![]() |
Efeze
Tijdens mijn vakantie in Turkije heb ik ook de oude stad aangedaan. Prachtig om de ruïnes van de beschavingen te zien die aan de wieg staan van de onze. Al is er van het wereldwonder niks meer over dan een zuil en een gat in de grond en zijn veel prachtige gebouwen langzaamaan verteerd door de tand des tijds, was het zeer indrukwekkend.
De Engelse gids wist veel te vertellen, maar ik wil er meer van weten. Kan iemand mij, als leek op het gebied van Griekse en Romeinse steden, er wat over vertellen? Of me op een link wijzen? Want door Efeze heb ik nog meer interesse gekregen in de Romeinen en Grieken. Wat waren zij, hoeveel diepgaande invloed hebben ze op ons gehad? Ik hoop dat iemand in staat is mij te helpen; in ieder geval alvast bedankt. |
Citaat:
|
Ik ben er in 1998 geweest en heb toen een boekwerk over Efeze (Ephesus) kunnen kopen.
Kort samengevat. Efeze was een machtige havenstad in het Oost-Romeinse Rijk. Wanneer je specifieke vragen hebt, mail me die dan, dan zoek ik het even voor je op. (Waren de grot-pratriciërs-woningen nu ook al te bezichtigen?) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:13. |