Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   mijn bijna chronische keelpijn.. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=283273)

Rosie 19-11-2002 14:18

mijn bijna chronische keelpijn..

Hee iedereen,

ik heb al een week of twee of drie last van mijn keel. Eerst waren mijn klieren opgezet, toen dat weg was was het weer een gewone keelpijn en nu is er weer wat nieuws..
Net voor ik wil gaan slapen krijg ik een hele droge keel en slaap ik heel slecht. Kan ik slecht ademhalen en word ik steeds wakker. Water drinken helpt dan niet.
Heb al meerdere dingen geprobneerd tot veel drinken voor slapen en keelsnoepjes maar niks helpt. En na een week wil ik best wel eens rustig slapen...

Weet iemand wat het is, wat ik kan doen ofzo?

Volgens mijn moeder was het stress maare het gaat nu juist goed met me...

Alvast bedankt! xxxxrosie

Andijvie 19-11-2002 14:23

Dampo helpt bij mij goed tegen keelpijn, van dat smeerspul dus, smeerde ik altijd rond mijn keel en hals, op mijn borst en rug, hielp goed.
Anders even naar de huisarts natuurlijk, kan ook dat je er antibiotica voor moet krijgen, dan is het zo over... Gewoon even goed naar laten kijken, ben je er zo weer vanaf :)

Snufje 19-11-2002 14:25

Pfeifer begint met een soortgelijke keelpijn.. Zowiezo zou ik even langs de dokter gaan, die kan je wel wat voorschrijven waardoor het minder wordt..!

MiZz TeRiOuZz 19-11-2002 14:39

de huisarts kan je eventueel ook een verwijsbrief geven voor de KNOarts, die heeft er meer verstand van en kan je dus beter informeren.

Rosie 19-11-2002 20:58

hmm ok bedankt.. maar even eerlijk.. ben best bang voor de dokter. En pfeifer.. ik heb verder geen last van moeheid ofzo of hoofdpijn en dergelijke..
Kunnen het ook amandelen zijn? Jakk hoop het niet, want dat moeten ze eruit of niet.. Ojee... ben echt schijt.. :(

Groetjes!

Gatara 19-11-2002 22:37

Laat het i.i.g. niet verwaarlozen want dan ben je uiteindelijk zieker (bv. longontsteking, agina)!
Dampo helpt inderdaad goed tegen keelpijn.

Honing in warme melk helpt ook erg goed (veel honing, want
dat smeert goed en is erg helend).

Als het blijft aanhouden, moet je naar de dokter!

En Zweedse onderzoekers hebben ontdekt dat als
mensen vaker last hebben van keel of neusontsteking dat
ze dan zoveel mogelijk moeten neurieen.
:)
Op de een of andere manier houdt het de bacterieen
daar weg.

K-Cobain 20-11-2002 17:03

Citaat:

MiZz TeRiOuZz schreef:
de huisarts kan je eventueel ook een verwijsbrief geven voor de KNOarts, die heeft er meer verstand van en kan je dus beter informeren.
Weg met de KNO-artsen! Wat een slappe zakken zijn dat. Het enige wat ze kunnen bedenken is alles weghalen. Echt kut gewoon

MiZz TeRiOuZz 20-11-2002 17:39

heeft bij mij anders giganties geholpen :eek: (y)

K-Cobain 20-11-2002 17:42

vreemd :rolleyes:

Roos 20-11-2002 18:10

Citaat:

K-Cobain schreef:
Weg met de KNO-artsen! Wat een slappe zakken zijn dat. Het enige wat ze kunnen bedenken is alles weghalen. Echt kut gewoon
roloooooggg

Misschien zijn je amandelen altijd flink ontstoken. Ik zou idd naar een KNO-arts gaan. Amandelen knippen is op jouw leeftijd een onprettige operatie, maar je bent er dan wel van af.

K-Cobain 20-11-2002 18:22

Citaat:

rosi schreef:
roloooooggg

Misschien zijn je amandelen altijd flink ontstoken. Ik zou idd naar een KNO-arts gaan. Amandelen knippen is op jouw leeftijd een onprettige operatie, maar je bent er dan wel van af.

?

Rosie 20-11-2002 19:04

Hmm... nou ik probeer wel eerst die vapo zooi..
heb er trouwens savonds veel meer last van, dan overdag. Zou het iets te maken hebben met mijn manier van ademhalen?

Doegies xxxx Rosie

shaya 26-11-2002 13:40

ik kenb ut verschijnsel ik loop ook al een paar weken met keelpijn en opgezette klieren. ik weet dat het bij mij waarschijnlijk weer mijn amandelen zullen zijn, omdat ik vorig jaar presies hetzelfde heb gehad in de zelfde tijd. bij mij komt het omdat ik pfeifer heb gehad en dat blijft nou eenmaal in je bloed zitten

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55.