Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Les van studenten/theologen... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=28405)

nemesiz 14-12-2001 23:40

Les van studenten/theologen...

Sinds de twee oude docenten weggegaan zijn heb ik nu een oudere vrouw die nu nog eens aan een studie Klassieke Talen (in Groningen) is begonnen ze zit geloof ik in het derde jaar. En ik heb grieks van een man die Theologie heeft gestudeert.

Best wel jammer eigenlijk, kwaliteit gaat echt ver achteruit, in de onderbouw heb ik ook wel lessen gehad van studenten. Maar zij geven zelf examenklassen les...Soms weten ze niet eens hoe ze een zin moeten vertalen, laat staan grammatica uitleggen.

Is het bij jullie op school ook zo'n probleem met Klassieke Talen leraren?

En mag dit eigenlijk wel...?

de abt van sion 14-12-2001 23:45

Citaat:

nemesiz schreef:
Sinds de twee oude docenten weggegaan zijn heb ik nu een oudere vrouw die nu nog eens aan een studie Klassieke Talen (in Groningen) is begonnen ze zit geloof ik in het derde jaar. En ik heb grieks van een man die Theologie heeft gestudeert.

Best wel jammer eigenlijk, kwaliteit gaat echt ver achteruit, in de onderbouw heb ik ook wel lessen gehad van studenten. Maar zij geven zelf examenklassen les...Soms weten ze niet eens hoe ze een zin moeten vertalen, laat staan grammatica uitleggen.

Is het bij jullie op school ook zo'n probleem met Klassieke Talen leraren?

En mag dit eigenlijk wel...?

Het is een gevolg van jarenlang ingesleten wanbeleid op het ministerie van onderwijs.

MieX 15-12-2001 11:55

we hebben 1 lerares klassieke talen die theologie heeft gestudeerd, voor de rest zijn het allemaal afgstudeerde leraren met de goede studie.

Alhoewel ze allemaal wel al ruim boven de 40 zijn... elke leraar jonger dan die leeftijd heeft het niet langer dan 2 maanden volgehouden bij ons op school.

Onbekende 15-12-2001 13:25

Zoals begrijpelijk heb ik allemaal docenten met een juiste opleiding op de universiteit. Op mijn middelbare school hadden we twee docenten klassieke talen waar een afgelopen jaar met pensioen is gegaan en de ander geeft nog steeds les. Beide hebben gewoon klassieke talen met de lerarenopleiding gedaan.

Sikamikanico 15-12-2001 16:22

Wij hebben er 3, en zover ik weet alledrie met een passende opleiding.

Ellun 24-12-2001 14:21

Wij hebben twee docenten KT, allebei met een volwaardige KTopleiding. In de derde heb ik les gehad van een student KT, maar dat was wel erg leuk, en hij kon het ook goed. Ik weet eigenlijk niet eens precies waarom hij er toen was, want na dat jaar ging hij weg omdat er geen uren meer waren.

DE bezoeker 24-12-2001 14:35

Citaat:

J@SPER schreef:
Wij hebben er 3, en zover ik weet alledrie met een passende opleiding.

Goh, ik dacht 4, allemaal met passende opleiding.

Sikamikanico 24-12-2001 14:54

Citaat:

DE bezoeker schreef:
Goh, ik dacht 4, allemaal met passende opleiding.

Wie is nr 4 dan?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51.