Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   TrashGoth (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=283215)

DarkCat 19-11-2002 13:26

TrashGoth

Is een min of meer door mij (en kennissen) bedachte term voor een bepaalde goth stijl. Je hebt (even in hokjes geplaatst) de traditionele goth, de metalgoth, de glamgoth, de industrial goth, maar mijn vroegere stijl valt bijna nergens onder.

Onder traditioneel versta ik corsetten, fluweel, oogmakeup versieringen, waaiers, etcetera (vaak vrouwen).
Onder metalgoth versta ik het type dat geen makeup draagt maar wel simpele zwarte broeken en bandshirts (vaak mannen).
Onder glamgoth versta ik gebruik van glimmende make up, niet-zwarte kleuren, felgeverfd haar, veel sieraden (zowel man als vrouw).
Onder industrial goth versta ik het type met cybergoth (jaja) kleren, zoals zwarte shirts met plastic noppen en enorme zwarte schoenen met ijzeren stukken.
Behalve de metalgoth proberen al deze 'types' er verzorgd uit te zien en ook sierlijk. Niet zeuren nu over mijn hokjesgeplaats, ik vertel alleen wat ik om me heen zie ;)

Maar wat is nu volgens mij een trash goth? Hier een paar kenmerken:
- eigenlijk alleen zwarte kleren (geen fluweel)
- veel met scheuren
- gehaakte dingen met gaten
- netkousen
- scheefhangende shirts (waar bijvoorbeeld bhbandjes bovenuit steken)
- veel piercings
- ogen niet versierd maar gewoon zwart
- levenloze of haatdragende blik
- mager
- spikes, kettingen, geen chique sieraden
- afgebrokkelde zwarte nagellak
- lange zwarte (leren) jassen
- ouwe kisten

Nu de altijd bijbehorende vraagjes..

- zou deze stijl je aanspreken?
- vind je uberhaupt dat er qua kleding/uiterlijk verschillende goth stijlen zijn?
- heb je toevoegingen aan mijn bovengenoemde 'conclusies'?

Kom maar met je commentaar :p

freakjuh 19-11-2002 13:33

:rolleyes:

AtHell 19-11-2002 13:43

Het komt er op neer dat er dus verschillende groepen goth's zijn die zich later allemaal netjes zullen aanpassen aan de rest van de maatschappij en hun puberale rebbellerende houding, van anders willen zijn en zich afzetten tegen 'de massa', veranderen in een nette burgerlijke gedachtengang.

Mja.. ik maak niet zoveel hokjes van een enkel hokje.. maarja dat hoeft ook niet want je zult zien dat over 10 tot 15 jaar al deze 'gothic's' 'normaal' zijn geworden. Met uitzondering van die kleine groep die z'n hele leven lang puber blijft.

*schopt hierbij 90 % van de 'styles' (dus diegene die gebaseert zijn op puberale ideeën (lees: alto's, gothics, breezercultuur etc.)) onderuit*

Ciao Che 19-11-2002 14:06

Citaat:

*schopt hierbij 90 % van de 'styles' (dus diegene die gebaseert zijn op puberale ideeën (lees: alto's, gothics, breezercultuur etc.)) onderuit* [/B]
tsjaaaka :p

OriginalMisfit 19-11-2002 14:08

klinkt wel een beetje als ik me post-punk goth zou voorstellen ofzo

Diana's~Acolyte 19-11-2002 14:31

Lijkt me echt helemaal niks.Al dat zwart en die levenloze blik.Scheuren en veel piercings.Nee dankje.
+ ik vind dan de glamour+cyber(industrial volgens jou)veel leuker.well, that's my opinion.

strafcorner 19-11-2002 14:45

:rolleyes:

G-Lo 19-11-2002 15:49

Laten we voor iedereen een hokje gaan bedenken :rolleyes:

Rrr. 19-11-2002 15:51

Citaat:

Glow schreef:
Daar hebben emo-sulletjes niks over te zeggen, tssk.

Roos 19-11-2002 15:58

Citaat:

DarkCat schreef:
- veel met scheuren
- netkousen
- veel piercings
- mager
- ouwe kisten

- zou deze stijl je aanspreken?

Ik kan niet één kenmerk aanwijzen dat ik mooi vind in dit lijstje.

]{ing 19-11-2002 16:03

Citaat:

DarkCat schreef:
- mager

*check*

echt wat voor mij!

Vice 19-11-2002 16:08

ik draag wel veel zwart

- veel met scheuren
vind ik niet mooi

vind ikookniet mooi

- netkousen
daar heb ik wel een paar van

vond ik vroeger erg gaaf

- veel piercings
ik heb 1 wenkbrauwpiercing en 2 oorbellen

zwarte mascara en zwarte eyeliner

meer een dromend blik

- mager
niet echt

niet te veel

yak, haal dan gelijk die nagellak eraf

ben ik voor aan het sparen :)

- ouwe kisten
m'n kistjes zijn niet echt oud

nee, deze stijl past niet echt bij mij (n)

Mysterons 19-11-2002 16:24

haatdragende blik, gewoon zwarte ogen, scheefhangende shirts, mager..

ik noem dat geen trashgoth. als ik zo iemand zie lopen denk ik..junkie...

]{ing 19-11-2002 16:25

Citaat:

MoonDance schreef:

ik ik ik!!! :cool:

Mysterons 19-11-2002 16:29

Citaat:

]{ing schreef:
ik ik ik!!! :cool:

dan denk ik... |{ing.. ;)

a new noise 19-11-2002 17:47

Citaat:

DarkCat schreef:

Onder metalgoth versta ik het type dat geen makeup draagt maar wel simpele zwarte broeken en bandshirts (vaak mannen).

dat heet een METALHEAD schat :p

]{ing 19-11-2002 17:55

Citaat:

MoonDance schreef:
dan denk ik... |{ing.. ;)
*junkie is* *trots* :p

feline 19-11-2002 17:58

Ik houd van een verzorgd uiterlijk, dus dit staat me helemaal niet aan. Dan vind ik de 'traditionele goth' beter te begrijpen.

WishfulDreaming 19-11-2002 18:03

Citaat:

MoonDance schreef:

junkie is trash toch :)
Ik vind het ook niks hoor, dat trashgoth. vind traditioneel en glam wel heel leuk, gewoon, leuk om te zien, als ze zich niet al te zwart maken :)

Mysterons 19-11-2002 18:09

Citaat:

]{ing schreef:
*junkie is* *trots* :p
;) :p

S 19-11-2002 18:33

Citaat:

rosi schreef:
Ik kan niet één kenmerk aanwijzen dat ik mooi vind in dit lijstje.

Embraced Pale Death 19-11-2002 18:37

Het is een punker in de overgang!
(naar gothic wel te verstaan)

of andersom
bla :p

Jules 19-11-2002 18:39

Citaat:

DarkCat schreef:
Kom maar met je commentaar :p
Wat een stom topic..

Embraced Pale Death 19-11-2002 18:42

Citaat:

Sooz schreef:
Wat een stom topic..
wat een stomme reactie... :p

Jules 19-11-2002 18:45

Citaat:

Embraced Pale Death schreef:
wat een stomme reactie... :p
en die dan! :D

mystic girl 19-11-2002 18:46

Citaat:

Embraced Pale Death schreef:
Het is een punker in de overgang!
(naar gothic wel te verstaan)

of andersom
bla :p

:confused: ja daar moest ik eigenlijk ook meteen aan denken.
dat iemand de tijd neemt om iemand anders compleet te gaan ontleden zeg

nps 19-11-2002 19:08

Het is een identiteitscrisis!

eXo 19-11-2002 20:38

Sja uh... geweldig. :rolleyes:

Triloxigen 19-11-2002 21:42

Je hebt nu een kledingstijl in gedachten..
Maar had je ook een muziek in gedachten?

Maar ik noem dit meer Vampire..

Avelon 19-11-2002 22:27

Citaat:

Glow schreef:
prft is heel wat handiger om te zeggen "ik ben trashgoth" dan dat je zegt "ik ben muzelluf"
maar goed
tja dat met scheuren en spikes herken ik wel, "zo was ik vroeger ook" en dat noemden mensen altijd punkgoth. heel soms en soms vonden ze het gewoon punk en soms gewoon gothic en soms true en soms alto
(ik denk dat ik maar een trueheidsode topic voor mezelf open)

dystopia 19-11-2002 22:33

Ehh... hmm.. ik weet 't niet. Wie weet als ik 't zou zien.

"Ja ik heb een tatouage"
ohh mooi!
"hoe weet jij dat nou je hebt 'm nog niet eens gezien"

:rolleyes: ;)

ik bedoel maar.. en ik kan het me nu niet voor de geest halen :)

Splodge 20-11-2002 09:10

Citaat:

AtHell schreef:
Het komt er op neer dat er dus verschillende groepen goth's zijn die zich later allemaal netjes zullen aanpassen aan de rest van de maatschappij en hun puberale rebbellerende houding, van anders willen zijn en zich afzetten tegen 'de massa', veranderen in een nette burgerlijke gedachtengang.

Mja.. ik maak niet zoveel hokjes van een enkel hokje.. maarja dat hoeft ook niet want je zult zien dat over 10 tot 15 jaar al deze 'gothic's' 'normaal' zijn geworden. Met uitzondering van die kleine groep die z'n hele leven lang puber blijft.

*schopt hierbij 90 % van de 'styles' (dus diegene die gebaseert zijn op puberale ideeën (lees: alto's, gothics, breezercultuur etc.)) onderuit*

Je "schopt" eerder gewoon alle stylen van jongeren onderuit, want niemand loopt er over twintig jaar nog zo bij als nu.

En dat die stylen gebaseerd zijn op een "puberale houding" is ook niet helemaal waar. Er zijn genoeg mensen, myself included, die daar niets om geven, maar gewoon aantrekken want ze mooi vinden. En wat is er mis mee als je graag opvalt in een menigte, laat me lekker mijn gang gaan.

Waar, er zijn ook genoeg mensen die het alleen doen omdat ze erbij willen horen. En er zijn ook zat mensen die graag willen shockeren. En er zijn, jammer genoeg, ook veel mensen die roepen dat ze anarchist zijn maar geen idee hebben waar het over gaat, maar scheer aub niet iedereen over 1 kam.

DarkCat 20-11-2002 09:54

Nou, ik hoor het alweer, iedereen voelt zich aangevallen met het feit dat ik een stijl probeer te omschrijven en er een naam aan geef. Ja, mensen in hokjes douwen is stom, maar iedereen doet het. Ik heb er duidelijk bij gezet dat het gewoon ff een omschrijving is van wat ik om me heen zie.

eztah 20-11-2002 10:19

Ik ken dat styltje wel, en ik vind het niet lelijk ofzo, het heeft wel iets. Iid kan je het ook wel 'punkgoth' noemen...

DarkCat 20-11-2002 10:24

Citaat:

eztah schreef:
Ik ken dat styltje wel, en ik vind het niet lelijk ofzo, het heeft wel iets. Iid kan je het ook wel 'punkgoth' noemen...
Kweet niet.. ik associeer punk met veiligheidsspelden, buttons en hanekammen.. :p

eztah 20-11-2002 10:26

Citaat:

DarkCat schreef:
Kweet niet.. ik associeer punk met veiligheidsspelden, buttons en hanekammen.. :p
Mwa, dat hoeft niet. Ik ken wel wat meisjes die jij beschrijft, en die dan bijv. de zijkanten van hun haar hebben afgeschoren, veel gescheurde kleding (zie je ook veel bij punk..)

DarkCat 20-11-2002 10:28

Citaat:

AtHell schreef:
want je zult zien dat over 10 tot 15 jaar al deze 'gothic's' 'normaal' zijn geworden. Met uitzondering van die kleine groep die z'n hele leven lang puber blijft.
Ooooh, nu snap ik het! *slaat zich voor haar hoofd*
Je bent alleen maar volwassen als je als een schaapje achter de kudde aanloopt en je qua stijl aanpast aan de andere schaapjes..

)Vampje( 20-11-2002 10:42

Dat is mooi.

- veel met scheuren
Mwah...

Mwah...

- netkousen
Ook gaaf

Zoals Toet van Flodder!! :cool:

- veel piercings
Téveel is niet mooi..Een paar wel.

Moet je staan

Is niet nodig

- mager
Dat is je bouw, niet je stijl

Punk?

Liever netjes en zwart

Cool

- ouwe kisten
Ook wel cool

Conclusie: Het kan ermee door. ;)

AtHell 20-11-2002 13:53

Citaat:

DarkCat schreef:
Ooooh, nu snap ik het! *slaat zich voor haar hoofd*

Als je dan toch sarcastisch bent probeer het op zn minst een beetje origineel te doen.

Je bent alleen maar volwassen als je als een schaapje achter de kudde aanloopt en je qua stijl aanpast aan de andere schaapjes..

Precies het puberale idee achter die hele stijl van je, je moet anders zijn.. waarom ? is het niet goed genoeg om voor je idealen op te komen enkel verbaal ? moet je er persee anders uitzien om duidelijk te maken waar je voor staat ?
Misinterpretatie de gekste nietwaar ?

Nee, ik zeg dat als je volwassen bent je je naar behoren kleed en dat je het wel uit je hoofd laat om je als die-hard goth te vertonen op je werk.

En ja tuurlijk kan je gaan ijlen over de relativiteid van volwassenheid maar je weet donders goed wat ik bedoel. *edit* ;)

AtHell 20-11-2002 13:57

Citaat:

Splodge schreef:
En dat die stylen gebaseerd zijn op een "puberale houding" is ook niet helemaal waar. Er zijn genoeg mensen, myself included, die daar niets om geven, maar gewoon aantrekken want ze mooi vinden.

Waarom vind je het mooi ? omdat anderen het mooi vinden ? lijkt me opzich de meest logische verklaring aangezien je word gevormt door je omgeving, door je vrienden door je opvoeding. Ok de kans bestaat dat JIJ het als eenigste leuk vind, toch lijkt me dat sterk. Maar ok ik zal toegeven dat de kans bestaat.

En wat is er mis mee als je graag opvalt in een menigte, laat me lekker mijn gang gaan.

Laat ik je ook, ik doel alleen op het feit dat dit beeld van mode wat je nu hebt ongetwijfelt zal veranderen en dat je je uiteindelijk naar alle waarschijnlijkheid meer zult gaan kleden als de rest van de massa, ik heb ook nergens beweert dat ik je niet vrijlaat in je keuze.

Faery 20-11-2002 14:01

Citaat:

AtHell schreef:
Precies het puberale idee achter die hele stijl van je, je moet anders zijn.. waarom ? is het niet goed genoeg om voor je idealen op te komen enkel verbaal ? moet je er persee anders uitzien om duidelijk te maken waar je voor staat ?
Nee, dat hoeft niet. Maar het mag wel, dus eikel niet.

Je flame is niet echt krachtig, kerel :p

AtHell 20-11-2002 14:01

En natuurlijk zal ik om niet geheel onaardig over te komen ook even melden dat ik het allemaal niet zo slecht bedoel maar dat het gewoon een feit is dat men na de pubertijd meer loslaat van hun extreme denkbeelden en idd vaak (lees: vaak, en dus niet altijd dus ga gerust niet in op het gedeelte van de mensen die zich wel anders blijft kleden) een deel van de massa wordt.

En als je het niet met me eens bent dan sterf je maar :p

AtHell 20-11-2002 14:03

Citaat:

Faery schreef:
Nee, dat hoeft niet. Maar het mag wel, dus eikel niet.

Je flame is niet echt krachtig, kerel :p

Hou gewoon je bek hufter, sterf jij maar, ja ga maar gewoon dood, precies krijg maar kanker of misschien lepra, tyfus als je dan echt anders wil zijn maar ga gewoon maar dood.

En ja het MAG wel, maarja ik eikel graag :p

Ik zou graag hierbij faery willen verzoeken te sterven aan een nare ziekte.

Faery 20-11-2002 14:10

een beetje jammer dat je mij nog ff op msn moest vragen of het nou men word of men wordt is... :p Ook zonder spelfouten sla je een modderfiguur en is je humor uitgemolken. Jup, sterf maar (y).

AtHell 20-11-2002 14:16

Citaat:

Faery schreef:
een beetje jammer dat je mij nog ff op msn moest vragen of het nou men word of men wordt is... :p Ook zonder spelfouten sla je een modderfiguur en is je humor uitgemolken. Jup, sterf maar (y).
precies (y) :D

Het lijkt me overduidelijk dat je moet sterven.

ps: omdat je nu toch je bek niet opentrekt op msn, zondag hammeren.. met pudie.. maar waar ? bij jou, met die burgerlijke ouders gaat dat dus niet lukken, bij mij.. mja kan best, bij ruud ? met die snorremans in de buurt en die moeder :/ mwah.. zeg maar.

SugarBox 20-11-2002 14:53

Zoals al eerder gezegd ; Dit vind ik zo'n btje in de cattegorie new-wave of post-punk *blahblah* vallen..
Trash past er totaal niet bij.. Dan denk ik meteen aan van die Slayer-figuren :confused:

eXo 20-11-2002 15:06

Citaat:

SugarBox schreef:
Zoals al eerder gezegd ; Dit vind ik zo'n btje in de cattegorie new-wave of post-punk *blahblah* vallen..
Trash past er totaal niet bij.. Dan denk ik meteen aan van die Slayer-figuren :confused:

het is Thrash!!! Leer het nou eens!

boardbabe 20-11-2002 16:03

Neh, ik vind het niets. Een beetje tè trashy

Ik denk dat sommige gothics er best mooi uit kunnen zien, maar de écht (naar mijn mening) mooi uitziende goth ben ik nog niet tegengekomen.

SugarBox 20-11-2002 16:16

Citaat:

eXo schreef:
het is Thrash!!! Leer het nou eens!
Maar ik bedoel hetzelfde. Dus voor mij maakt een h meer of minder niet uit... :p

]{ing 20-11-2002 17:36

Citaat:

SugarBox schreef:

.. dom ofzo

het is gvd thrash, slayer is thrashmetal

ik zie trouwens niet wat de term ''trashgothic'' met new-wave of post-punk te maken heeft.. en het is trouwens categorie, niet cattegorie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52.