![]() |
Vinden jullie Grieks of Latijn makkelijker
Hoi allemaal!!
Ik zal wel eens willen weten wat jullie makkelijker vinden Latijn of Grieks. Ik zit namelijk op 2gymnasium en ik vind Grieks vet veel moeilijker dan Latijn Latijn is easy!!! Grieks is ook zo saai als maar wat. oké plz....... geef antwoord groetjes xxxxx kim |
Latijn is veel simpeler, zeker later
|
ik zit nu in gym4 op een gewoon college, en ik doe alleen latijn. vorig jaar moest ik kiezen tussen griex en latijn, en de laatste heb ik duz gekozen. voor verdere info: in mijn klas zaten 23 leerlingen, 1 heeft 22 hebben er alleen latijn gekozen, 1 griex en er was 1 drol die het alletwee koos.
persoonlijk vind ik latijn leuker, omdat je er in onze eeuw veel meer aan hebt. weet je genoeg? |
Latijn is meestal makkelijker, Grieks leuker (met name de cultuur). Maar als je Grieks saai vindt is de keuze niet zo moeilijk, toch?
|
Hey,
Ik zit nu in de 5e en heb Grieks en Latijn allebei nog. Ik vind Grieks makkelijker, omdat er lidwoorden voor de zelfstandige naamwoorden staan, waaraan je de naamval kan zijn; de Griekse werkwoordvervoegingen vind ik ook makkelijker. Bij Latijn moet je bijv. weten of het werkwoord een consonant of e-stam is en vooral door de vervoegingen van de coniunctivus raak ik dan in de war. |
Ik heb zowel Grieks als Latijn en ik vind Latijn makkelijker. Maar Grieks vind ik niet moeilijk...
|
Citaat:
Ik vind Latijn makkelijker dan Grieks. Het is veel helderder en gestructureerder. Ik heb een beetje het gevoel dat Grieks van uitzonderingen aan elkaar hangt. Misschien ligt het er ook gewoon aan dat ik Latijn op de middelbare school beter heb geleerd dan Grieks, maar ik heb nog steeds grote moeite met Grieks. |
Ik hoop dat Latijn het moeilijkst is, dan is dat een mooie meevaller voor volgend jaar
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind Latijn makkelijker omdat ik Grieks een jaar niets gedaan heb vanwege een leraar... |
Als je Grieks of Latijn het leukste vak vindt kan het toch ook zin dat je er dan harder voor werkt, toch?
Ik vind Latijn trouwens veel makkelijker dan Grieks. Bij grieks heb je veel eerder de neiging er geen touw meer aan vast te knopen En wat betreft die (griekse) lidwoorden; soms is het wel handig ja om de naamval te herkennen maar vaak genoeg staat er dus wel een lidwoord maar geen zelfstandig naamwoord of niet in de buurt, en soms kun je niet meer vinden waar het op terugslaat enfin.. (laat ik er gezien vanmiddag maar even niet meer over nadenken..) |
Citaat:
M'n leraar Grieks verzint ook van die makkelijke regeltjes waardoor je de tijden makkelijk kan herkennen... bijv. futurum = stam + sigma + praesens-uitgang. Bij Latijn moet ik elke keer de werkwoordenschema's weer even doornemen... |
heeeey
ik zit nu nog in de eerste maar ik hoor van iedereen uit de 4e dat grieks veel makkelijker gaat worden!!! xxxxxxxxxx-ies lotte |
Latijn is makkelijker.
Grieks wordt heel vervelend. Veel grammatica, in 6e klas nog steeds. Ik heb het daarom laten vallen in de 4e. Ik zit nu in de 6e en heb sinds die tijd bijna geen grammatica Latijn meer gehad. http://www.egri.co.uk/smileys/bounce2.gif |
me again: ik denk toch dat dit voor iedereen anders is. de een vind latijn makkelijker, de ander griex. het is maar waar je aanleg voor hebt. of waar je naar school gaat. ik zit op een gewoon college en niet op een gymnasium. daardoor heb ik pas in de tweede latijn gekregen en pas in de derde griex. toen ik moest kiezen tussen die twee heb ik maar latijn gekozen, omdat ik daar al veel verder mee was en ik voor griex veel harder zou moeten werken, om alles in te halen (vergeleken bij gymnasten op een gymnasium)
ciao |
me again:
ik denk dat het voor iedereen anders is. sommige mensen vinden griex makkelijker, anderen latijn. het is maar waar je aan leg voor hebt. ik vind latijn makkelijker, maar dat komt doordat ik op een gewoon college zit en ik pas in de tweede latijn kreeg en pas in de derde griex, vergeleken bij een gewoon gymnasium zou ik dan keiveel in moeten halen. latijn leek me dan wat rustiger om te volgen. ciao |
Ik heb griex na de derde laten vallen.
Voor een repetitie in de proefwerkweek (je mocht je handboek erbij gebruiken) haalde ik een 1.2, Latijn is makkelijker |
ik heb alleen nog maar Latijn. maar vind het een super leuk vak. het is nu ook mijn beste vak....
|
|
Citaat:
Ja..toch laat ik deze open, zolang er in dat andere topic niet meer gepost wordt. |
Ik zit in 't tweede (middelbaar, België) en ik doe Latijn en Grieks, de Griekse cultuur, taal en mythes zijn mooier en verfijnder dan Latijn, maar zoals velen al zeiden, wel moeilijker, probeer het alletwee te blijven doen. Veel suc6 ermee!
|
Latijn:
plusquam perfectum perfectum imperfectum futurum een heleboel conjunctivus ofzo praesens en vijf soorten werkwoorden stammen Grieks: conj en opt heel weinig vormpjes vijf naamvallen de Acc. respectus genitivus absolutus dativus mensurae perfectum is simpel futurum is simpeler en de rest is nog makkelijker Een die-hard grieks fan uit de 4e klas (dus niet Rareman2 http://forum.scholieren.com/smile.gif) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zit nu in 6 gym met Latijn en Grieks en ik vind Latijn makkelijker. Daarentegen zijn de Griekse verhalen weer leuker. Doe gewoon wat je het makkelijkst vindt! Of alletwee...)
|
Citaat:
Hij bedoelt mij natuurlijk http://forum.scholieren.com/wink.gif Rutal |
Citaat:
|
Ik heb Grieks gekozen omdat ik het op het moment makkelijker vond, wij hadden namelijk een heel slechte leraar Latijn, waardoor iedereen een achterstand had.
Vind het sowieso ook leuker, de letters, de naamvallen, het totaal onbekende van de taal. |
Ik vind Latijn echt veel makkelijker. Sta er dan ook een 7 voor en voor grieks een 5 ;)
|
Ik vind Grieks makkelijker, maar dat komt omdat ik pas veel later grieks kreeg en dat dus makkelijker in kon halen,omdat ik eerder nooit iets deed. Nu ga ik naar de 5e en ben weer helemaal bij en gaan de punten dus ook goed.
|
hej
ik zit ook in de 2e en ik snap geen bal van grieks! en latijn is makkelijk... maar ik sta voor grieks wel een voldoende!!!:D:D:D afkijken verricht wonderen haha:):):):rolleyes: |
Tot de 3de klas vond ik grieks een stuk makkelijker dan latijn, maar nu (5de) denk ik daar echt anders over, grieks is echt VEEl moeilijker :s
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:23. |