![]() |
Latijn & Grieks leuk?!?
Nadat ik dit forum gedeeltelijk door heb gelezen, viel het me op dat best veel mensen latijn en grieks 'zσσσσσσσσσσ' leuk vinden.
Ik vind het wel interessant enzo, maar heb er bijna nooit zin in! Elke keer die zelfde lerares!!! OEHH!!! Of ligt het gewoon aan mijn lerares?? |
Ik vond er niets aan..
|
ik vind er ook geen bal aan. zan wel aan de lerares liggen
|
Toen ik nog Latijn had, vond ik er he-le-maal niks aan, achteraf gezien wel. Het is dus ook stom dat ik op een gegeven moment gestopt ben met mijn huiswerk en dergelijke.
Grieks vond ik de eerste paar maanden leuk, daarna (toen je moest gaan denken voordat je een vertaling van een zin gevonden had), vond ik het een rotvak. Ik maakte mijn huiswerk wel, maar niet echt supergoed. De periode dat ik het een rotvak vond, heeft maar heel kort geduurd (gelukkig). Daarna vond ik het een leuk&interessant vak, en dat vind ik nog steeds. Ik heb dus een hekel gehad aan beide vakken, alleen is het daardoor bij Latijn mis gegaan, en bij Grieks niet, omdat ik dat over het algemeen altijd leuk gevonden heb. |
Over het algemeen ben ik redelijk goed in talen, maar Grieks vond ik echt verschrikkelijk. De verhalen over mythologie waren wel interessant, maar het vertalen...brrr. Latijn vond ik bestwel een leuk vak, woordjes leren was wel vervelend, maar de leraar bracht het vak erg leuk. Grieks heb ik 2 jaar en latijn 3 jaar gehad.
|
Tja, dat de leraar het vak leuk bracht...
Dat is waarschijnlijk net wat ik miste... |
Citaat:
Is niet de eerste keer dat ik dit hoor, dat leraren klassieke talen niet echt ehm.. hoe zeg je dat netrjes.. Dat die leraren niet echt boeiend zijn. [slijmmode]Hebben wij geen last van hoor meneer DE bezoeker http://forum.scholieren.com/biggrin.gif[/slijmmode] |
je kunt echt niet alles op de leraar afschuiven, hoor. het scheelt wel natuurlijk, amar uiteindelijk moet je het toch zelf doen. ik vond mijn leraren in het begin ook maar dode, saaie, oude mannetjes, maar het G+L zijn echt super en die mannetjes bleken uiteindelijk ook wel mee te vallen... Als je er maar voor open staat
|
Citaat:
|
Tja... In mijn geval gaat het toch wel wat verder dan vooroordelen, maar ok...
|
Vond het super-saai en kost da mens ook ni hebben
|
bwo ik denk dat als je daar een beetje in intereseert dat die vakken best wel meevallen, ik vind bijvoorbeeld wiskunde veel erger dan latijn en grieks. Latijn doe ik al 4 jaar, en grieks 3 jaar, en de laatste twee jaar daar zie ik echt wel niet tegenop.
Hangt gewoon van je interesses af denk ik |
Ik blijf er toch bij dat je leraar(es) een belangrijke rol speelt! Het hangt er helemaal vanaf hoe zij het brengt, vind ik, want ik breng genoeg intresse...
|
Onze lerares kan wel les geven, maar we zitten in een veeeeeeel te grote groep (22) met meer slechte leerlingen dan goeie.
Na een uur heb je gemiddeld 3 oefeningen gemaakt (eeuuhhh...ietsje overdreven dan wel), maar in de lessen Grieks zijn we maar met 2. Heeeeeerlijk! |
22, Een veel te grote groep??? In welke klas zit je dan?
Toen ik in de 2e zat, zaten we ongeveer met z'n 35e in de klas, nou dat was pas druk! Dit jaar (3e dus) zaten we met z'n 20e, en dat was (denk ik) zelfs een beetje te rustig... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:12. |