Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Geestelijke sterkte. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=283023)

Wasteland 19-11-2002 08:21

Geestelijke sterkte.

Ben uit mezelf redelijk fors gebouwd maar ik merk toch bij uitgaan bijvoorbeeld dat ik eigenlijk maar een klein hartje heb als er bijvoorbeeld geslagen wordt. Ben uit mezelf 0,0 % agressief, kheb zelf ook een hekel aan vechten maar toch moet er een manier zijn om toch te reageren als je jezelf moet verdedigen. Om het kleine hartje sterker en weerbaarder te maken in dit soort situaties.

Heeft iemand hetzelfde of er toevallig een methode voor om het jezelf aan te leren?

Lethalis 19-11-2002 08:39

Taekwondo helpt :d

Ik verdedig mezelf uit reflex, omdat het gewoonte geworden is. Dus voordat ik ueberhaupt de kans krijg er bewust over na te denken begint de ander er al spijt van te krijgen :o

Marcade 19-11-2002 09:28

Citaat:

******** schreef:

Ik verdedig mezelf uit reflex, omdat het gewoonte geworden is. Dus voordat ik ueberhaupt de kans krijg er bewust over na te denken begint de ander er al spijt van te krijgen :o

Je doet gewoon je shirt uit en de ander heeft ws. inderdaad al spijt. :o

Niemand verwacht dat je een schwarzenegger zwei bent.

Lethalis 19-11-2002 09:47

Citaat:

Marcade schreef:
Je doet gewoon je shirt uit en de ander heeft ws. inderdaad al spijt. :o

Niemand verwacht dat je een schwarzenegger zwei bent.

Dat valt allemaal reuze mee hoor :)

Marcade 19-11-2002 10:11

Citaat:

******** schreef:
:o

Herrie 19-11-2002 13:42

Citaat:

******** schreef:
Nouja, ehm je bent best wel droog getrained, dus daar zouden ze van onder de indruk kunnen raken ;)

Ik ben ook niet geweldadig of iets dergelijks. Ik zeg niet dat ik 0,0 agressie heb, maar over het algemeen keert mijn woede zich meer tegen mijzelf. Ik kom ook niet vaak in situaties waarin ik geweld nodig heb :o

Welke situaties kom je tegen waarin je je eigen zou willen verdedigen?

Wasteland 19-11-2002 15:42

Citaat:

Herrie schreef:
Nouja, ehm je bent best wel droog getrained, dus daar zouden ze van onder de indruk kunnen raken ;)

Ik ben ook niet geweldadig of iets dergelijks. Ik zeg niet dat ik 0,0 agressie heb, maar over het algemeen keert mijn woede zich meer tegen mijzelf. Ik kom ook niet vaak in situaties waarin ik geweld nodig heb :o

Welke situaties kom je tegen waarin je je eigen zou willen verdedigen?

In situaties waarin je aangevallen wordt. Dat je jezelf te klein voelt en te bang om iets terug te doen. Vechtsport zou inderdaad wel eens een oplossing kunnen zijn......

Quiana 19-11-2002 15:44

Citaat:

Wasteland schreef:
In situaties waarin je aangevallen wordt. Dat je jezelf te klein voelt en te bang om iets terug te doen. Vechtsport zou inderdaad wel eens een oplossing kunnen zijn......
Misn iets aan je zelfvertrouwen doen?
Er zal altijd wel een situatie zijn dat je niet
kan terugvechten, dat je te bang bent om iets terug te doen.
Naja, als je op een vechtsport zit
zou je wel zekerder kunnen worden..

Herrie 19-11-2002 16:17

Citaat:

Wasteland schreef:
Ligt er maar net aan... Zelf kom ik niet zo vaak in die situaties.... Een vechsport zou wel een oplossing kunnen zijn...

Wasteland 19-11-2002 18:08

Citaat:

Betamethason schreef:
Misn iets aan je zelfvertrouwen doen?
Er zal altijd wel een situatie zijn dat je niet
kan terugvechten, dat je te bang bent om iets terug te doen.
Naja, als je op een vechtsport zit
zou je wel zekerder kunnen worden..

Jah, iets aan je zelfvertrouwen werken i.c.m vechtsport zou we kunnen conluderen uit dit geheel. Ik denk dat ik nog een jaar ga fitnessen en dan inderdaad onder vechtsport ga. Mensen dank voor alle reacties.

light fighter 20-11-2002 12:50

wat ander al zeiden, een zelf verdedigings sport. Maar je hoeft toech niet te gaan slaan of zo. iemand omver lullen is veel leuker, en dat krijgt hij/zij langer te horen.

zelf als meisje kan ik wel een beetje zelfverdediging. maar ik probeer het eerst met woorden voor ik andere middelen ga gebruiken.

woorden zijn meestal genoeg om iemand het zwijgen doen op te leggen.

ShoarmaSchaap 20-11-2002 14:35

Citaat:

******** schreef:

Juist.
ninjutsu owns :)

ABrules 20-11-2002 15:14

Of je draagt altijd een dik Samurai zwaard onder je kleren en dan ga je dat leren en als ze dan zitten te kutten slice je hun broekriem en dan staan ze voor LUL :p ach wat een fantasie,
k denk idd een vechtsport wel iets zou zijn, ik zelf heb nog nooit geweld hoeven gebruiken gelukkig

Wasteland 20-11-2002 16:58

Citaat:

ABrules schreef:
Of je draagt altijd een dik Samurai zwaard onder je kleren en dan ga je dat leren en als ze dan zitten te kutten slice je hun broekriem en dan staan ze voor LUL :p ach wat een fantasie,
k denk idd een vechtsport wel iets zou zijn, ik zelf heb nog nooit geweld hoeven gebruiken gelukkig

Toch merk ik op dat alles steeds geweldadiger wordt.

ABrules 21-11-2002 13:21

Ow ja hoe merk je dat dan??

Wasteland 21-11-2002 13:22

Citaat:

ABrules schreef:
Ow ja hoe merk je dat dan??
Dat iedereen een stuk agressiever is bij het uitgaan, mensen reageren agressiever enzo. Kan trouwens ook zijn dat ik me dit ook inbeeld.

Lethalis 21-11-2002 13:42

Citaat:

Wasteland schreef:
Dat iedereen een stuk agressiever is bij het uitgaan, mensen reageren agressiever enzo. Kan trouwens ook zijn dat ik me dit ook inbeeld.
Als je erop let, kan het inderdaad zo lijken. Trouwens, waarom wachten met op een vechtsport gaan? Kun je toch prima in combinatie met fitness doen? :)

Wasteland 21-11-2002 15:33

Citaat:

******** schreef:
Als je erop let, kan het inderdaad zo lijken. Trouwens, waarom wachten met op een vechtsport gaan? Kun je toch prima in combinatie met fitness doen? :)
Inderdaad waar, alleen laat de bankrekening het niet echt toe.

Pletterprater 21-11-2002 21:59

Hmmm, judo lessen verleerd?
Mwa, was eigenlijk ook maar een verdedigingssport van niks :s... maar je leert er wel door vallen :p.
Verder vraag ik me wel af hoe het komt dat je dan tegenwoordig het idee hebt dat het gewelddadiger is bij het uitgaan... zal ik de volgende keer maar weer eens kijken of ik mee kan gaan?

Wasteland 22-11-2002 08:20

Citaat:

benchMarc schreef:
Zo gaat dat bij meisje vs meisje of meisje vs jongen misschien. Jongen vs jongen gaat er meestal op, diegene die ruzie zoeken zijn vaak van die achterlijke personen die nooit iets terug kunnen zeggen.
Ja idd, mee eens.

Wasteland 22-11-2002 08:21

Citaat:

Pletterprater schreef:
Hmmm, judo lessen verleerd?
Mwa, was eigenlijk ook maar een verdedigingssport van niks :s... maar je leert er wel door vallen :p.
Verder vraag ik me wel af hoe het komt dat je dan tegenwoordig het idee hebt dat het gewelddadiger is bij het uitgaan... zal ik de volgende keer maar weer eens kijken of ik mee kan gaan?

Heeft meer te maken met geestelijk instelling denk ik....

ABrules 22-11-2002 14:38

Citaat:

Wasteland schreef:
ja, het is natuurlijk zo dat jij iets minder snel of sneller aggressief vind als ik he, vanuit je eigen perspectief lijkt dat misschien wel, dus leg eens uit wat je bedoelt met aggressief. Kjjk ik ken zelf ook geen aggressiviteit, als iemand aggressief op mij reageert zou ik dat niet eens in de gaten hebben. dus misschien dat ik het gewoon helemaaal niet zie.

Wasteland 22-11-2002 15:44

Citaat:

ABrules schreef:
ja, het is natuurlijk zo dat jij iets minder snel of sneller aggressief vind als ik he, vanuit je eigen perspectief lijkt dat misschien wel, dus leg eens uit wat je bedoelt met aggressief. Kjjk ik ken zelf ook geen aggressiviteit, als iemand aggressief op mij reageert zou ik dat niet eens in de gaten hebben. dus misschien dat ik het gewoon helemaaal niet zie.
Dat ik meteen het idee heb dat iemand ruzie zoekt, of ergens een probleem van maakt. Hmmm misschien ligt dit wel aan een mijn kijk daarop. Ik weet het niet, et zit maar raar in mekaar.

JJzD 24-11-2002 05:40

ik sluit me aan bij ********

door martial arts leer je je verdedigen uit reactie en niet uit denken

en cker als je groot bent hoef je maar 1 klap uit te delen en ze zijn weg
(ow en weet je wat cool is?? in je eentje 2 mannen die vol op je aan het inmeppen zijn tijden lang blokken terwijl je helemaal in een scheur ligt :D:D:D)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19.