![]() |
Realiteit...problemen en geluk?
Ik weet dat hier eerdere topics over zijn, maar ik wil even een ander punt aansnijden.
Is het zo dat mensen hun realiteit bepalen aan de hand van problemen? Ongeluk? Is het zo dat mensen ongelukkig zullen zijn in een wereld waarin geen problemen heersen? Stel je voor dat al je problemen de wereld uit zouden zijn geholpen...zou je dan wel gelukkig zijn? In de zin van zul je je nog wel een doel in het leven kunt ontdekken? Kun je je nog wel vermaken? Of heb je ongeluk om je heen nodig om te weten dat je je vermaakt...dat je het goed hebt?? Groetjes Ben(die hierbij ook aan de the matrix moest denken over wat Agent smith zei http://forum.scholieren.com/smile.gif |
Ik weet het niet.
Mijn gevoel zecht dat dit klopt. Maar mijn gevoel is gebazeert op wat ik heb ervaren in deze wereld. Mischien zou ik als ik alleen een wereld zonder leed kende er niet aan twijvelen. ik weet het niet. Ben ik Gods zoon die droomt een vlinder tezijn. of Ben ik een vlinder die droomt Gods zoon te zijn. |
Bewust zijn = vergelijken. Alles is vergelijken.
|
Is inderdaad weer een verhaal van relatieviteit. Als er geen ongeluk is om jezelf mee te vergelijken kan je ook niet gelukkig zijn. Maar een wereld waarin alles hetzelfde is zou in zekere zin perfect kunnen zijn. Ik denk alleen van niet, want op dit moment zou ik me daar niet gelukkig in voelen en een perfecte wereld zou alles moeten kunnen ondersteunen.
Zoals Gods zoon al zei: Wat ik nu denk is slechts gebaseert op wat ik heb meegemaakt. Dit is mijn realiteit die niet per definitie waar hoeft te zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:41. |