![]() |
Atheneum met Latijn... Gymnasium??
Hoi,
Ik heb sinds de eerste klas Latijn en nu in de vierde heb ik het nog steeds. Ik heb alleen nooit Grieks gehad. Is dat dan VWO+ ofzo... daar schreven sommige mensen over in andere topics... |
Als ik mijn beperkte kennis in de strijd mag gooien, zou ik graag willen zeggen dat zij gelijk hebben.
Gymnasium doe je alleen als je ooit de twee klassieke talen hebt gehad, Grieks en Latijn dus; en met één klassieke taal doe je vwo+. |
eehm, op 21 juni kom ik bij je terug, ok?
Dan heb ik nl. mijn diploma en weet ik eindelijk eindelijk wat daar op zal staan VWO of Gymnasium... Ik heb ook nooit Grieks gehad, maar ik heb in de onderbouw wel 'overuren' Latijn gedraaid, in die uren zaten dan ook griekse mythologie, bouwkunst ed, alles behalve de taal, dus... En toen zeiden ze dat ik een gymdiploma zou krijgen, en een jaar later weer niet, en toen maar weer wel, enz.,enz....dus ik ben niet helemaal zeker Nou ja, iig op 21 juni weet ik het!! |
Citaat:
|
heb ook atheneum met Latijn, en ik beschouw het niet als gymnasium. Gymnasium is namelijk over het algemeen moeilijker, en zij hebben daarbij geen CKV...wij wel KCV+CKV http://forum.scholieren.com/frown.gif
|
[quote]Onbekende schreef:
Citaat:
|
Citaat:
|
Voor gymnasium moet je minimaal 4 jaar Latijn en 1 jaa Grieks hebben.
Dat is wat ik ervan weet. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed. Bij de rest van de stof komt gymnasium en Atheneum wel overeen, heb ik gehoord. Behalve de 2 klassieke talen is er geen verschil. |
Ben ik weer! Ik was ff vergeten dat ik had beloofd te zeggen wat het was geworden tot ik net mijn diploma aan het bestuderen was voor mijn inschrijving aan de uni... en.... jawel, jawel, het is een gymnasiumdiploma geworden! Lang gedacht, nooit verwacht, toch gekrege, zullen we dan maar zeggen!
|
Volgens mij is het officieel zo dat één klassieke taal VWO+ is, beide gymnasium.
|
klopT.
ik heb ook alleen maar latijn en ik weet wel ZEKER dat ik op vwo+ zit. btw ik ben wel fucking blij dat ik geen fucking grieks heb! |
Citaat:
|
Een gymnasiumdiploma kun je krijgen als je in minstens één klassieke taal eindexamen doet en de andere ooit hebt gehad. Verder is KCV verplicht. Misschien dat er nog een ingewikkelde regel met studielasturen geldt, maar dat weet ik niet precies.
Oja, je moet ook nog SLAGEN voor je examen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:06. |