![]() |
Wat is 'volwassenheid'?
Eigenlijk een heel triviaal vraagstuk, wat menig puber zich weleesn op de hals heeft gehaald. Maar wat is nu eigenlijk het 'volwassen zijn'. Wanneer ben je een volwassen wezen, een 'volwassenen'? Aan het woord af te leiden als je volgroeit bent, lichamelijk of geestelijk?
wat vertsaan jullie onder geestelijke volgroeiing? |
Volwassenheid is het punt waarop men zich realiseert dat het leven niet meer is dan een test die je moet doorstaan.
|
Je bent bewust van jezelf en neemt daar ook de verantwoordelijkheid over.
|
Citaat:
|
volwassenheid begint vanaf het moment dat je grijs bent qua uiterlijk en qua innerlijk en accepteert dat je nauwelijks verschilt van elke andere volwassene
ik hoop nog ff jong te blijven |
het is slechts een definitie... ik denk niet dat er zoiets bestaat dit is de richtlijn van volwassen zijn... je bent volwassen wanneer je 21 bent, zo zegt de wet,
maar de wet zegt ook dat je volwassen bent, wanneer je getrouwd ben... het is allemaal een beetje ingewikkeld... maar je bent geestelijk volwassen als je inziet Citaat:
|
Volwassen is iets wat ik hoop te worden als ik later groot ben http://forum.scholieren.com/biggrin.gif
|
Als je uitgegroeit bent. Waar stamt heb van af? Duits? Vol erwachsen, oder so etwas?
[Dit bericht is aangepast door legatus (25-02-2002).] |
volwassenheid is een hoger aantal neurale circuits in je hersenen dan je nu hebt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:13. |