![]() |
Wanneer ondergewicht?
Wanneer heb je voor je leeftijd ondergewicht? Er is toch soort rekensommetje om te bereken of je te ligt of te zwaar bent. Bv. je bent 1.80 en weegt 75 kilo. Dan doe je dus 1,80x1,80=3,24. Dan doe je je gewicht delen door die som dat is dan 75/ 3,24= 23. Tussen 25 en 30 had je een beetje overgewicht en onder de 25 zayt je goed. Zelf zit ik op 16/17. ja dat is inderdaad heel erg laag. Maar weet iemand of ik nu ondergewicht heb en me eventueel zorgen zou moeten maken? Hellup!!!-xxx- Esther :confused:
|
Das je bmi (volgens mij)...kun je ook berekenen op www.sabn.nl. Maar geldt pas vanaf dat je volwassen bent, 't geeft je nu alleen een indicatie. Sommige mensen zijn tenger gebouwd enz. 'k weet ook niet of je 'normaal' eet. Als je je afvraagt of je ondergewicht hebt kun je het beste een keer langs de dokter gaan om het te vragen.
|
onder de 18 zou een volwassenen ondergewicht hebben...
|
bij www.netdokter.nl staat ook een gewichtswijzer
|
Citaat:
kwam zelf ook uit op 16 komma nog wat omdat je in de groei bent valt er weinig over te zeggen op die manier :confused: :o |
bij mij komt er 17,3 uit, maar volgens de dokter is het pas ernstig als het onder de 16 komt.
|
k heb 17 :( :p
|
14.7 er staat dat het veel te laag is....
maar ik ben natuurlijk pas 15 en dit is toch voor volwassenen? mm t zal wel goed zijn... KuzZzZz..... |
ja, als je jonger bent, ben je meestal wat dunner, dus geldt de BMI/QI pas als je uitgegroeid bent. dat d8 ik tenminste altijd. ik zit ergens tussen de 17 en 18, meen ik me te herinneren. ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, als je van jezelf weet dat je gewoon normaal eet en niet (extreem) lijnt.
|
Citaat:
|
Citaat:
ik kan daar echt niks aan doen want ik kom gewoon niet of bijna niks aan... ik ben trouwens altijd heel dun geweest.. KuzZzZz.... gefeliciteerd trouwens |
16/17 is prima hoor voor jouw leeftijd.
Is ook logisch: waarschijnlijk verandert je lengte niet meer zoveel, maar je wordt nog wel zwaarder >> BMI wordt hoger. |
Citaat:
|
Ik ben zo 2 meter en zweef al jaren ommenabijde de 60 kilo. Ben 18 en kern gezond. Wat klopt hier niet?
PTTP |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb 22.5 is wel goed maar ben volgens mij al volgroeid of ja hoop ik dan...
maar doe gewoon en ga je niet al te druk maken. gezond eten en sporten en alles komt goed. ga nou niet als je ondergewicht hebt volproppen met de gedachte om dikker te worden loopt alleen maar verkeerd af... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:26. |