Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Levensbeschouwing & Filosofie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=90)
-   -   Kan iemand mij ff iets verklaren over Lucifer (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=28625)

DarGull 09-12-2001 01:30

Kan iemand mij ff iets verklaren over Lucifer

Waarom wordt hij afgebeeld als 'n half Bok, half mens/demoon.

Als ik den bijbel correct begrepen heb is lucifer 'n gevallen engel, dus is het logisch dat hij eruit zo zien als 'n engel...

...laat je oude testament maar in de kast staan, christenen onder ons, het staat er niet in en ik heb gezocht.

JJzD 09-12-2001 14:08

ik bne redelijk bekend in de bijbel en heb nog nooit gehoord van lucifer (all1 de kat)

dus ik kan je nie helpen

Joël 09-12-2001 17:59

Wordt lucifer dan altijd afgebeeld als half bok - half mens?

Iig: 't Komt volgens mij niet uit de Bijbel oid...

elsbizkit 09-12-2001 18:24

simpel: mensen willen zich ergens een voorstelling van maken dus bedenken ze iets angstaanjagends

DarGull 09-12-2001 18:57

O.K. Stelletje nieuwe testaments lezers, koop een oud testament, een katholieke uitvoering, dan want de protestanten hebben in de bijbel lopen schrappen...

En gij zal uitvinden dat er ene engel bij de naam van lucifer was ook wel bekend als Satan of de Duivel, ende das dan natuurlijk wel een gevallen engel...

Satan of Duivel zijn benoemingen, die knakker die dus de hel runt volgens de katholieken heet dus eigenlijk gewoon Lucifer, zoals de meeste engelen ook een naam hebben in het oude testament (Michael, Gabriel, Rafael, Archibald etc. etc.), en nee dan niet de pocket versie van dat boek, maar de dikke pil.

Joël 09-12-2001 20:31

Citaat:

DarGull schreef:
O.K. Stelletje nieuwe testaments lezers, koop een oud testament, een katholieke uitvoering, dan want de protestanten hebben in de bijbel lopen schrappen...
GRRRRRRRRRR! http://forum.scholieren.com/mad.gif

Joël 09-12-2001 20:32

Het letterlijke woord Lucifer komt geloof ik ook niet in de Bijbel voor. Katholieke uitvoering of niet...

DarGull 09-12-2001 20:39

pak het stukkie over de apocalyps van het oude testament er dan maar es bij en begint te lezen...

Zorkman 09-12-2001 21:18

te lui om te checken, maar om ook eens bij de testament-freaks te horen:
volges mij komt hij er wel in vor,
wel onder tien verschillende namen ofzo
lucifer, beëlzebub etc etc

Joël 10-12-2001 10:53

Citaat:

DarGull schreef:
pak het stukkie over de apocalyps van het oude testament er dan maar es bij en begint te lezen...
Jjaja... Lichtdrager staat geloof 'k wel ergens... Lichtdrager, morgenster... Zoiets. Alleen Lucifer is nog altijd een Latijns woord. http://forum.scholieren.com/tongue.gif

Krastain 14-12-2001 09:36

Citaat:

DarGull schreef:

Correctie. De pausen hebben in de bijbel zitten kloten. Elke paus heeft de stukjes die hij (of zij, gna gna) niet leuk vond aan zitten passen. Daarom is de bijbel niet betrouwbaar meer.

legatus 14-12-2001 15:17

Ga eerst eens Occulte boeken bijlangs, Lucifer is een god van licht, niet van duisternis. Beelzebub, en andere namen voor de duivel zijn verzinsels van de mens.

McCaine 14-12-2001 15:20

Citaat:

legatus schreef:
Ga eerst eens Occulte boeken bijlangs, Lucifer is een god van licht, niet van duisternis. Beelzebub, en andere namen voor de duivel zijn verzinsels van de mens.
Mjaja... en hoe wou je dat gaan bewijzen?

Madita 14-12-2001 17:25

Citaat:

Krastain schreef:

[/b]
Correctie. De pausen hebben in de bijbel zitten kloten. Elke paus heeft de stukjes die hij (of zij, gna gna) niet leuk vond aan zitten passen. Daarom is de bijbel niet betrouwbaar meer.[/B][/QUOTE]

[/B]onzin, je weet niet waar je het over hebt.. Er zijn veel pausen die niet volgends de leer van de kerk hebben geleefd. Maar ze hebben dat NOOIt gedaan...( veranderingen gemaakt omdat het hun uitkwam)

Upior 14-12-2001 23:51

Citaat:

Zorkman schreef:
te lui om te checken, maar om ook eens bij de testament-freaks te horen:
volges mij komt hij er wel in vor,
wel onder tien verschillende namen ofzo
lucifer, beëlzebub etc etc

Hmm... Beëlzebub was toch "gewoon een demon"? Dus niet de Duivel zelf?

nare man 15-12-2001 12:15

Kijk eens in de Malleus Maleficarum of de De Umbreum Mortus Deii (of de Necronomicon, gna gna http://gathering.tweakers.net/i/s/devil.gif ) daar is wel veel over hem in te vinden lijkt me zo.

the marshall 15-12-2001 14:30

Citaat:

Krastain schreef:
Correctie. De pausen hebben in de bijbel zitten kloten. Elke paus heeft de stukjes die hij (of zij, gna gna) niet leuk vond aan zitten passen. Daarom is de bijbel niet betrouwbaar meer.[/B]
mee eens het enigste bijbel boek dat je nog een beetje vertrouwen kunt zijn de dodezee rollen.

legatus 15-12-2001 19:51

MCCAINE:

Alles over Lucifer is te vinden in o.a. THE ENCYCLOPEDIA OF SECRET KNOWLEDGE, zelf ooit gekocht en dit boek is op feiten gebasseerd. ERG interessant om de oorsprong van sommige duivels en hun uiterlijk gevormd te zien worden.

Staat ook veel in over THE LANGUAGE OF BIRD, THE GREEN LANGUAGE, CABBAL, etc.

Heathenpride 16-12-2001 01:50

bokkenpootjes enzo hebben ze gejat van de god pan als ik me niet vergis

Ieme 19-12-2001 12:40

Citaat:

Heathenpride schreef:
bokkenpootjes enzo hebben ze gejat van de god pan als ik me niet vergis
Ja klopt. Men (toch weer de christenen. De streng overtuigde uiteraard, die alles veroordelen dat anders/occult is) heeft Pan (uit wicca/paganisme of hoe je het wil noemen) omgedopt tot duivel. Lucifer betekend (zoals al gezegd) gewoon lichtdrager en heeft dus helegaar niks met de duivel te maken.

Mensen zijn zo goed in het verzinnen van onzin...

harry 19-12-2001 20:13

de duivel (lucifer) kan het gedaante aanemen van een mens maar hij is nooit perfect hij mist bv. een oog of heeft bokkepoten

Not for Sale 19-12-2001 21:10

alle NAMEN zijn toch door mensen verzonnen?
de Bijbel is toch van begins af aan steeds aangepast?

linkin park roeleert 20-12-2001 16:42

Citaat:

Coolkast schreef:
alle NAMEN zijn toch door mensen verzonnen?
de Bijbel is toch van begins af aan steeds aangepast?

eh???

CraigDavid 22-12-2001 01:37

ik,
er waren engelen die uit licht zijn gemaakt en een engel die uit vuur is gemaakt.
toen werd de mens gemaakt
en god zei dat ze allemaal moesten buigen voor de mens
iedereen buigde behalve die uit vuur gemaakt is
die zei van: ik ga niet buigen voor hem, ik ben 1000den keren slimmer dan hem
dus daarom zou de duivel naar de hel gaan
maar de duivel zei toen van: als ik naar de hel ga dan ga ik niet alleen dus hij ging naar de aarde om dingen in mensen te fluisteren en ze slechte dingen te laten doen zodat die ook naar de hel gaan

en hij levert zo te zien goed werk

dus hij is niet een of almachtig wezen die de baas is over de hel of zo
laterzzz

legatus 22-12-2001 18:00

Alle namen zijn inderdaad door mensen bedacht, maar de inhoud...

Dat een BOOM een BOOM heet is om aan te duiden wat het is. De inhoud is iets anders dan de naam.

Joël 22-12-2001 18:19

Citaat:

CraigDavid schreef:
ik,
er waren engelen die uit licht zijn gemaakt en een engel die uit vuur is gemaakt.
maar de duivel zei toen van: als ik naar de hel ga dan ga ik niet alleen dus hij ging naar de aarde om dingen in mensen te fluisteren en ze slechte dingen te laten doen zodat die ook naar de hel gaan

laterzzz

Als ik het goed begrijp zijn de Satan en zijn demonen verantwoordelijk voor mijn wangedrag.

DarGull 22-12-2001 23:47

Citaat:

CraigDavid schreef:
ik,

laterzzz

Ok, dank u dat wou ik dus ff weten waar hebt gij dit excact gevonden?

alternatiefje4life 19-01-2002 17:33

Lucifer is een god waarin de Traditionele Satanisten in geloven......

nisha 19-01-2002 18:32

ik weet niet hoe dat zit met de bijbel. maar wat ik wel weet is dat vroeger in de middel eeuwen mensen feesten hielden. waarbij ook de duivel werd vertegenwoordigd als het kwaat mensen gingen zich dan verkleden als de duivel. Misschien komt het daarvan daan. en dat het zo steeds meer op de de gast met de horentjes is gaan lijken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30.