![]() |
studiefinanciëring <18j, hoe zit dat?
ik doe nu dus 6VWO, word zeg maar net als ik eindexamen doe 16, en was van plan volgend jaar te studeren in Delft,....
weet er iemand hoe het zit met studiefinanciëring enzo onder de 18? en ook met OVkaart? |
je moet je gewoon inschrijven in groningen (voor opleidingen met loting oid voor 1 dec.) en volgens mijn mentrix/decaan komt dan alles goed (ook als je onder de 18 bent)
|
als je op 1 augustus voordat je aan je studie begint nog geen 18 bent krijg je pas vanaf 1 oktober sudiefinanciering en een ov-kaart volgens mij. het geldt ook voor mij volgend jaar en ik heb het ooit opgezocht maar ik zal het nog eens doen
wat ga je doen in delft? |
zoek eerst zelf even verder op dit forum de volgende keer
(dit antwoord wist ik nog te staan) staat genoeg o.a. hier http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=156386 lijkt me raar dat je er hebt overheen gelezen want het staat hier maar 5 plaatsen onder luiheid en onwetendheid zijn vaak moeilijk uit elkaar te houden |
Citaat:
|
Ik ben nog geen 18, kan ik studiefinanciering krijgen?
Je hebt recht op studiefinanciering vanaf het eerste kwartaal volgend op de begindatum van je studie. Begin je bijvoorbeeld op 1 september met je studie, dan heb je vanaf 1 oktober recht op een beurs. Ook je OV-studentenkaart wordt dan pas geldig. Tot die datum hebben je ouders nog recht op kinderbijslag en soms op een tegemoetkoming in de studiekosten. www.ib-groep.nl |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:03. |