![]() |
Sociaal onderzoek Nederlanders
Citaat:
Voor mij de meest opvallende punten: - 1 MILJOEN mensen zonder vrienden - 4 MILJOEN mensen moeite met het hebben van een zinvol leven Is dit wat wij beschaving noemen? Ik ben nogal aangedaan eerlijk gezegd... |
Hmmmz. Tja, het is net hoe je het bekijkt. Wat verstaan we onder een zinvol leven?
Als je het puur biologisch kijkt dan is dat niks anders als voortplanten tot je er bij neer valt. Als jullie dat zinvol vinden dan moeten jullie dat zelf weten. En wat hebben we nu aan al dat andere gezeik? Leg mij eigenlijk eens uit waarom er perse al dat gezeik er omheen nodig is. Iedereen loopt moeilijk te doen. Iedereen loopt zich zorgen te maken over geld. En pas maar op als je je niet kleed en gedraagd naar de door de media in onze botte koppen gestampte norm. Dan ben je vreemd, eng en hoor je er niet bij. (oplossing: ik kijk geen tv) Ach jah, de wereld is kapot aan het gaan. En eigenlijk kijk ik er niet eens van op. |
Citaat:
Citaat:
Verder is dit bericht nogal droevigmakend, maar helaas niet erg verassend. |
en dan toch een verwachtte verkiezings winst voor links?
|
Citaat:
|
wat hebben politieke standpunten tegenwoordig nog te maken met verkiezingswinst/-verlies?
|
bij dit soort berichten ben ik altijd erg nieuwsgierig naar de interviewstijl van de enquete...
|
Citaat:
nou ben ik helemaal depressief |
Citaat:
|
Trouwens, het is rechts dat zich zinzet voor het individu en eigenbelang, ipv van sociaal met elkaar omgaan (beetje extreem gezegd, maar in mijn ogen komt het daar in principe op neer :))
En ik weet niet of ze een steekprof hebben genomen onder de mensen in een bepaald gebied, maar het lijkt me niet echt dat deze cijfers geheel kloppen.. :/ |
Ik vind het onderzoek nogal dubieus. Als een tienermeisje nou verkracht is of ze heeft niks over voorbehoedsmiddelen geleerd dan zijn ze niet zelf schuldig. Als ze vrolijk erop los neuken wel.
Bij HIV-patiënten hangt het ook van de situatie af. Die Afrikanen die niks over voorbehoedsmiddelen weten zijn niet schuldig, maar de mensen die er wel weten en toch onveilig vrijen, zijn zelf wel schuldig. Dus... Ben ik het met xcorienx eens. |
Ik ook.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:16. |