![]() |
KCV en CKV
Bij mij op school moeten Latijn-leerlingen en dus KCV-leerlingen ook een gedeelte van CKV volgen. Wij moeten per jaar hetzelfde aantal verslagen van culturele activiteiten maken, maar hoeven verder geen andere opdrachten te maken (bijv. uit het CKV-boek of andere opdrachten). Ook hebben wij geen les in CKV, maar gaat alles via de leraar KCV. Hierdoor lopen soms wel wat dingen fout. Hoe is dit bij jullie geregeld ?
|
Ik heb alleen KCV, helemaal niets dubbel ofzo.
|
Ik heb alleen KCV, das ook de bedoeling geloof ik.
|
ik heb kcv en ckv, gewoon als 2 aparte vakken. ik kan wel verslagen van kcv gebruiken voor mijn ckv dossier.
maar ik moet gewoon alle opdrachten maken. |
Citaat:
|
Bij mij op school is het zo dat als je Latijn doet je automatisch op het gymnasium zit en dus alleen KCV volgt.
|
Citaat:
Heel goed... http://forum.scholieren.com/wink.gif |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hoi,
Bij ons op school is in de vierde CKV en KCV een verplicht vak (alleen voor gymnasiasten dan). In de 5e en 6e klas gymnasium moet je KCV volgen, maar hoef je CKV niet te volgen. Als je niet zeker bent dat je het 6e jaar gymnasium haalt, maar naar Atheneum terug moet, zul je allebei de vakken moeten houden. |
ik heb alleen KCV, en hoef maar heel weinig dingetejs te doen (Rome, PO en dat was het ongeveer, oh ja Leiden en een uitvoering van Medea bijwonen)
|
Ik heb ook alleen KCV.
Bij ons is er volgens mij ook niet eens de mogelijkheid om CKV er ook bij te kiezen. Althans, ik heb nog niemand gezien die dat heeft gedaan. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Ik kan alleen maar herhalen wat DE bezoeker al vaker geschreven heeft: zorg dat je dit soort afspraken op papier hebt. Stuur zelf een briefje met de vraag of het allemaal correct is en zorg dat de school haar standpunt/besluit ook op papier aan jou meedeelt. |
nooit van gehoord dat je op atheneum ook Latijn kunt doen. en dan heb je dus beide culturele vormingen? is er ook iemand op onze school die dat DOET?
|
Citaat:
- KCV is verplicht voor wie Latijn en/of Grieks doet; - alleen voor gymnasiasten is CKV niet verplicht. Conclusie: wie Atheneum doet met Latijn (of Grieks), moet KCV en CKV doen. Als je dus in een laat stadium besluit geen examen te doen in een klassieke taal of zelfs na je examen dat vak schrapt om een voldoende lijst te krijgen, loop je hopeloos vast als je geen CKV hebt gedaan: je slaagt niet *met* de klassieke taal omdat de totale lijst niet voldoende is, en niet *zonder* dat vak, omdat je geen CKV hebt. Zorg dus voor duidelijke, schriftelijk vastgelegde afspraken met je school! |
Bij ons is het zo dat als je minstens 1 klassieke taal hebt, je kcv volgt.
Mocht je die klassieke taal laten vallen, moet je overstappen op ckv. |
Citaat:
grieks gehad. du sgymnasium. dus maar weinig werkstukken gemaakt en geen stom ckv moeten doen.. |
helemaal met ellun eens, maar ja, we zitten op dezelfde school he...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10. |