![]() |
profielwerkstuk Rome
Voor geschiedenis moet ik een profielwerkstuk maken van Rome in de oudheid. Aangezien dit ook een beetje met kcv te maken heeft, probeer ik hier wat info bij elkaar te scharrelen. Het onderwerp is 'christenvervolging in het Romeinse Rijk'. Wie kan mij aan informatie helpen?
|
Misschien kan je iets met vertaalde brieven van PLINIUS aan de keizer, die schrijft er onder andere over. We zijn het net aan het lezen.
|
Ik doe mijn profielwerkstuk over de invloeden van de Klassieke Oudheid op het christendom. Een erg belangrijk onderdeel daarbij is natuurlijk de christenvervolgingen. Ik zal even voor je kijken wat ik allemaal heb. En zal de volgende keer als ik wat schrijf even een aantal sites opschrijven waar ik heel veel aan heb gehad. Een eerste site is alvast www.klassiekeoudheid.nl Ik weet niet of je daar al hebt gekeken
|
Citaat:
|
Die brieven van Plinius aan keizer Trajanus hebben wij geloof in in de vijfde klas vertaald. Daarin vraagt Plinius aan Trajanus wat hij aanmoet met de christenen in zijn provincie (zoiets was het meende ik). Ook Tacitus schrijft in zijn Annales over de Christenvervolgingen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:16. |