Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Alles kapot slaan (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=288066)

moenbase 24-11-2002 12:20

Alles kapot slaan

Heb je ook weleens van die momenten dat je het liefst alles (in je kamer) naar de klote wil helpen. Dus alles maar eens bewerken met een baseball knuppel.
Wel, zo'n moment heb ik nu...maar, ik hou me in....

Leonoor 24-11-2002 12:25

Heb ik ook wel eens. 'k denk dat je inhouden idd het beste is. Of probeer een telefoonboek door midden te scheuren ofzo... (kans op frustratie omdat het zeer waarschijlijk niet lukt is behoorlijk groot...maar ja)

moenbase 24-11-2002 12:28

Citaat:

Leonoor schreef:
(kans op frustratie omdat het zeer waarschijlijk niet lukt is behoorlijk groot...maar ja)
Ja, en juist door dat het niet lukt wil je het liefst de computer het raam uit gooien, tenminste, dat heb ik weleens :/

Leonoor 24-11-2002 12:30

Citaat:

moenbase schreef:
Ja, en juist door dat het niet lukt wil je het liefst de computer het raam uit gooien, tenminste, dat heb ik weleens :/
Alleen zal het dan nog minder lukken, omdat je het dan ook niet meer kunt proberen. ;) Beter dus blijven proberen tot de dingen wel lukken. Of ff wat anders gaan doen en het later nog eens proberen, wanneer je te gefrusteerd bent ed lukken dingen ook vaak niet.

mood indigow 24-11-2002 13:16

jaw khad ut gisteren..

kheb 1 of ander dom schilderij gemold.. ik wou meer slopen, maar kheb me ingehouden..

dystopia 24-11-2002 13:27

Heh ik ga toch niet (m'n eigen) spullen slopen :confused:

Daffie 24-11-2002 13:45

je moet je dan gewoon op een andere manier uitleven, ga sporten, dat helpt mij het best, of koop een boksbal...
die vraag ik trouwens al jaren voor sinterklaas maar ik krijg m nooit :) Of bel een leuk persoon...

Roos 24-11-2002 14:23

Citaat:

dystopia schreef:
Nee inderdaad, en de spullen van iemand anders slopen is al minstens zo kansloos.

Diddl'tje 24-11-2002 14:25

Ik heb inmiddels gelukkig een boksbal op zolder hangen, maar ik had heel vaak dat ik vanalles tegen muren aangooide en daarna kwaad op mezelf was omdat ik die dingen kapot gemaakt had.. Boksbal helpt voor mij iig erg goed ;)

dystopia 24-11-2002 14:49

Citaat:

rosi schreef:
Nee inderdaad, en de spullen van iemand anders slopen is al minstens zo kansloos.
Mee eens; dus voor de topicstarter: zoek een manier om je sporadische frustraties te uiten zonder dat je daarbij anderen of jezelf tekort schiet. Er zijn zat manieren om dat te doen.

LiViNg EnD 24-11-2002 14:58

Citaat:

dystopia schreef:
Mee eens; dus voor de topicstarter: zoek een manier om je sporadische frustraties te uiten zonder dat je daarbij anderen of jezelf tekort schiet. Er zijn zat manieren om dat te doen.
dat zeg je nou wel leuk.. maar voor sommige mensen is het heel moeilijk om je te beheersen. stel: je bent boven op je kamer boos.. en dan lukken verschillende dingen niet of je botst tegen de deur aan (ik noem maar iets) dan ben je al veel te laat om naar buiten te gaan om te sporten want dan MOET je gewoon voor je gevoel je agressie uiten.

ik heb een lange tijd problemen gehad met agressiviteit (naar anderen, zodra dat niet kon ging ik automutileren) ik heb nu dus een aantal bierviltjes op me kamer die ik dan kapot maak op moeilijke momenten... (vroeger waren het stoelen die ik tegen te grond aantrapte en schoteltjes die door de lucht heen vlogen)

dystopia 24-11-2002 16:01

Citaat:

LiViNg EnD schreef:
dat zeg je nou wel leuk.. maar voor sommige mensen is het heel moeilijk om je te beheersen. stel: je bent boven op je kamer boos.. en dan lukken verschillende dingen niet of je botst tegen de deur aan (ik noem maar iets) dan ben je al veel te laat om naar buiten te gaan om te sporten want dan MOET je gewoon voor je gevoel je agressie uiten.
Thanks dat je 't leuk vindt :p Dan moet je op dat moment tegen je gevoelens ingaan en rationeel denken dat je daarmee iets kapot kunt maken en geduld hebben tot je datgeen kunt doen waarmee je op een gezonde manier je frustraties kunt uiten. Daarnaast moet je het probleem aanpakken dat die frustraties veroorzaakt; dat is nou eenmaal een onderdeel van het leven. Als je die emoties niet kunt bewaren handel je door impulsen; dat niet goed is want emoties moet je (tijdelijk) kunnen opkroppen.

Je noemt als voorbeeld sporten. Als ik gefrustreerd ben helpt muziek en/of fraggen (agressieve computerspelletjes) als geestelijk zijnde of een knuffel en/of de frustraties uiten als in vertellen tegenover degene die ik liefheb. Helpt beide goed.

Citaat:

ik heb een lange tijd problemen gehad met agressiviteit (naar anderen, zodra dat niet kon ging ik automutileren) ik heb nu dus een aantal bierviltjes op me kamer die ik dan kapot maak op moeilijke momenten... (vroeger waren het stoelen die ik tegen te grond aantrapte en schoteltjes die door de lucht heen vlogen)
Zonde en mogelijk gevaarlijk. Maar goed als jouw manier bierviltjes is en je kunt je veroorloven die bierviltjes te slopen dan is mijn mening: prima.

MazeMouse 24-11-2002 16:15

Ik heb wel eens agressie aanvallen. (tenminste, ik had ze en ik heb ze nu weer terug)

Ik loop nu met een snee in mijn onderlip. Een gekneusde elleboog en al mijn nagels te kort afgebeten rond. Dus ben weer vrij regelmatig bij een oud behandelaar van me te vinden. (goede vriend van me geworden)

Quiana 24-11-2002 16:22

Ja, maar dat lost voor mij toch niks op.
(en ik ben denk ik ook te zwak om echt te slaan.. ;) :o)

Lethalis 24-11-2002 16:47

Ik heb een deal met de spullen in mijn kamer gesloten. Als ze mij niet slaan, sla ik hun ook niet. Tot nu toe zijn we er beiden best tevreden mee (y)

Leonoor 24-11-2002 16:49

Citaat:

******** schreef:
Ik heb een deal met de spullen in mijn kamer gesloten. Als ze mij niet slaan, sla ik hun ook niet. Tot nu toe zijn we er beiden best tevreden mee (y)
:D Geen dingen met veren nemen oid dan maar. ;)

Roos 24-11-2002 17:22

Citaat:

dystopia schreef:
Hehe volgens mij zijn wij het best vaak met elkaar eens :)

Wat voor mij helpt als ik opgefokt ben: hardlopen, of mezelf opmaken o.i.d. Juist omdat dat laatste een bezigheid is waarbij je je moet concentreren en rustig aan moet doen, zakt dat opgefokte gevoel.
Of piano spelen. Lekker raggen :)

WolterB 24-11-2002 17:44

ik heb dr vroeger (tot een jaar of 11-12) veel last van gehad, maar ik ging dan altijd met mn knuffels of met de duer gooien, dat luchtte ook altijd op.

gelukkig kan ik mezelf nu heel goed beheersen :)

Cleopatraan 24-11-2002 17:45

Dat soort dingen heb ik nou nooit. Dan verniel ik mezelf liever. Ga ik met mijn kop ergens tegen aan zitten bonken of zo.

Wasteland 24-11-2002 18:16

Citaat:

moenbase schreef:
Heb je ook weleens van die momenten dat je het liefst alles (in je kamer) naar de klote wil helpen. Dus alles maar eens bewerken met een baseball knuppel.
Wel, zo'n moment heb ik nu...maar, ik hou me in....

Ik sla wel eens ooit met mijn vuisten tegen de muur aan. Klinkt misschien dol maar dan is et meestal wel afgelopen.

gladde aal 24-11-2002 22:33

Als je met counterstrike fucking een hele m4 clip in je tegenstanders hoofd boort, en je weet van jezelf dat je 1 van beste spelers van nl bent en die fucking terror gaat alsnog niet dood dan wil ik vaak alles kapotrammen ja

moenbase 24-11-2002 23:01

Citaat:

rosi schreef:
Andermans spullen slopen doe ik niet. Eerder m'n eigen gitaar die ik weleens in m'n eigen beeldscherm plaatsen wil...:/
Het is beter dan automutileren, niet? ['Toffe' vergelijking ook :)]

moenbase 24-11-2002 23:04

Citaat:

Wasteland schreef:
dan is et meestal wel afgelopen.
Zoiets als: "Auw! M'n klauw!"?

Wasteland 25-11-2002 12:15

Citaat:

moenbase schreef:
Zoiets als: "Auw! M'n klauw!"?
Ja dat ook, maar de agressie is er teniminste uit.

gothicje 25-11-2002 13:48

Citaat:

moenbase schreef:
Andermans spullen slopen doe ik niet. Eerder m'n eigen gitaar die ik weleens in m'n eigen beeldscherm plaatsen wil...:/
Het is beter dan automutileren, niet? ['Toffe' vergelijking ook :)]

dat het beter is dan automutileren dat ben ik zeker met je eens, liever je spullen naar de klote zien, dan jezelf, spullen kan je opnieuw kopen, maar littekens blijven...
maarre het is wel opzich wel een goede vergelijking maar geen toffe, mensen die automutileren moet je niet spottend behandelen, zo vond ik het eruit komen, maar ja das mijn mening

tacidvs 25-11-2002 15:08

Pff, sport preventief? Das misschien handiger, als je sport terwijl je agressief bent bak je er niets van. En nee, ik sla geen dingen kapot (ik ben heel slecht in repareren, daarom) Oja, ook nog humor van ********, :)

moenbase 25-11-2002 15:49

Citaat:

gothicje schreef:
mensen die automutileren moet je niet spottend behandelen, zo vond ik het eruit komen, maar ja das mijn mening
Sorry, dat was ook niet de bedoeling; kusje? :o

Iduna 25-11-2002 15:52

Nee, dat heb ik nou nooit (gehad). Nou ja soms wil ik wel met dingen smijten, maar dan zijn het zachte dingen (mn knuffels ofzo :o).

moenbase 25-11-2002 16:08

Ik doe het ook niet echt, maar die gedachten heb ik weleens ja. Gelukkig niet vaak :)

murwari 25-11-2002 16:28

Citaat:

dystopia schreef:

Met een kussen slaan op bed is ook een manier van deze agressie kwijt raken en je doet je bed niet stuk denk ik ;)

Het hangt er dus vanaf wat en hoe je slaat denk ik, maar zoals men al zei lijkt preventief sporten een zeer goede (bijkomende) zaak.

Poor Leno 26-11-2002 19:19

Ja heb ik ook weleens last van. Niet dat ik het kapot wil slaan. Want ben wel zo slim om het niet te doen.

Nee, ik heb andere oplossing voor mezelf. Ik ga fietsen. Ja fietsen. Dan trap ik alles eruit was me dwars zit. Werkt redelijk goed. Want dan raak je ook lichamelijk moe. Met andere sporten heb ik dat gevoel nooit. Met fietsen wel. Lekker buiten, alleen. Geen gezeur. Alleen de wind door je haren. Perfect.

Maar, dat is slechts mijn manier om af te reageren op alles wat fout gaat.

dystopia 26-11-2002 21:18

Citaat:

murwari schreef:
Met een kussen slaan op bed is ook een manier van deze agressie kwijt raken en je doet je bed niet stuk denk ik ;)
Je kussen wel ;)

murwari 26-11-2002 21:23

Citaat:

dystopia schreef:
Je kussen wel ;)
Man je moet wel kwaliteit kopen he :eek:

Rioto 26-11-2002 21:47

man dat heb ik echt te vaak dus dan ga ik maar snel een game spelen waar je mensen in neer moet knallen helpt meestal wel (y)

dystopia 26-11-2002 21:47

Citaat:

murwari schreef:
Man je moet wel kwaliteit kopen he :eek:
Huh? Heb ik niet gekocht is nog van m'n oma geweest die kussens :D (met nieuwe sloop wel)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:32.