![]() |
catilina
Help!!!
Onze leerkracht latijn heeft weer een 'leuk' opdrachtje bedacht voor ons: vergelijk het karakter van Catilina met dat van Osama Bin Laden. Weet iemand daar iets over? je zou me een grote dienst bewijzen dank u |
Dat is volgens mij een van de vele non-opdrachten, die niets anders dan een kletsverhaal kan opleveren. De karakters van Catilina en Osama Bin Laden verschillen fundamenteel van elkaar. Je kunt je tijd beter gebruiken door Cicero of Sallustius te lezen.
|
Citaat:
We mogen ook tot het besluit komen dat hun karakter niet te vergelijken zijn. Maar ja... [Dit bericht is aangepast door hey (02-12-2001).] |
ze worden allebei door hun tegenstander afgeschilderd als de grootste boef die de geschiedenis heeft gekend
|
Je kunt een aantal overeenkomsten opnoemen en een aantal verschillen en dan zo tot en goede conclusie komen
Lijkt me een leuke opdracht -Voor beide is de dood niet zwaar genoeg -Beide willen tegen het hoogste stoten maar Bin Laden heeft haat jegens een heel volk of een hele populatie, en dat was bij Catalina niet zo duidelijk Bin Laden is veel standvastiger en rustiger denk ik zo. Misschien ook wel intelligenter. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:23. |