![]() |
Atheïst
Aan de hand van een waargebeurt verhaal over een meisje die weigerde in god te geloven en door haar familie verbannen werd, maar uiteindelijk toch uit de goot is gekropen.
vanuit het huis teruggegooid in de sloot gaf zij slag noch stoot de woorden maalde door haar hoofd ookal kon zij ze niet begrijpen: 'hoe verklaar je deze goddeloze kind'ren, wier lendenen bebloed, de zondevloed van het voortijdig beleven van het leven die dikwijls met nieuwe kind'ren word beboet zij moet eruit!' och moeder, als god ooit bedoeld heeft deze kwelling te doorlopen, en op een goede man te hopen dan is hij slechts een moeders list die voor haar dochter heeft beslist hoe haar leven gaat verlopen ik ben liever Atheïst |
vanuit het huis
teruggegooit[/B]d[/B] in de sloot gaf zij slag noch stoot de woorden maalde door haar hoofd ook al kon zij ze niet begrijpen: 'hoe verklaar je deze goddeloze kind'ren, wier lendenen bebloed, de zondevloed van het voortijdig beleven van het leven die dikwijls met nieuwe kind'ren word beboet zij moet eruit!' och moeder, als god ooit bedoeltd heeft deze kwelling te doorlopen, en op een goede man te hopen dan is hij slechts een moeders list die voor haar dochter heeft beslist hoe haar leven gaat verlopen ik ben liever Atheïst Goede rijm!!!!! Goed gedicht ook... :) |
Citaat:
minder goede nederlands :s heb hem aangepast xxx |
Ik vind het sterk verwoord, mooie rijm idd:)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:08. |