Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   System of a Down - Steal This Album (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=282850)

Carn 18-11-2002 21:55

System of a Down - Steal This Album

Heb em maar weer eens gedownload, het is dus geen opvolger van toxicity, maar het bestaat uit nummers die "over" waren van de opnames van toxicity, maar de eindmix niet hebben gehaald omdat ze bvb niet zo goed met de andere pasten. Ook staan er wat bekende b-sides op (o.a. Fuck the System)

Zijn er al meningen over?

Ufke 18-11-2002 21:56

kzag 'm vanmiddag staan op #mro... als ik me binnekort een keer verveel zal ik 'm misschien downloaden...

Danique 18-11-2002 21:58

Ik heb hem ja.
Klinkt best wel goed, allemaal een beetje in de stijl van toxicity.
ik heb hem pas 1 keer geluisterd dus kan er verder weinig over zeggen.

mixtape 18-11-2002 21:59

Ik heb 'm ook nog maar 1x geluisterd (gisteren gedownload)
Klinkt best oke

Ik ben dan ook niet iemand die SOAD nu, na wat meer bekendheid (of wat de reden ook mag zijn), uitkotst

a new noise 18-11-2002 22:01

SOAD?

s
c
h
i
j
t

i
k

o
p

*preventief vermijden doet*

Infaustus 18-11-2002 22:18

hahaha lekker poepen...

IEMOW-KOR 19-11-2002 04:52

Vind hem wel cool. Vooral eerste liedje. Liedjes zijn minstens zogoed als de liedjes op Toxicity.

Ufke 19-11-2002 06:34

Citaat:

a new noise schreef:
*preventief vermijden doet*
*hug* :D

Martin Dude 19-11-2002 07:30

zodra ik m vind, zal ik m zeker downloaden, maar ik zoek niet echt

Escapism 19-11-2002 18:27

leuke titel iig

STPiet 19-11-2002 19:44

Zeker niet slecht...

G-Lo 19-11-2002 20:11

Even unrarren, dan ga ik wel ff luisteren :)

Snees 19-11-2002 20:12

soad is niks voor mij. maar om je cd nou 'steal this album' te noemen, is wel heel erg lame. lekker rebels, cd's stelen in de platenzaak. stiekum :o. als onze matties van soad hadden nagedacht, wisten ze dat tegenwoordig in de rekken alleen nog maar de hoesjes liggen.

]{ing 19-11-2002 20:12

fake band (n)

ik weiger die cd uberhaupt te downloaden.

eXo 19-11-2002 20:20

Citaat:

]{ing schreef:
fake band (n)

mixtape 19-11-2002 20:31

Citaat:

snees schreef:
soad is niks voor mij. maar om je cd nou 'steal this album' te noemen, is wel heel erg lame. lekker rebels, cd's stelen in de platenzaak. stiekum :o. als onze matties van soad hadden nagedacht, wisten ze dat tegenwoordig in de rekken alleen nog maar de hoesjes liggen.
volgens mij hebben ze het album zo genoemd omdat de nummers al veel eerder op internet uitgelekt was, en dus 'gestolen' was. Ze waren ook niet van plan de nummers uit te brengen, maar hebben dat toch gedaan omdat de uitgelekte (niet afgemixte) nummers een verkeerd beeld gaven van hoe ze moesten zijn,ofzo.

Carn 19-11-2002 20:32

Citaat:

snees schreef:
Het heet "steal this album" omdat de plaat al een hele tijd geleden te downloaden was in niet-gemixte vorm. De bedoeling is volgens mij dat de cd er ook uitziet als een gewone gekopieerde cd, met een zo'n standaard wit boekje. Vind het wel aardig bedacht.

Snees 19-11-2002 20:33

Citaat:

CreedGirl schreef:
volgens mij hebben ze het album zo genoemd omdat de nummers al veel eerder op internet uitgelekt was, en dus 'gestolen' was. Ze waren ook niet van plan de nummers uit te brengen, maar hebben dat toch gedaan omdat de uitgelekte (niet afgemixte) nummers een verkeerd beeld gaven van hoe ze moesten zijn,ofzo.
aha. beetje onsamenhangend verhaal maar toch.

luckyleo 19-11-2002 22:54

Is die cd ook al te koop in NL?

G-Lo 20-11-2002 06:06

Even geluisterd..kon me nog niet echt boeien eigenlijk.

Ufke 20-11-2002 07:00

de titel is gejat van suicide machines
nouja... bijna...

Not for Sale 20-11-2002 10:06

Citaat:

Ufke schreef:
de titel is gejat van suicide machines
nouja... bijna...

Citaat:

soad is niks voor mij. maar om je cd nou 'steal this album' te noemen, is wel heel erg lame. lekker rebels, cd's stelen in de platenzaak. stiekum . als onze matties van soad hadden nagedacht, wisten ze dat tegenwoordig in de rekken alleen nog maar de hoesjes liggen.
Citaat:

leuke titel iig
de fucking titel is gejat van Abbie Hoffman's STEAL THIS BOOK
http://www.tenant.net/Community/steal/steal.html

Not for Sale 20-11-2002 10:09

Citaat:

Steal This Book is, in a way, a manual of survival in the prison that is Amerika. It preaches jailbreak. It shows you where exactly how to place the dynamite that will destroy the walls. The first section-SURVIVE!-lays out a potential action program for our new Nation. The chapter headings spell out the demands for a free society. A community where the technology produces goods and services for whoever needs them, come who may. It calls on the Robin Hoods of Santa Barbara Forest to steal from the robber barons who own the castles of capitalism. It implies that the reader already is "ideologically set," in that he understands corporate feudalism as the only robbery worthy of being called "crime," for it is committed against the people as a whole. Whether the ways it describes to rip-off shit are legal or illegal is irrelevant. The dictionary of law is written by the bosses of order. Our moral dictionary says no heisting from each other. To steal from a brother or sister is evil. To not steal from the institutions that are the pillars of the Pig Empire is equally immoral.

fragment uit de inleiding van STEAL THIS BOOK.

WelcomeHome 20-11-2002 11:06

Citaat:

Glow schreef:
Even geluisterd..kon me nog niet echt boeien eigenlijk.

Pruttelpot 20-11-2002 11:22

Citaat:

]{ing schreef:
fake band (n)

Is ie neit true genoeg voor je?

-(HeD)- 20-11-2002 11:54

ik vinnut een zeer vette cd eigenlijk... iig vetter dan toxicity

Ufke 20-11-2002 16:02

Citaat:

Coolkast schreef:
blaat
ik zeg toch bijna?

Skullkid 20-11-2002 17:14

System Of A Down? Slechtste band sinds Take That! (n) :mad:

*sluit ogen voor domme metal en commerciele pop*

G-Lo 20-11-2002 20:48

Citaat:

Skullkid schreef:

Ach, je kunt het ook gaan overdrijven..eerste cd blijft leuk ..

STP 20-11-2002 20:49

Citaat:

Skullkid schreef:

Lid - 14

Grote jongen :rolleyes:

Offtopic: *is zelf 11* :D

Snees 21-11-2002 15:25

Citaat:

Coolkast schreef:
knip
fragment uit de inleiding van STEAL THIS BOOK.
uit een diep-gewortelde afkeer van SoaD vind ik dit ook weer triest. een titel jatten is minder, maar SoaD kiest natuurlijk een rebels boek, tegen de politie en overheid, want dat is stoer. 'FUKC THE SYSTUM!'. wel aardig om te lezen btw.

Not for Sale 21-11-2002 17:07

Citaat:

snees schreef:
uit een diep-gewortelde afkeer van SoaD vind ik dit ook weer triest. een titel jatten is minder, maar SoaD kiest natuurlijk een rebels boek, tegen de politie en overheid, want dat is stoer. 'FUKC THE SYSTUM!'. wel aardig om te lezen btw.
Ook mijn conclusie; boek=cool & album=not :D

Ufke 21-11-2002 17:08

album is stom
boek is stoer

Not for Sale 21-11-2002 17:11

Citaat:

Ufke schreef:
ik zeg toch bijna?
jah ik dacht ook al dat jij het wel wist, maar ik kwootte ook andere mensen en ik vond dat Abbie Hoffman tekort werd gedaan :D

Citaat:

Despite what you may have heard, there is still some rural land left in Amerika. The only really free land is available in Alaska and remote barren areas of the western states. The latest information in this area is found in a periodic publication called Our Public Lands, available from the Superintendent of Documents, Washington, D.C. 20402. It costs $1.00 for a subscription. Also contact the U.S. Department of the Interior, Bureau of Land Management, Washington, D.C. 20240 and ask for information on "homesteading." By the time this book is out though, the Secretary of the Interior's friends in the oil companies might have stolen all the available free land. Being an oil company is about the easiest way to steal millions. Never call it stealing though, always refer to it as "research and development."

:D:D

Champ-00 22-11-2002 11:02

Citaat:

]{ing schreef:
fake band (n)

Jij bent zo'n eikel, je hebt er geen bal verstand van.
De gasten van SOAD zijn gigantisch getalenteerd, zeg dan gewoon nix. Ga lekker trance,dance whatever luisteren. Ze zijn origineel en zijn live goed. Dus ga iets anders doen dan zeiken op een goede band.

machina82 22-11-2002 11:06

soad kan goed spelen op de CD

MAAR LIVE IS HET KUT, UIT DE MAAT FOUT GEZONGEN ETC...

nu zeg niet van nee nee, want dan ben je ofcourse geen echte fan of heb je te hard staan moshen met je fellow teenage-angst soad aanbidders..

maar soad is live gewoon kut en dat is geen mening maar een feit

Nighttime Bird 22-11-2002 11:27

Citaat:

machina82 schreef:

maar soad is live gewoon kut en dat is geen mening maar een feit

Zoiets is en blijft toch echt subjectief hoor.

a new noise 22-11-2002 11:39

Citaat:

Champ-00 schreef:
De gasten van SOAD zijn gigantisch getalenteerd

catchy songs maken kunne ze blijkbaar wel ja
maar gigantisch getalenteerd? GA FIETSE

Ufke 22-11-2002 12:27

Citaat:

Champ-00 schreef:
De gasten van SOAD zijn gigantisch getalenteerd, zeg dan gewoon nix. Ga lekker trance,dance whatever luisteren. Ze zijn origineel en zijn live goed. Dus ga iets anders doen dan zeiken op een goede band.

is dit serieus bedoeld? :D

Nighttime Bird 22-11-2002 17:43

Ik vind ze wel origineel en goed, maar ik ken toch echt wel een hoop genialere en getalenteerdere bands.

Live kan ik niet beoordelen omdat ik ze nog nooit goed live heb gezien, moeten ze het ook maar niet tegelijkertijd met Fear Factory programmeren. ;)

Snees 22-11-2002 17:47

Citaat:

Champ-00 schreef:

op de man spelen (n)

jouw argumenten zijn op duizenden bands toepasbaar.

Carn 22-11-2002 17:48

Citaat:

a new noise schreef:
catchy songs maken kunne ze blijkbaar wel ja
maar gigantisch getalenteerd? GA FIETSE

John Dolmayan vind ik anders toch wel een van de betere drummers in de rock/metal scene, die gast blaast echt als een beest live

Infaustus 22-11-2002 17:52

Citaat:

Champ-00 schreef:

jezus...weer zo'nn obsessieve fan

kut he, als mensen kritiek hebben op je idolen....

Flikker op stakker

Carn 22-11-2002 17:58

ach voor chop suey waren ze nog duchtig-ende-heftig. Een mirakel wat een beetje airplay kan doen met je reputatie :)

Ratdebiel 22-11-2002 19:52

Citaat:

STP schreef:
Lid - 14

Grote jongen :rolleyes:

Offtopic: *is zelf 11* :D

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

WAT EEN UITGESPROKEN MENING

ach ja, dat hoort er nu geloof ik bij tegenwoordig

Ce-El-Wan 23-11-2002 14:05

SOAD is een goeie band, en Steal this Album is muzikaal erg goed.
Live is het geen geweldige band , maar dat komt omdat ze in Nederland altijd iets teveel van de waterpijp snoepen. :p

SugarBox 23-11-2002 14:08

Citaat:

snees schreef:
Ghehe :)

Mwah.. Soad.. Hmm..
Ik vind het nix, ben er een beetje op uitgekeken.
Mijn mama luistert Soad *grin*

SugarBox 23-11-2002 14:10

Citaat:

Champ-00 schreef:

Dat ze "goed" zijn in jouw ogen, wil nog niet zeggen dat iedereen het mooi moet vinden..

machina82 23-11-2002 15:55

Citaat:

Nighttime Bird schreef:
Zoiets is en blijft toch echt subjectief hoor.

dat weet ik was meer van ik meen het heel erg :D

86dagreed 23-11-2002 18:07

Heel jammer van de bandleden.

Als je je album steal this album noemt, leuk voor de fans, en probeer je het luchtig te brengen, maar ondertussen leveren die leftovers wel even miljoenen dollars op. Huppa, wat songs remasteren, weekje aankloten in de studio, cdtje branden, geen boekje, dat is teveel moeite en voor volle prijs verkopen.

Als je een echte band bent, gooi dat album voor een midprice (10-12) euro op de markt, het is tenslotte geen compleet nieuwe cd. Twijfel aan de integriteit van die mensen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:34.