![]() |
welke methode gebruiken jullie?
Daar was ik benieuwd naar. Wij gebruikten voor latijn (ben ik mee gestopt) Roma. Voor grieks gebruiken we Pallas.
|
latijn = via nova 1 en 2
grieks = pallas |
Citaat:
Idem http://forum.scholieren.com/smile.gif maar nu heb ik catullus martialis en horatius Caesar en Ovidius & Seneca the real stuff! |
Ik heb voor Latijn eerst Via Nova 1 en 2 gehad, daarna zijn we met teksten bezig gegaan (gekopieerd, dus ik weet niet uit wat voor boek). Nu heb ik het boek "Hij, Caesar".
Voor Grieks heb ik Pallas 1, 2 en 3 gehad en nu heb ik het boek: "Aan de macht?" (met teksten van Herodotos). |
Latijn : 'Roma 2' + 'Ovidius en Caesar';
Grieks : 'Pallas 2'. |
Wij gebruiken voor Grieks Pallas en voor Latijn Fortuna,
Alle-2 K*Tboeken |
als wij pallas2 uithebben (over +/- 4/5 maanden) gaan we verder met boeken die onze leraar zelf heeft samengesteld. Daarin staan woorden, herhaling van gramatica en heel erg veel teksten
|
Hoi,
Ik heb ook de gebruikelijke zooi gedaan: Roma 1 Roma 2 Ovidius & Caesar Echo & Narcissus Liefde, Lust en Leven (catulles, martialis horatius) Sapienta (= Seneca) Plinius Hij, Caesar En dat is gelukkig alles, anders had ik wel erg veel voor mijn schoolonderzoeken, waar ik nu maar mee verder ga aangezien ze maandg beginnen! Pascalle [Dit bericht is aangepast door Pascalle_de_Beer (05-10-2000).] |
Voor Latijn eerst Roma en nu Ovidius&Ceasar en voor Grieks eerst Hellenike en nu zijn we bezig in Medea.
|
Eerst gebruikten wij voor Latijn Via Nova 1 en 2 + Transitorium en nu gebruiken we Fortuna en stencils van Roma
Voor Grieks hadden we Hellenike |
Grieks: Pallas
Latijn: Roma |
Latijn: Fortuna
Grieks: Pallas |
Voor grieks heb ik een jaar Pallas gehad ( ik heb nu geen grieks meer)
Voor Latijn heb ik nu een hele reeks gehad. Via nova 1+2 Delen van: Ovidius (pyramus en thisbe) Cattulus Phaedrus Martialis Tacitus> Een deel van de Annalen, de Germania een brief van Plinius aan Trajanus de brief terug. Nu zijn wij bezig met Hij Caesar. |
Ha Jasper!
Voor Latijn: Roma 1 & 2 en daarna Ovidius en Caesar Voor Grieks: Pallas 1 & 2, deel drie vindt onze leraar veel te duur dus hij stelt zelf een pakketje gedichten en tragedies voor ons samen, zal wel Aischylus, Euripides en Sofokles worden. |
Citaat:
|
Latijn:Augora
grieks:hebben we geen boek van.....wel een schrift |
wij gebruiken voor Latijn Phoenix 1,2,3,4,5 en 6
vind je iets saaier? |
Conclusie: Voor Grieks heeft iedereen Pallas, voor Latijn iedereen iets anders maar uiteindelijk wordt er wel Ovidius vertaald. (he Anton!)
|
latijn: via nova
grieks: pallas we hebben ook nog zon cultturboekje |
Hallo!
Wij gebruiken voor Latijn Via Nova en voor Grieks Pallas, volgens mij gebruiken bijna alle scholen Pallas, zijn er mensen die een andere methode gebruiken?? |
Citaat:
Joop had vandaag echt weer de pik op mij, nouja ik heb er dan misschien ook wel een beetje om gevraagd...'k heb de hele les liggen slapen/lullen met tijn. |
Citaat:
------------------ "Always borrow money from a pessimist; he doesn't expect to be paid back." - |
Je bedoelt die les dat je steeds zo actief ook echt je vinger opstak als je wat wilde vragen? Ja, je hebt nu eenmaal een imago. Net als Nellie. Ik doe trouwens wel mee aan je Grieks-fanclub.
------------------ When you speak from the heart, you rule. When you speak from the mind, you destroy. |
Wij hadden in de onderbouw "Taal der Romeinen" en Pallas geloof ik.
Oh boy......zo gaaf! Nu heb ik dus Caesar.....*gaap* ------------------ Bide the Wiccan laws we must, In perfect love and perfect trust. Eight words the Wiccan Rede fulfill: And ye harm none, do what ye will. |
Citaat:
Dat van die Grieks-fanclub gaat wel wat ver.... |
Latijn: Roma 1 en 2
Grieks: Hellenike 1, 2, 3, 5, en het woordenboekje, Arche. ------------------ Everything happens for a reason, only the reason can be difficult to understand. Ik ben helemaal niet nieuwsgierig, ik wil alleen alles weten! |
Ik heb dit gehad:
Grieks: Hellenike Latijn: Via Nova 1&2 Liefde, Lust en Leven (Catullus, Martialis en Horatius) Sapientia (Seneca) Hij, Caesar En dat in de 2e fase... http://forum.scholieren.com/frown.gif |
latijn (ik heb alleen maar latijn):
Fortuna en vroeger voor grieks Pallas. en voor kcv heb ik synopsis |
Citaat:
Voor KCV heb ik ook Synopsis, en Forum geloof ik |
Citaat:
|
huh zijn wij dan de enige die voor latijn redde rationem gebruikte en voor grieks methodos????
vanaf de derde ongeveer deden we voor grieks homerus (odysseus) en nu (5de) doen we plato en voor latijn kregen we vanaf de derde (m.b.v. via recta )alleen maar stencils (gekopieerd dus..van ovidius,catullus,van lucretia) [Dit bericht is aangepast door stupidgirll (13-11-2000).] |
Citaat:
(in de derde hebben we wel ovidius gedaan) |
Citaat:
|
Voor Latijn hadden we eerst Via Nova, maar nu Fortuna en voor Grieks Pallas
|
Nog een vraagje, wat gebruik(t)en jullie voor Grieks (in de 5e en het einde van de 4e).
Wij krijgen namelijk zelfgemaakte boekjes van onze leraar. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
klas 3: Pallas 1 klas 4: Pallas 2 klas 5: Pallas 3 |
voor latijn:Phoenix
en Grieks :Dipous ... [Dit bericht is aangepast door Ariadne (21-11-2000).] |
voor latijn fortuna en voor grieks pallas
kus, angel |
Citaat:
|
Citaat:
Ik snap hier echt helemaal niks van. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat krijgen jullie na Pallas 2? |
Citaat:
------------------ "Forum linguae anticae viveat!" (Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!) Ga anders naar mijn homepage |
Citaat:
Na Pallas 2 krijgen we volgens mij gewoon Pallas 3, maar ik weet het niet zeker, zal eens vragen. |
Citaat:
|
Citaat:
------------------ "Forum linguae anticae viveat!" (Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!) Ga anders naar mijn homepage |
Citaat:
Ik heb geen Grieks meer, maar daar gebruiken ze Pallas voor. MZZL, Montell |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:47. |