![]() |
klassieke talen studeren?
Gaat er hier iemand ook klassieke talen studeren, of ben ik de enige gek?
|
Nee hoor, je bent niet de enige. Hier is nog zo'n gek. Ik wil ook graag klassieke talen gaan studeren, in Leiden. Er zijn niet veel mensen die het gaan studeren. In Nijmegen hadden ze vorig jaar slechts 9 studenten, dit jaar waren het er niet veel meer geloof ik. In Leiden hebben ze meer studenten, een stuk of 20 à 30. Mijn docent Nederlands zei laatst:
"Ja, ja, het is een uitstervende soort, die classici. We moeten ze koesteren!" [Dit bericht is aangepast door Odicanes Naso (17-06-2001).] |
Ik heb er wel even over gedacht, maar het ligt me niet zo denk ik (andere interesses en cijfers..).
Odicanes Naso is er wel geschikt voor lijkt me (aaarggghh, een tien voor die P.O. http://forum.scholieren.com/smile.gif). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik begin 1 september met mijn studie Griekse en Latijnse Taal en Cultuur in Groningen (tenminste als ik die formulieren die hier op tafel leggen binnekort op de bus doe, ik vergeet het steeds).
|
Citaat:
[opschepmode]Voor mijn belangrijkste vak (Biologie), sta ik een acht dus.. http://forum.scholieren.com/smile.gif[/opschepmode] |
Citaat:
[Dit bericht is aangepast door Odicanes Naso (19-06-2001).] |
Citaat:
|
Ik denk er nog steeds over om klassieke talen te gaan studeren, of anders een andere taal. Romaanse talen lijkt me ook erg leuk.
Weten jullie trouwens dat er maar één aanmelding voor de studie klasieke talen aan de VU is? En dat is een vriend van me (eigenlijk mijn man hihi) en hij vindt het helemaal niet zo erg. Ik zou het raar vinden hoor, en ook een beetje saai denk ik, in je eentje les hebben. Maar volgens mijn leraar Grieks moet je ook helemaal geen klassieke talen gaan studeren in Amsterdam, volgens hem kan je beter naar Leiden gaan. Nou ja, ik zie wel. |
Citaat:
Citaat:
Dat zijn wel erg weinig. Ik dacht altijd dat in Nijmegen het kleinste aantal mensen waren die Grieks en Latijn gingen studeren. Ik zou niet graag als enige een studie doen. |
ik heb gehoord dat er in Nijmegen al 20 zijn dit jaar. TWINTIG! Hartstikke veel, dat wordt nog gezellig...
|
Echt heel veel zin! Kan niet wachten tot de introductie! Het duurt nog zóóóóóóóólahang!
|
Maar krijgt diegene die dan in zijn uppie aan de VU studeert dan niet college met de studenten aan de UvA? Anders zou het wel erg duur worden!
In Leiden waren er afgelopen jaar 35 eerstejaars! Nou ja, er zijn er wel twee minder, o.a. ikzelf. Maar Leiden floreert het meest volgens mij wat klassieke talen betreft en heeft ook erg goede docenten. En je wordt er erg goed begeleid, maar het is wel wat aan de schoolse kant, maar dat is volgens mij overal zo met klassieke talen. Verder is het ook geen probleem als je een klassieke taal mist, dat had ik ook. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:11. |