![]() |
Is het nou god,heer,jezus of ....
hoe noem jij hem ik gewoon god
|
Maakt het wat uit?
|
Alledrie niet?
|
ik noem hem Schuldige
|
God en Heer zijn synoniemen, Jezus is een profeet
|
God is katholiek
De Heer is protestant Alah is lam En Jezus is hun zoon... en dan is er nog een geinige Geest ingewikkeld he |
Citaat:
|
ik weet het
het was maar een opmerking excuus. |
maar als je een katholieke bijbel openslaat zie de term God, in een protestantse bijbel de term Heer.
dat heb ik ook niet bedacht, maar dat zit in hun cultuur vanuit het verleden. |
Ik ben zelf (Rooms) Katholiek, en de Katholieken gebruiken zowel God en Heer om God aan te duiden. Maar het ligt aan de contekst, want Heer kan ook doelen op Christus.
Typisch protestants is "Here Jezus", dat zul je Katholieken nooit horen zeggen... |
gewoon, je of hij soms ook zij
|
Citaat:
één van de termen wordt gewoon het meest gebruikt Allah is nou eenmaal arabisch, dus wordt het gebruikt in de Koran Zo zijn er ook veel meer benamingen voor Allah. Arabische benamingen (99 zijn er...) maar als je die dan weer vertaald in het nederlands heb je er weer 99+99=198 |
god
zonder hoofdletter |
What's in a name?
|
Citaat:
|
God, Heer en HEER
komt door verschillende vertalingen vsanuit hebreeuws: Elohim = God, betekent "gewoon" God Adonai = Heer, betekent meneer, of heer, maar dat is een beetje ouderwets Jahwe = HEER, Ik ben Die Ik ben, God van het verbond, betekent dat God altijd hetzelfde is en blijft, zich altijd aan Zijn uitspraken en beloftes houdt. |
' ' zo noem ik iets dat er niet is.
|
"Hij" draagt geen naam.
"Zij" draagt geen naam. "Het" draagt geen naam. als je nou eerst duidelijkheid schept over wie je het precies heb dan misschien kunnen we het kwaaltje een naam geven... |
O.L. Heertje http://forum.scholieren.com/biggrin.gif
|
waarom moet God nou altijd een vent zijn ?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Drieeenheid
|
Citaat:
|
Citaat:
M.a.w. ben jij van mening dat je wel kan zeggen dat Hij(zij/het/boeiend) wel bestaat? |
In de prehistorie was 'god' een vrouw, denk maar an de vruchtbaarheidsbeeldjes (met dikke (wangere) buik en dito borsten).
|
Citaat:
Groetjes Ben(die het allemaal hetzelfde vind klinken voor die naamgevingen :-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
noem de God, of de kracht gewoon hoe jij vind dat je ut kan noemen. Ik heb d'r geen naam voor.. ik noem het gewoon kracht. |
Citaat:
|
Citaat:
En dat hoef je heus niet altijd met een 'god'te kunnen vergelijken. Maar ieder z'n eigen mening. |
Citaat:
noem hem maar Talon http://forum.scholieren.com/biggrin.gif |
Citaat:
is ie er volgens jou wel dan? ik bedoel als er een 'god'is dan zou die toch wel allemaal goeie dingen voor je doen of zie ik da verkeerd? hoe dan ook ik kan me niet herinneren dat die 'god'iets voor mij heeft gedaan... |
[Dit bericht is aangepast door Prada (30-10-2001).] |
Citaat:
[Dit bericht is aangepast door Prada (30-10-2001).] |
Citaat:
Nee, want het is klinkklare onzin. Maar zodra er over een god wordt gepraat mag/kan je niet ontkennen dat hij bestaat. Beetje dubbel he? Omdat de leugen al eeuwen in stand is gehouden wil niet zeggen dat 't waar is. Iets bestaat gewoon niet totdat het tegendeel bewezen is, net zoals die roze olifant van mij :P (je hebt geen bewijs dat hij niet bestaat, dus hij zou wel eens echt kunnen zijn *grin*) (okeej, niet al te serieus nemen.. beetje flauwe post.. maar met een kern van waarheid, vinnik zelf) |
Citaat:
Maar je moet ook lezen dat ik heb geschreven dat je niet kunt zeggen dat God WEL bestaat... |
Citaat:
Dat het geloof, of religie, een diepe inwerking heeft op mensen hoef je me niet te vertellen.. Alleen ik vind 't verraderlijk en eigenlijk niet zinvol om kracht te putten uit iets wat waarschijnlijk niet eens bestaat, uit angst voor 't onbekende (dat is waar goden voor verzonnen zijn in eerste instantie) Citaat:
|
Citaat:
Profeet Jezus noemde hem ALAHA in het Aramees. Profeet Mohammed noemde hem ALLAH in het Arabisch. Er is geen God dan Allah. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:56. |