Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Graphic progamma ?? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=282585)

Rioto 18-11-2002 19:06

Graphic progamma ??

Ik ben met een eigen game bezig ...qua ideen heb ik alles al eigenlijk maar ik zoek een Progamma waar ik hele mooie plaatjes mee kan maken .....het liefst Freeware ..

Alvast bedankt

S 18-11-2002 20:00

S & M

Ehm... Photoshop...

Is geen freeware, maar trialware. Probeer maar van Photoshop.com te halen (lees: KaZaA is magic). ;)

Kazaa doet wonderen. Kazaa maakt van trialware freeware. :cool: .

Phreak 18-11-2002 20:44

Wat "S" net al zei: Kazaa doet wonderen. Kazaa maakt van trialware freeware. er zijn veel grahics programma's oftwel Zelf modeling/animation: oa, Photoshop al genoemd, Painthop, Paint, Rhinoceros ( Rhino3D ) , Lightwave, Blender, 3D Studio Max/3D Studio VIZ/AutoCAD, Maya/Maya Fusion, Cinema 4D, Truespace, Blender, Amorphium. ( Freeware/

het Beste en het makkelijkst is Photosoep en Rhinoceros oftwel ( Rhino ) Toendertijd gebruikte ik Amorphium heel gemakklijk maar geen gewenste functies.

Phreak 18-11-2002 20:48

Dit topic hoort meer bij een S&M forum.

Sephiroth 18-11-2002 21:27

-----> s&m

S 18-11-2002 21:28

Citaat:

Courage schreef:
Wat "S" net al zei: Kazaa doet wonderen. Kazaa maakt van trialware freeware. er zijn veel grahics programma's oftwel Zelf modeling/animation: oa, Photoshop al genoemd, Painthop, Paint, Rhinoceros ( Rhino3D ) , Lightwave, Blender, 3D Studio Max/3D Studio VIZ/AutoCAD, Maya/Maya Fusion, Cinema 4D, Truespace, Blender, Amorphium. ( Freeware/

het Beste en het makkelijkst is Photosoep en Rhinoceros oftwel ( Rhino ) Toendertijd gebruikte ik Amorphium heel gemakklijk maar geen gewenste functies.

Haha, ben je gewoon nu alle software aan het opnoemen die je kent? Wat moet hij nou met AutoCAD?! En met Truespace?!

McMotion 19-11-2002 08:34

Citaat:

Courage schreef:
jah inderdaad, Rhino 3D is ook zoveel makkelijker dan Paint Shop Pro :rolleyes:

S 19-11-2002 08:38

Gebruik gewoon Photoshop. De basis ervan heb je zo geleerd, als je nog extra's wilt leren moet je gewoon zelf gaan kloten of goede tutorials lezen (phong.com of Piregwan.com).

Phreak 19-11-2002 18:28

Citaat:

S schreef:
Haha, ben je gewoon nu alle software aan het opnoemen die je kent? Wat moet hij nou met AutoCAD?! En met Truespace?!
LOL, Truespace is een programma waarmee je 3d omgevingen kan maken op de computer. ;) TrueSpace 3D programma is precies het zelfde als bijv de Amorphium. En weet niet wrm Truespace niet geschikt is :confused: Hopelijk ken je die programma's.

IMHO k ben de Lightwave vergeten. Er zijn vele plugins voor te krijgen en bijna alle high-end functionaliteiten worden ondersteund. Goeie Grahics progs!!

Idd, AutoCad hoort idd hier niet is namelijk een teken prog.
gedoe http://images.tweakers.net/forum/smileys/frusty.gif

S 19-11-2002 18:35

Citaat:

Courage schreef:
LOL, Truespace is een programma waarmee je 3d omgevingen kan maken op de computer. ;) TrueSpace 3D programma is precies het zelfde als bijv de Amorphium. En weet niet wrm Truespace niet geschikt is :confused: Hopelijk ken je die programma's.

IMHO k ben de Lightwave vergeten. Er zijn vele plugins voor te krijgen en bijna alle high-end functionaliteiten worden ondersteund. Goeie Grahics progs!!

Idd, AutoCad hoort idd hier niet is namelijk een teken prog.
gedoe http://images.tweakers.net/forum/smileys/frusty.gif

Mja, TrueSpace was toevallig eentje die ik snel herkende. Ik bedoel, hij weet nog niet veel van 3D-GFX, dan moet je niet beginnen met 3D-render programma's. Begin gewoon simpel, anders maak je je het alleen moeilijker.

Phreak 19-11-2002 18:40

Citaat:

S schreef:
Mja, TrueSpace was toevallig eentje die ik snel herkende. Ik bedoel, hij weet nog niet veel van 3D-GFX, dan moet je niet beginnen met 3D-render programma's. Begin gewoon simpel, anders maak je je het alleen moeilijker.
Als hij niet veel weet van de gebied 3D-GFX,? Dan heb je grotendeels gelijk .Mischien heb ik te moeilijke programma's genoemd, ben anders gewend. ;)

Photosoep ( photoshop ), Paintshop mischien??

Ikedea 19-11-2002 18:49

LIEFST FREEWARE was de vraag:

Komen ze met MAYA, AUTOCAD, 3d STUDIO MAX etc etc etc

DIT NOEMEN ZE DUS: geen freeware, maar eerder betaalware!

Wil je deze software ook een beetje leuk willen draaien, zodat je niet 24/7 een plaatje staat te renderen heb je ook een aardig systeempje nodig! (dualtje altijd leuk) :D

Maarre, eff on-topic:

Als je games wil maken, gaat dat niet lukken met Freeware, simpelweg omdat goede programma's (veel) geld kosten!

Enne, Trialware is ook geen optie: Niet, zo niet niks, doet het in het programma, allemaal disabled of niet kiesbaar en meestal kan je ook niet opslaan, dusse --> Sparen of .....

zoeken etc etc, je kent de gebruikelijke wareztips wel, maar dan nog een goede vinden is een heel ander verhaal!!

Phreak 19-11-2002 19:09

Citaat:

Ikedea schreef:

DIT NOEMEN ZE DUS: geen freeware, maar eerder betaalware!

Wil je deze software ook een beetje leuk willen draaien, zodat je niet 24/7 een plaatje staat te renderen heb je ook een aardig systeempje nodig! (dualtje altijd leuk) :D

Maarre, eff on-topic:

Als je games wil maken, gaat dat niet lukken met Freeware, simpelweg omdat goede programma's (veel) geld kosten!

Enne, Trialware is ook geen optie: Niet, zo niet niks, doet het in het programma, allemaal disabled of niet kiesbaar en meestal kan je ook niet opslaan, dusse --> Sparen of .....

zoeken etc etc, je kent de gebruikelijke wareztips wel, maar dan nog een goede vinden is een heel ander verhaal!!

Inderdaad ik kwam met MAYA, AUTOCAD, 3d STUDIO MAX etc.
Liefst freeware? Wrm denk je dat ik een hoop progs heb opgenoemd? Het zijn progs die freeware/shareware zijn.

Als hij gezond en een slim koppie heeft weet hij natuurlijk waar je die progs kan vinden. Helaas mogen geen illegale urls oid hier geplaats worden.

- Courage

S 20-11-2002 08:09

Citaat:

Ikedea schreef:

KaZaA...

wierie 20-11-2002 08:32

Neem in plaats van photoshop The Gimp... lijkt er veel op.. en is nog gratis ook ;)

McMotion 20-11-2002 08:50

Citaat:

Ikedea schreef:

moeten graphics voor een spel zo lang renderen dan? :confused:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10.