Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Steken in mijn hoofd... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=281759)

Andijvie 17-11-2002 19:41

Steken in mijn hoofd...

Gisteren had ik een paar vrij harde steken in mijn hoofd, vlak bij mijn linker slaap. 't Voelde anders dan een normale hoofdpijn en het duurde ook niet zo lang.
Vandaag heb ik ineens een heel raar gevoel rond mijn voorhoofd en oren/slapen... 't is niet echt een pijn, maar een soort druk, alsof de luchtdruk veranderd, maar dan constant. Het gaat niet weg, ook niet als ik gaap oid... Ik heb tijdje terug een asprientje gepakt, hielp wel eventjes, maar niet veel langen dan een half uur... Mijn ogen voelen alsof ze dicht willen vallen, maar ik ben absoluut niet moe (ook niet over-energiek, maar normaal)...

Kent iemand dit? Wat kan ik eraan doen?

ekki 17-11-2002 20:09

doktur!

als het lang aanhoudt tenminste.

CraigDavid 18-11-2002 14:31

als in een film een computer weigert geven ze het altijd een klap en dan doet ie het altijd weer, mischien kan je dat ook met je hoofd proberen. :D

ff serieus, ik zou wel naar de dokter gaan, die wordt ervoor betaald.

wondersbestaan 18-11-2002 15:06

Het zouden voortekenen kunnen zijn van migraine, maar dan had dat nu al verder moeten doorzetten. Verder zou ik zo geen verklaring weten. Weet ook niet of je je verder ziek voelt, misschien koorts hebt? Als het aanhoudt zou ik voor de zekerheid toch even naar de huisarts gaan.

~miZzs~ 18-11-2002 15:21

ik heb ook soms van die steken in de buurt van me slaap, doet heel pijn maar is snel weer weg, duurt maar iets van 5 minuten. ik dacht dat het door spanning kwam...

Andijvie 18-11-2002 15:45

Volgens dokter heeft het te maken met spanning, ik slaap de laatste tijd ook al niet fantastisch (duurt heeel lang voor ik in slaap val) en dat zou ook weer te maken kunnen hebben met spanning.. 'k Moet rusten...

Rickkus 18-11-2002 20:35

Ik heb soms van die steken bij mijn reet, ik heb ze al 2 jaar ofzo. Je kan niet gaan zitten en dan spring je opeens op ofzo, met je handen aan je reet. Zeer vervelend in de klas. Niemand herkent die steken..... jullie ook niet denk ik

mar87 20-11-2002 19:17

Kheb dat ook wel 'ns. Heb verder nooit hoofdpijn, ook nooit gehad maar soms toch wel van die gekke steken, iets boven m'n oren ongeveer, en dan richting m'n slaap, heel irritant maar 't is na 1 minuut ook weer over, maar op 't moment zelf lijkt 't of je gaat flauwvallen oid.
'kweet oko niet wat 't is.

Nuck 20-11-2002 19:25

Dat heb ik ook wel eens. De laatste tijd vaak, omdat ik net een hersenschudding heb gehad. Bij mij heeft dat er mee te maken.

sterre 20-11-2002 19:30

mss een hele lichte migraine aanval of synesit? indien dit zo is raad ik je aan om voldoende te slapen en eventueel iets koud op je voorhoofd te leggen als het te lastig is! succes

~*skoolgirl*~ 22-11-2002 19:20

wat komt dat van die steken me bekend voor.. :(
Heb er zelf bijna 2 jaar last van gehad en dan elke dag, en vaak de heledag door(soms had ik even een uurtje geen steken als ik geluk had)
Ik ben daarvoor heel vaak naar de dokter geweest en elke keer was het wat anders. De laatste keer (nu ruim een jaar geleden) heeft de dokter me door verwezen naar een mensendieck therapeute (door voor was ik al bij de fysio geweerst, maar dat hielp niet)De mensendieck therapeute heeft wat aan m'n houding gedaan, omdat ik steeds (onbewust) met m'n schouwders naar voren ging en omhoog getrokken zat. Nu heb ik een veel rechtere en beter houding (na dik een half jaar mensendiecktherapie) en heb ik (bijna) geen last meer van die steken en dat druk gevoel. Dus ik zou als ik jou was vragen aan je dokter of je houding wel goed is en of je daardoor van die steken krijgt.
Bij mij heeft het lang geduurd voordat het over was ik hoop bij jou niet!!
~xxx~

Balance 22-11-2002 22:26

kheb 't ook vrij veel gehad, maar dan ging het gepaard met 'gewone' hoofdpijn. De dokter kwam niet verder als 'doe je veel aan je huiswerk?' en 'heb je veel hobby's' om het zo op 'gestressed' te gooien.
Een andere dokter zei dat er te weinig ventilatie zou zijn op school, aangezien ik er vooral daar last van had.

Wat het ook was, het was volgens beide dokters niet echt gevaarlijk, maar wel erg vervelend.
Na 1 / 1,5 jaar is het vanzelf overgegaan gelukkig.

Je moet alleen wel goed kijken of het aanblijft en zo ja, of het dan alleen maar steken zijn. Want volgens mij is het niet zo best als het echt alleen maar steken zijn. Dan zou ik het nog eens checken bij de dokter (als je dus wel voldoende rust hebt verder enzo).

Andijvie 23-11-2002 12:46

Ik heb het nog steeds, niet elke dag, maar toch wel akelig vaak. 't Begint meestal met steken en daarna krijg ik gewoon hoofdpijn, over mijn hele hoofd, vooral rond mijn voorhoofd en oren/slapen.. 't Komt waarschijnlijk door spanning (ik maak me nogal druk om school etc).. Maar sinds gisteren zijn mijn beide ogen gewoon super bloeddoorlopen, heel eng. Vanaf mijn neus naar de pupil loopt een bloedrode draad, heel akelig.. Ik zie ook super bleek.. Mja, ik heb geen ijzertekort oid... dokter houdt het gewoon op 'spanningshoofdpijn'..

Freyja 23-11-2002 13:42

Dat met die druk kan voorhoofdsholte ontsteking zijn... doet het ook pijn als je op de kop gaat staan (voorover buigt... als je hoofd maar op de kop is en er bloed naar stroomt)? Dat krijg je als je verkouden bent soms... het is geloof ik niet echt ernstig, mijn broertje heeft het vaak (die is dan ook vaak verkouden >_>), ik heb het ook wel gehad, heb het nu ook een beetje (ben ook heel verkouden >_<)... 't gaat vanzelf over, bij mij tenminste wel. Als het lang duurt zou ik er wel mee naar de dokter gaan... En of die steken erbij horen weet ik eigenlijk niet, maar daarmee zou je misschien ook maar even beter langs de dokter kunnen gaan.

Yamyam 23-11-2002 19:25

Ik heb t ook maar weet niet precies wat het is. Veel drinken en buiten zijn en lichaamsbeweging en badderen helpen zoiezo.

Miss Helena 24-11-2002 16:42

Heb t ook en nix helpt er tegen... Komt eens in de zoveel tijd en dan heb k t ook heel de dag :(

whoesie 25-11-2002 18:08

ben je verkouden?
dan is het een sinusitus, ofwel voorhoofdsholteontsteking
dan moet je lekker stomen en met een sjaal aan slapen

timkoning1993 08-01-2009 07:23

Hallo,
ik heb laatst een klap op mijn slapen gehad.
nou heeft iemand mij wijsgemaakt dat het zou kunnen dat je dan minder zou gaan slapen, je slaapvermogen zou verliezen.
is dit complete bullshit of zit hier een waarheid achter?

Bedankt, Tim(y)

Pluis 08-01-2009 08:15

goeiedag wat een up... de laatste reactie is uit 2002! je had hier best een nieuw topic voor mogen aanmaken hoor.

Mushu 08-01-2009 16:00

ik zat echt naar die mensen te kijken die gereageerd hadden en ik dacht: whut, die ken ikh helemaal niet :D.

Andijvie 08-01-2009 17:51

Haha, ik kon me al niet herinneren dat ik hier had gepost laat staan het topic had geopend :D
Slotje dan maar ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31.