Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Help! hilf! help!!!!!!!!!!! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=28192)

juliettebinoche 31-05-2001 19:03

Help! hilf! help!!!!!!!!!!!

HELLLLUUUUPPPPP!!!!!!!!
ik ben een hopeloze zeer reddeloos verloren gymnasiumleerlinge. ik zit in de derde en volgende jaar kap ik verschrikkelijk met latijn & grieks. grieks is nog wel leuk, maar IK KAN NIET VERTALEN! maar dat is niet mijn probleem. ik heb MORGEN een repetitie van latijn & ik snapper nix van. allemaal passieve inperfecta en dergelijke.. kan iemand het mij proberen uit te leggen of kent iemand een site waar dit wordt behandeld???? HELP MIJ!!!!!! HILF MIR!!!!

mail: reviusmeisje@hotmail.com

guess who!? 31-05-2001 19:57

misschien dat je bij www.latijnengrieks.com iets kunt vinden??

succes ermee

thonglover 02-06-2001 13:06

Citaat:

juliettebinoche schreef:

mail: reviusmeisje@hotmail.com

zit je op et revius?

ik kan trouwes ook niet vertalen hoor...

daaaaag kuszie annick

Tygertjuh 02-06-2001 14:01

Vertalen kun je iemand eigenlijk niet leren. Het is het begrijpen van de grammatica + creatief omgaan met zinnen. Als je daar beide goed in bent, dan gaat het wel goed. Als je dat niet bent, dan dus niet. Ik zelf ben wel goed in het creatieve gedeelte, en ik ken de grammatica ook wel, maar het toepassen gaat meestal wat minder. In de les gaat het ook altijd wel redelijk, omdat je dan nooit met de tijd druk zit, maar tijdens een proefwerk vertaal ik, vooral Grieks, erg dom. Met Latijn hebben we er altijd woorden bij zitten die we in de eerste klas hebben gehad, en die weet ik allemaal niet meer hoor, dus da's niet erg aardig. Ik hoop dat alles een beetje goed gegaan is... en zo niet. Tsja..

*E.T.* 02-06-2001 16:36

Citaat:

Tygertjuh schreef:
In de les gaat het ook altijd wel redelijk, omdat je dan nooit met de tijd druk zit, maar tijdens een proefwerk vertaal ik, vooral Grieks, erg dom.

WOW!! Dat heb ik in mijn latijncarierre nou nooit gedaan!! Vertalen tijdens een repetitie!! Mppf, daarom was ik ook zo bang voor mijn eindexamen, want toen moest het wel! gelukkig het laatste jaar stoomcursus gehad en het is me gelukt!! Maar ja,ze hadden volgens mij ook wel het makkelijkste stuk Caesar gepakt wat er was (maar 1 ablabs, tss, en dat begreep ik nou juist wel)

*E.T.* 02-06-2001 16:37

Maar ff on topic

daar kan ikje niet bij helpen, zoals je net las ben ik ook nooit zo goed in vertalen/grammatica getraind..

juliettebinoche 02-06-2001 17:28

ja ik zit idd op het Revius, anders zou het emailadres: reviusmeisje@hotmail.com een beetje errug lomp zijn hè!?

maarre, ik heb de repetitie gemaakt en ik had een 6,3 EN IK BEN DAAR HEEEEEEEL BLIJ MEE!!! nou ga ik over!!!

thonglover 07-06-2001 14:53

jeeeeeeeeeeeeeeej goed zo!!

ken je jorine en emiel en chistiaan en zo kan ik nog wel laaaaaaaaaaang doorgaan...

kuszie

juliettebinoche 09-06-2001 12:43

sorrie maar ik ken geen Jorine en geen Emiel enzo..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:16.