![]() |
Pijnlijke handen!!!!
Oke, klein verhaaltje... Ik ben vanaf m'n 6e actief bezig met paarden. Vanaf m'n 12e, dus nu al ruim 6 jaar, ben ik ze ook actief aan't verzorgen en het werk eromheen hoort er dan natuurlijk ook bij (uitmesten, opstrooien, vegen etc). En elke keer als ik ook maar 5 minuutjes een hooivork of een 2-tand, of een bezem in m'n klauwen heb, krijg ik giga blaren, 5 minuten later knappen ze open. Het begint meestal bij dat velletje onderaan mijn duim, waar toch het hout meestal op leunt. Daarna gaat het naar bovenaan mijn handpalm, net onder mijn vingers. En het doet altijd zo gruwelijk pijn dat ik bijvoorbeeld mijn vingers niet eens kan buigen omdat het dan pijn doet bij de aanhechting van vingers naar handpalm. Als ik dan nog doorga, gaat het bloeden. En behalve dat het er natuurlijk niet uitziet, al die plekken op mijn handen, doet het ook nog gruwelijk pijn.
Dus ik op een gegeven moment handschoenen aandoen voordat ik met die houten rotdingen bezig ging. Hielp niks, ging er gewoon doorheen. Is hier iets aan te doen want door die pijn kan ik soms 2 a 3 dagen helemaal niks meer met mijn handen doen. Als iemand iets weet, alsjeblieft, laat het me weten, want ik ben zo niet meer in staat om voor mijn paarden te zorgen.... Liefs, Angel |
misschien moet je plijsters op zo der op doen??? ja ik weet het ook niet hoor.
xxx Nienke |
Poeh moeilijk. Handschoenen helpen niet zeg je? Hmm
Je hebt speicale handschoentjes voor hockey en wielrennen. Die zijn lekker stevig, misschien helpen die wel. Smeren met een stevige creme (blauwe Nivea ofzo) kan nooit kwaad, dan maak je je huid iets sterker. Hebben andere mensen ook last van blaren bij dat werk? Anders kan je miscshien aan hun vragen hoe ze te werk gaan. Misschien houden ze de vork anders vast, zodat het geen pijn doet. |
Misschien helpt het om de steel wat steviger vast te pakken, waardoor er minder wrijving is tussen je hand en de steel. Al vind ik het opzich wel vreemd dat je al 6 jaar actief bezig bent er en nog last van hebt. Je zou zeggen dat je op die plekken waar de blaren meestal komen, toch onderhand al wel een stevigere huid of eelt hebt.
Verder zou ik 't ook niet weten. |
je kan de plekken waar je er zeker van bent dat er een blaar komt aftapen met sporttape (gewoon in de apotheek halen, 2 laagjes op die plaatsen plakken, ofzo)
de rest van je handen kan je intalken, gewoon babytalkpoeder, dan schuurt het minder. dat zijn de algemene manieren om blaren te vermijden, als het nog niet helpt kan je het misschien beter even aan de dokter vragen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind het ook nogal vreemd dat mijn handen na 6 jaar nog niet gewend zijn. Creme's heb ik in alle soorten en maten al geprobeerd dagelijks, maar ja, blaren blijven komen.
Als ik de andere stalmeiden vraag, zeggen die dat ze het in het begin ook hadden, maar dat het na een maand ofzo went en is het over... En ik hou de vork nogal stevig vast, anders krijg je em niet de lucht in als er een flinke laag vies stro op ligt... Losser vasthouden werkt ook niet, dus ik geef het al bijna op wat ik nog kan. Maar zal proberen in te tapen met antiblaar ofzow... Ff langs apotheek. Misschien dat het voor de gein werkt... Thanks! -xxx- Angel |
hmm en t is geen uitslag ofzo, omdat je allergisch bent?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:56. |