![]() |
hoe leer jij t makkelijkst een taal?
ik zit met een probleem. ik heb als extra vak, de taal frans, maar ik kan maar geen goed systeem krijgen om een taal in m'n hoofd te krijgen. hoe leer jij t makkelijkst een taal? mag me ook mailen met je tips adrenalinerushed@hotmail.com . thanks!
|
.
|
Heel veel luisteren, naar tv kijken. Lezen helpt ook je woordenschat te vergroten. Verder zou ik het niet echt weten eigenlijk.. :s
@ uit-Duitsland, je wilde graag dat mensen je fouten uit je tekst haalden geloof ik? Bij deze ;) Waarmee leer je de taal? Met een cd, met een boek, ik heb bijvoorbeeld Nederlands met cd's geleerd, als jij een cd hebt kan je jou altijd de woorden aanhoren? --> geen id wat je hier wil zeggen :confused: Het beste is omhet met een cd van "Auralog" te leren, maar ik geloof dat het voor de Nederlanders niet uitmaakt / ze het niet voor Nederlanders hebben Cassetten zijn geen goed idee :confused:" Het is te duur en je leert eigenlijk niets!!! Zeg mij asjeblieft, als er fouten in mijn korte tekst zitten. Dank je! He bah kvoel me net zo'n juffrouw nu :D |
Citaat:
bedoel je dat te zeggen (sorry voor de spelfouten, ik heb het gewoon ff letterlijk in het duits vertaald) maar in het nederlands: als je een cd hebt, kun je altijd naar de woorden luisteren |
Frans vond ik leuk! :D :o
Maar goed, ik leerde het met een diskette, zo'n woordjesprogramma oid. Leer je ook gelijk schrijven enzo.. |
.
|
:rolleyes: Waar blijven die hoofdletters voor de zelfs.nw?
Wenn du eine Cd hast, kannst du dir immer die Wörter anhören. ps. ik weet niet zeker of het Cd of CD is :) |
Citaat:
ps. 1.Het beste (altijd met 'e' erachter) is het met een cd van "Auralog" te leren. (deze zin is dus ook goed) 2. Ik heb geen zin (kein Bock haben) altijd maar hem aan te horen/Ik wil hem echt niet aanhoren nu! |
Ohja.. -> alsj eblieft (je zegt het vaak wel..maar iedereen schrijft het zo :) )
|
Citaat:
Indien is op zich wel goed.. alleen het is heel officieel.. Meestal zeg je gewoon 'als'.:) |
voor frans heb ik vooral veel verhaaltjes gelezen. M'n vader had nog oude lesboekjes frans op mijn niveau. misschien ligt er bij jouw pa ook nog wat op zolder? :p of kijk eens in de bieb/ bij de slegte.
verder gewoon woordjes leren, grammatica leren... uitspraakregels ook, of naar een cd'tje luisteren idd. Zelf dingen proberen te schrijven, vragen of iemand ze nakijkt. franse websites bezoeken, frans forum!, kan natuurlijk ook :) eigenlijk weet 'k het niet zo goed... frans vind ik leuk en niet moeilijk (dwz, de lessen op school ;)), dus ik heb hier niet zo over nagedacht.. |
Citaat:
Wanneer, als -> wenn/wann. Indien geeft dus een sterk aanwezige voorwaarde aan. |
als je een taal moet makelijkste leren dan moet je gewoon naar andere luisteren :D en dan kijk je in zo een boek waar alles over frans of een andere taal,dan kijk je wat dat betekend.:)
En verder en verder. En met een andere taal het zelfde :) zo simpel is het ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik gebruik altijd het programmatje overhoor:
http://home.planet.nl/~efkasoft/overhoor/overhoor.html |
Citaat:
PS: Du kannst mich ebenfalls korrigieren (aber nur wenn's nötig ist :p ). Meine Eltern sind von Deutscher Herkunft, aufgewachsen bin ich jedoch in Holland und Belgien :) Deutsch reden ist 'ne Ecke leichter wie schreiben für mich ;) :D |
.
|
Citaat:
Duits (...) mij: dit wordt zo niet gezegd. Tis letterlijk vertaald goed, maar ik vermoed dat ******** hier iets bedoeld als: "Duits spreken is voor mij wat makkelijker dan schrijven" je ziet, ik gebruik 'spreken' ipv 'praten'. Niet omdat 'praten' fout is. Integendeel, maar gevoelsmatig zou ik spreken gebruiken. Verder heb ik 'voor mij' in de zin naar voren gehaald. Wat jij schrijf is wederom niet fout, maar dit is gebruikelijker. |
.
|
Voor Frans kan je altijd met mij praten :)
Ik woon héél dicht tegen Brussel en heb daardoor enkele Franse vriendjes, en daar praat ik wel eens Frans mee op msn... Zij schaven hun Nederlands bij en ik mijn Frans... Je mag me altijd toevoegen --> degoeiefee@hotmail.com Toedeloeee Dorien -xxx- |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:27. |