![]() |
Kan iemand mij ff iets verklaren over Lucifer
Waarom wordt hij afgebeeld als 'n half Bok, half mens/demoon.
Als ik den bijbel correct begrepen heb is lucifer 'n gevallen engel, dus is het logisch dat hij eruit zo zien als 'n engel... ...laat je oude testament maar in de kast staan, christenen onder ons, het staat er niet in en ik heb gezocht. |
ik bne redelijk bekend in de bijbel en heb nog nooit gehoord van lucifer (all1 de kat)
dus ik kan je nie helpen |
Wordt lucifer dan altijd afgebeeld als half bok - half mens?
Iig: 't Komt volgens mij niet uit de Bijbel oid... |
simpel: mensen willen zich ergens een voorstelling van maken dus bedenken ze iets angstaanjagends
|
O.K. Stelletje nieuwe testaments lezers, koop een oud testament, een katholieke uitvoering, dan want de protestanten hebben in de bijbel lopen schrappen...
En gij zal uitvinden dat er ene engel bij de naam van lucifer was ook wel bekend als Satan of de Duivel, ende das dan natuurlijk wel een gevallen engel... Satan of Duivel zijn benoemingen, die knakker die dus de hel runt volgens de katholieken heet dus eigenlijk gewoon Lucifer, zoals de meeste engelen ook een naam hebben in het oude testament (Michael, Gabriel, Rafael, Archibald etc. etc.), en nee dan niet de pocket versie van dat boek, maar de dikke pil. |
Citaat:
|
Het letterlijke woord Lucifer komt geloof ik ook niet in de Bijbel voor. Katholieke uitvoering of niet...
|
pak het stukkie over de apocalyps van het oude testament er dan maar es bij en begint te lezen...
|
te lui om te checken, maar om ook eens bij de testament-freaks te horen:
volges mij komt hij er wel in vor, wel onder tien verschillende namen ofzo lucifer, beëlzebub etc etc |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ga eerst eens Occulte boeken bijlangs, Lucifer is een god van licht, niet van duisternis. Beelzebub, en andere namen voor de duivel zijn verzinsels van de mens.
|
Citaat:
|
Citaat:
[/B]onzin, je weet niet waar je het over hebt.. Er zijn veel pausen die niet volgends de leer van de kerk hebben geleefd. Maar ze hebben dat NOOIt gedaan...( veranderingen gemaakt omdat het hun uitkwam) |
Citaat:
|
Kijk eens in de Malleus Maleficarum of de De Umbreum Mortus Deii (of de Necronomicon, gna gna http://gathering.tweakers.net/i/s/devil.gif ) daar is wel veel over hem in te vinden lijkt me zo.
|
Citaat:
|
MCCAINE:
Alles over Lucifer is te vinden in o.a. THE ENCYCLOPEDIA OF SECRET KNOWLEDGE, zelf ooit gekocht en dit boek is op feiten gebasseerd. ERG interessant om de oorsprong van sommige duivels en hun uiterlijk gevormd te zien worden. Staat ook veel in over THE LANGUAGE OF BIRD, THE GREEN LANGUAGE, CABBAL, etc. |
bokkenpootjes enzo hebben ze gejat van de god pan als ik me niet vergis
|
Citaat:
Mensen zijn zo goed in het verzinnen van onzin... |
de duivel (lucifer) kan het gedaante aanemen van een mens maar hij is nooit perfect hij mist bv. een oog of heeft bokkepoten
|
alle NAMEN zijn toch door mensen verzonnen?
de Bijbel is toch van begins af aan steeds aangepast? |
Citaat:
|
ik,
er waren engelen die uit licht zijn gemaakt en een engel die uit vuur is gemaakt. toen werd de mens gemaakt en god zei dat ze allemaal moesten buigen voor de mens iedereen buigde behalve die uit vuur gemaakt is die zei van: ik ga niet buigen voor hem, ik ben 1000den keren slimmer dan hem dus daarom zou de duivel naar de hel gaan maar de duivel zei toen van: als ik naar de hel ga dan ga ik niet alleen dus hij ging naar de aarde om dingen in mensen te fluisteren en ze slechte dingen te laten doen zodat die ook naar de hel gaan en hij levert zo te zien goed werk dus hij is niet een of almachtig wezen die de baas is over de hel of zo laterzzz |
Alle namen zijn inderdaad door mensen bedacht, maar de inhoud...
Dat een BOOM een BOOM heet is om aan te duiden wat het is. De inhoud is iets anders dan de naam. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Lucifer is een god waarin de Traditionele Satanisten in geloven......
|
ik weet niet hoe dat zit met de bijbel. maar wat ik wel weet is dat vroeger in de middel eeuwen mensen feesten hielden. waarbij ook de duivel werd vertegenwoordigd als het kwaat mensen gingen zich dan verkleden als de duivel. Misschien komt het daarvan daan. en dat het zo steeds meer op de de gast met de horentjes is gaan lijken.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30. |