![]() |
Mijn eeuwigdurend raam
Zoveel blikken door jou geworpen
Op wat eens gelukkig was Begrepen met jouw duidelijkheid Niets doorzichtig als jouw glas Sinds 20 jaren reeds Zag je m’n geluk en m’n verdriet Maar zo doorzichtig zijn als jij Ik wil het, maar ik kan het niet Ik zag de koude held’re nachten Ondersteund door volle maan Waarbij je mij niet in de kou liet staan Doorzichtig tot in eeuwigheid Doch zo ver bij mij vandaan Ben jij, mijn eeuwigdurend raam (c) Genesis |
Welcome back:D....
Lief duidelijk mooi gedicht:) leuk die laatste zin, titel;) Hoe gaat ie met je? |
funky titel! en een zeer mooi gedicht, maar wie of wat is dat raam nou? iemand in je leven of je ogen/gezichtsvermogen...?
|
Mooie beeldspraak, daar hou ik van. loopt ook lekker... mooi gedicht!
xxx ps: 'Niets doorzichtig als jouw glas' moet dat niet zijn niets doorzichtiger dan jouw glas of niets zo doorzichtig als jouw glas??? |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is de bedoeling dat die zin de betekenis heeft zoals die laatste optie, dus 'niets zo doorzichtig als jouw glas', maar ten eerste mis ik dan het ritme, en ten tweede verandert de betekenis volgens mij niet zo Iedereen thanks voor de reacties :) Genesis |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54. |