 5. The age of mystic ice(4:54) 6. Prince of the starlight(5:14) 7. Timeless oceans(4:18) (is een ballad) 8. Demonheart(5:09) 9. New centuryīs Tarantella(5:15) 10. Prophet of the last eclipse(11:49) * 11. Dark cometīs reign(4:44) * 12.Demonheart(5:02) (met een iets meer over the top zanger) *=staan genoteerd als bonustrack. Ik weet niet of ze er normaal op staan ik heb namelijk de limited version :p Wie hem heeft (gekocht/gedownload) laat hier je mening eens gelden! |
Niet mijn muziek.
|
Citaat:
Ik heb wat van die CD gedownload en ik vind er een paar super nummers op staan. War of the Universe Demonheart Ik heb de rest nog niet echt geluisterd. Maar volgens mij vind ik Prophet of the last eclipse niet leuk (en meestal vind ik hun(Rhapsody/Luca Turilli) 10+ minuten wel leuk. "Zaephyr skiesītheme" is trouwens ook wel leuk om op de achtergrond te horen, maar is verder niet speciaal. Ik zal binnenkort de rest eens luisteren. (y) |
Nummer 2 en 3 zijn wel aan te raden en nummer 9 is best funny met zijn oost-europees/russisch stijltje.
Toen ik deze topic startte had ik hem maar 2 keer gehoord. De 1e keer gewoon bij het gamen(dus dan hoor ik het wel, maar das alles) en de 2e keer is de manier waarop ik altijd muziek echt luister, namelijk gordijnen dicht als er teveel zon is, op me bed liggen en de muziek lekker over me heen laten komen. Nu ben ik tot de conclusie gekomen dat ik hem misschien net een tafje beter vindt.(dat hardere is voor iedereen anders, ik hoor vaak genoeg geklaag dat ze bij dawn of victory steeds net niet een iets harder niveau haalden. En het laatste nummer vindt ik schitterend) Het spacey sfeertje vindt ik erg lekker en de techno-achtige boards bevallen me beter dan ik had verwacht. |
de laatste van rhapsody is KUT, ik kan niet anders zeggen, de goeie ideeen van rhapsody zijn op en ze willen teveel kwaliteit in de muziek douwen lijkt het wel
ik krijg de nieuwe van luca binnenkort dus ik zie het dan wel :) maar de eerste is gaaf IN THE ANCIENT FOREST OF ELVES :) |
Citaat:
|
Trouwens als iemand LEGAAL de gewone versie(dus niet de limited :p ) heeft, kun je dan ff zeggen of het volgende erook in staat? Achterin het boekske staat een beschouwing van alle nummers door Luca zelf. Hoe de nummers zijn opgebouwd e.d.
En btw als je vindt dat de ideeën van Rhapsody op zijn kan je deze net zo goed laten liggen. Dunno of je de originele cdīs van Rhap hebt, maar Luca heeft daar ook alle nummers van geschreven(af en toe in samenwerking). |
Dat project Rhapsody in Black gaat trouwens niet door :). Wilde de platenbazen niet :).
|
Citaat:
|
Ik erger me altijd wezenloos aan die te krappe broek metal
Krijg ik altijd het idee dat ik in een ijzeren pak en een zwaard door de straat moet gaan rennen |
Citaat:
|
Rhapsody is niet echt aan mij besteed.
Citaat:
|
was wel et plan
maar ging niet door |
Citaat:
maargoed ik heb hem nog niet binnen dus ik kan nogsteeds niet zegegn wat ik van de nieuwe luca vind :P |
hij trapt gewoon keihard konten. damn, wat heerscht luca toch.
|
nog niet geluisterd....
vast boeiender als de laatste Rhapsody ik ga me ergeren aan die zanger van Rhapsody op 1 of andere manier Olaf van Luca Turilli is wel ENORRRM goed alleen die andere bandjes van hem zijn niet zo leuk.... Treasure Seeker (enorrrrrm Christelijk en de muziek valt ook nog tegen) Dionysus - eigenlijk wel goed, maar heeft minder Power als Luca Turilli Lord Byron - op zich ook nog wel tof. hmmm het klopt niet helemaal eigenlijk is alleen Treasure Seeker niet zo leuk.... :) |
Dionysus
Lord Byron SoulSeek vind er niks van :( . |
Citaat:
was er een download section en daar stonden ze bij :) |
Citaat:
is dat de gebruikelijke reactie? |
Voor de liefhebbers van power metal met over the top zang moet je dus ff nummer 12 vergelijken met nummer 8, kun je lachen :D
|
Ik heb 2 versies van Demonheart. Maar ik hoor eigelijk geen verschil, alleen de eerste 5 seconden zijn anders denk ik.
Ligt misschien aan mij.. Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb nu die versie die jij bedoelt en die is me toch K*T :D.
|
net als de vorige cd en alles van rhapsody vind ik het weer ronduit walgelijk!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:58. |