Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=83)
-   -   [muziek] (kinder)liedjes voor articulatie en/of resonance (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=286313)

Leonoor 22-11-2002 13:20

[muziek] (kinder)liedjes voor articulatie en/of resonance

Ik moet voor school liedjes verzamelen om articulatie en resonance mee te oefenen. Ik heb er zelf al een aantal gevonden, maar nog niet genoeg. Heeft iemand misschien ideeën, titels, links?

DeuS 24-11-2002 20:20

Probeer de bibliotheek eens. Vaak hebben ze wel boeken vol met kinderliedjes.

Maar even wat anders... Om resonance en articulatie te oefenen zijn er toch ook hele goede zangoefeningen????

Leonoor 25-11-2002 08:26

Citaat:

DeuS schreef:
Probeer de bibliotheek eens. Vaak hebben ze wel boeken vol met kinderliedjes.

Maar even wat anders... Om resonance en articulatie te oefenen zijn er toch ook hele goede zangoefeningen????

Ik heb ook al wel boeken met liedjes. ;)

Hmm, maar je kunt een kleuter moeilijk echte zangoefeningen laten doen, sommigen kunnen wel, maar we moesten nu als opdracht liedjes zoeken die er ook een oefening voor zijn. Dus vandaar de vraag voor liedjes. ;)

DeuS 26-11-2002 22:30

Citaat:

Leonoor schreef:
Ik heb ook al wel boeken met liedjes. ;)

Hmm, maar je kunt een kleuter moeilijk echte zangoefeningen laten doen, sommigen kunnen wel, maar we moesten nu als opdracht liedjes zoeken die er ook een oefening voor zijn. Dus vandaar de vraag voor liedjes. ;)

Ow, ik had niet begrepen dat het voor kleuters was. Ik dacht dat je zelf aan stemvorming ging doen. :o

Ik weet misschien één liedje dat voor zangoefening kan doorgaan omdat er een volledige toonladder in voorkomt (harmonisch mineur als ik het goed heb). Het is een liedje uit Sesamstraat, Graaf von Tell heet het geloof ik.

greetz

Leonoor 27-11-2002 14:46

Citaat:

DeuS schreef:
Ow, ik had niet begrepen dat het voor kleuters was. Ik dacht dat je zelf aan stemvorming ging doen. :o
Ik was niet duidelijk genoeg. :D Sorry. (Mijn eigen stemvorming is btw onbegonnen werk, daar begin ik dus maar niet meer aan. ;))

DeuS 04-12-2002 22:50

Citaat:

Leonoor schreef:
Ik was niet duidelijk genoeg. :D Sorry. (Mijn eigen stemvorming is btw onbegonnen werk, daar begin ik dus maar niet meer aan. ;))
LOL :p

mucize 11-12-2002 15:47

ding dang dong
zinge zange zong
zong zang zing
binnen zit een resoding

tippe tappe tippe tappe top
dikke dikke dame zeven zakken zoute drop
lekker lekker likke likke smik smak smik
dikke dikke dame af ben ik

Leonoor 11-12-2002 16:46

Citaat:

mucize schreef:
ding dang dong
zinge zange zong
zong zang zing
binnen zit een resoding

tippe tappe tippe tappe top
dikke dikke dame zeven zakken zoute drop
lekker lekker likke likke smik smak smik
dikke dikke dame af ben ik

Die zijn zooooooooo verschrikkelijk erg. :D Die hebben we echt tot vervelens toe gezongen met muziekles... :D

alpha 14-12-2002 13:54

'Un dun dip'?

Un dun dip
Kinne kanne kip
Inne kanne dobbel manne
Un dun dip

simpel, leert iedereen spelen bij AMV.

Tampert 24-12-2002 01:35

poesie mauw, mosselman en dat soort meuk staat allemaal op kazaa. (ik geloof dat er ook weinig rechten aan ontleend kunnen worden dus ik ga uit van de legaalheid van deze tip :o)

anders moet je het eens per mail vragen :o

cartman666 07-01-2003 20:51

die van graaf tel is leuk ja! 1 2 3 4 5 6 7 8, 8 heerlijke noten! en nu achteruit, daargaan we 8 7 6 5 4 3 2 1 (sorry, liet me even gaan) maar of dat voor articulatie geschikt is weet ik niet. wel voor muziekale vorming(melodisch mineur, of in iedergeval een verhoogde 7, ik vergeet altijd of dat harmonisch of melodisch is) en telvaardigheid

DeuS 14-01-2003 11:45

Citaat:

cartman666 schreef:
die van graaf tel is leuk ja! 1 2 3 4 5 6 7 8, 8 heerlijke noten! en nu achteruit, daargaan we 8 7 6 5 4 3 2 1 (sorry, liet me even gaan) maar of dat voor articulatie geschikt is weet ik niet. wel voor muziekale vorming(melodisch mineur, of in iedergeval een verhoogde 7, ik vergeet altijd of dat harmonisch of melodisch is) en telvaardigheid
is harmonisch. De leidtoon zit er weer in.

Melodisch is een verhoogde 6 èn 7.

(probeer maar eens een harm. min. te zingen... :) )

cartman666 16-01-2003 20:23

dit had ik dus ook fout op het tentamen, maar nu weet ik het ook weer, en zal ik het nooitmeer vergeten.
ongewijzigd = normaal
harmonisch = verhoogde 7
melodisch = verhoogde 6 en 7

en dat zingen zit wel goed, ik zong vroeger altijd harmonisch mineur(dankzij graaf tel!!), liep echt door het huis van: 1 2 3 4 5 6 7 8, 8 heerlijke tonen. :p
maar melodisch kende ik steeds niet, ik dacht dat harmonisch normaal was en melodisch harmonisch.
en een verhoogde 6 en 7 vond ik geen mineur meer.
ofwel: ik dacht dat ik melodisch zong. maar ik zong harmonisch

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51.