![]() |
Vanaf welke maand krijg je studiefinanciering?
Vanaf de eerste maand dat je 18 bent of vanaf oktober van het jaar waarin je 18 bent? Ik twijfel nog steeds namelijk..
|
Als je vóór 1 augustus 18 bent krijg je vanaf september studiefinanciering (en OV).
Als je ná 1 augustus 18 wordt krijg je vanaf oktober studiefinanciering (en OV). |
Ik heb het vanaf september gekregen en voor die tijd (dus van februari tot september) kreeg ik tegemoetkoming in studiekosten.
maar ik was in januari jarig :) |
Ik ben in September jarig en kreeg mijn eerste studiefinanciering op dacht 22 of 23 oktober.
De volgende komt weer in Januari dan denk ik. |
Citaat:
|
Als je MBO doet: vanaf het eerste kwartaal na je 18e verjaardag
Als je HBO doet en <18 bent: vanaf oktober Als je HBO doet en >18 bent: vanaf september |
Ik heb het over studiefinanciering, hoger onderwijs dus. Als je al 18 bent/wordt op de middelbare school dan krijg je eerst een tegemoetkoming voor scholieren, die wordt dan automatisch omgezet in een studiefinanciering.
|
Citaat:
|
En als je in februari 18 wordt :confused:
Duurt nog wel een jaartje, maar toch. |
Citaat:
|
Citaat:
Als je in februari 18 wordt (en je studeert dan (hbo/wo)) dan krijg je tot en met september kinderbijslag (nou ja, je ouders) en vanaf oktober studiefinanciering en OV. |
:)
ik word als het goed is pas eind 2e jaar WO 18, maar ik heb inderdaad hetzelfde gehoord.. ik krijg dan zeker ook geen kinderbijslag meer? vanaf dat ik studeer? :P |
Ik ben al 18 en krijg pas studiefinanciering vanaf april volgend jaar.. aan het eind van m'n schooljaar dus :(
|
in januari 18 geworden
kreeg vanaf 1 jan zo'n 68 euro per maand + overbrugging (vo18+ ofzo?) dus t/m augustus kreegik 68 euro toen ik op vwo6 zat vanaf september dit jaar gewoon stufi ;) |
Krijg deze week weer studiefinanciering van deze maand.
Jippie. Is wel leuk steeds de 23e van iedere maand studiefinanciering krijgen. Krijg ook opslag per januari. En vanaf Juli word nog meer. |
Citaat:
Bedankt. |
Ik word 19 april 18 jaar en heb mijn stufi al aangevraagd. krijg ik het dan meteen in April of pas drie maanden daarna? Ik doe mbo.
|
Als je een voltijd mbo-opleiding volgt, heb je recht op studiefinanciering vanaf de eerste dag van het kwartaal volgend op je 18e verjaardag. In jouw geval is dat dus vanaf 1 juli.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53. |