Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Witte wolkjes op je nagels (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=288393)

Jules 24-11-2002 17:55

Witte wolkjes op je nagels

Voor zover ik weet heb ik het al mn hele leven: van die wittige wolkjes op mijn nagels. Tis niet echt ernstig natuurlijk maar ik zou wel graag willen weten waarom ik ze precies heb. Mensen die het weten? Kalkgebrek is het geloof ik niet..

Quiana 24-11-2002 17:58

Kan een beschadiging aan je nagel zijn..
Moet er gewoon uit laten groeien gloof ik.
Anders weet ik het ook niet.

Jules 24-11-2002 18:03

Nee dat is het dus niet, of ik heb mn hele leven al aan elke vingernagel beschadigingen. Tis niet een deukje ofzo, tis gewoon .. kleurverschil :s .. op mn teennagels heb ik het niet overigens

:confused: ik snap er niks van

Ertensoep 24-11-2002 18:27

Ik heb ze ook, volgens mij is het gewoon een kleurverschil, meer niet. Nix ernstigs lijkt mij.

Jules 24-11-2002 18:43

Citaat:

Ertensoep schreef:
Ik heb ze ook, volgens mij is het gewoon een kleurverschil, meer niet. Nix ernstigs lijkt mij.
en ik ga mezelf quoten:

Citaat:

Tis niet een deukje ofzo, tis gewoon .. kleurverschil
Citaat:

Tis niet echt ernstig natuurlijk
maja. Nee tis niet erg, maar ik ben gewoon heel benieuwd waar het vandaan komt :s

SpiritX 24-11-2002 18:54

Ik heb ze ook. D'r is me ooit een keer verteld dat het te maken heeft met kalk tekort. Dat kan ik me alleen niet goed voorstellen, aangezien ik mijn leven lang al goed melk drink ;).

T.e.s.s 24-11-2002 19:20

ik heb gehoord dat het iets met je darmen te maken heeft

Jules 24-11-2002 20:42

Citaat:

T.e.s.s schreef:
ik heb gehoord dat het iets met je darmen te maken heeft
:|

the 6th gate 24-11-2002 21:31

zou t niet weten. Ik heb altijd gedacht dat het met kalkgebrek te maken had :confused:

Gatara 25-11-2002 06:58

Ik heb ze ook.
Nu minder dan vroeger.
Als kind had ik er heel veel.

Heb eigenlijk ook geen idee waarom het er nu minder zouden
zijn.

Er zijn verschillende mogelijkheden:
- gebrek aan kalk (lijkt me onwaarschijnlijk)
- gebrek aan zink
- je vinger gestoten (al is het maar een hele kleine tik) toen de nagel aan het groeien was (dan ontstaat er door lucht onder de nagel een witte vlek)
- je vinger gestoten en op DIE plek ontstaat een witte plek.

Ertensoep 25-11-2002 11:45

Citaat:

Sooz schreef:
en ik ga mezelf quoten:

maja. Nee tis niet erg, maar ik ben gewoon heel benieuwd waar het vandaan komt :s

sorry, ik had ff niet zo goed gelezen...:p

N*A*Shezbaernon.temp 25-11-2002 12:19

Nou, wat IK gehoord heb is dus niet dat het gebrek is aan expliciet calcium, maar aan vitamines in het algemeen, en bij mensen in mijn omgeving klopt het wel redelijk ... ook bij mezelf, ik houd van fruit en groente en heb er nooit last van, maar sinds ik tekort aan vitamines heb, krijg ik die witte plekjes ook.

Ik weet natuurlijk niet of het ook werkelijk zo is, maar misschien maar eens wat meer fruit gaan eten :)

sas_andrea 25-11-2002 15:32

Citaat:

the 6th gate schreef:
zou t niet weten. Ik heb altijd gedacht dat het met kalkgebrek te maken had :confused:
dat was mij ook s verteld...

lake bodom 25-11-2002 15:47

heeft niks met kalkgebrek te maken... die witte dingen zijn gewoon stootplekjes en die gaan vanzelf weg....

Sophietje12 25-11-2002 18:25

Ik heb het ook en geen vitamine of kalkgebrek, als ik mun vinger heb gestoten komt er vaak zo'n plekje. Gewoon kleine beschadigingen nix ernstigs zoals al eerder gezegd is.

Jules 25-11-2002 21:57

Citaat:

Sophietje12 schreef:
Ik heb het ook en geen vitamine of kalkgebrek, als ik mun vinger heb gestoten komt er vaak zo'n plekje. Gewoon kleine beschadigingen nix ernstigs zoals al eerder gezegd is.
ik kan me niet voorstellen dat ik me aan elke vinger me al mn hele leven gestoten heb. maar dat van die vitamines kan bij mij nog weleens kloppen .. kzal dr wat meer op gaan letten en kijken of het weg gaat :)

20marianne12 25-11-2002 22:03

Dat zijn je aanbidders ;)

Nee maar het zijn wel beschadigingen hoor. Je nagelriem ( de onderkant van je nagel zeg maar), druk je (onbewust) wel eens naar benenden of stoten idd, en dan krijg je die plekjes. Het zijn dus eigenlijk gewoon beschadigingen, maar nik som je zorgen over te maken!

Gatara 26-11-2002 10:26

Bij een gebrek aan een bepaalde vitamine (B nogwat dacht ik) kunnen er makkelijker blauwe plekken op je huid ontstaan.
Het zou me niet verbazen dat je ook eerder kwetsuren op je nagels krijgt door gebrek aan vitamines.

skatefamke 26-11-2002 11:24

het is volgens mij eerder vitaminegebrek dan kalkgebrek.. ik ben veganist en heb nl geen witte plekjes in mijn nagels. ik verwacht van mezelf dat ik eerder kalkgebrek zou hebben dan vitaminegebrek.

Gwen. 26-11-2002 13:13

Het is noch gebrek aan kalk noch vitamines, het is gewoon een stootplekje.

Waterfall 01-12-2002 12:54

enne een andr vraagje nu ff in de les begon ik me te vervelen en heb ik met een stilo men nagels zwart gekleurd héhéh:D
maar nu is dat al 5dagen geleden en het eraakt er niet af :p help :p

Sithan 01-12-2002 14:12

Citaat:

skatefamke schreef:
het is volgens mij eerder vitaminegebrek dan kalkgebrek..
Dat dacht ik ook altijd maar...

Hmmm kwam net dit tegen op internet....
De meest gestelde vragen over hand- en nagelverzorging

Zijn witte plekjes op de nagels kalk te kort?
Nee, dit zijn opgehoopte cellen die worden veroorzaakt door het stoten van de nagels.

toch vreemd dat je je hele leven dan je nagels stoot of zo... :confused:

http://www.herome.nl/martine/index.html

marlies 01-12-2002 16:40

Ik heb ze ook al mijn hele leven en ik eet veel gezonder dan veel mensen om mij heen en die hebben nergens last van.

dus ja bij mij moet het van iets anders komen.

Jules 01-12-2002 18:17

Mn moeder zei laatst dat ze die vroeger ook had, maar dat ze nu compleet weg zijn. Hoera..op mn 50ste ben ik wolkjesloos :|

Gatara 02-12-2002 13:31

Citaat:

Sooz schreef:
Mn moeder zei laatst dat ze die vroeger ook had, maar dat ze nu compleet weg zijn. Hoera..op mn 50ste ben ik wolkjesloos :|
Ik heb nu ook veel minder last van wolkjes dan 5 jaar geleden (toen waren mijn nagels bijna helemaal wit terwijl nu slechts een klein wolkje zichtbaar is op sommige nagels).
Ik ben nu 22 overigens. :)

mar87 04-12-2002 18:12

keb dat ook wel. soms erger en dan weer minder. De een zegt dat 't kalkgebrek is maar dat geloof ik niet echt, en de ander zegt dat het beschadigingen zijn maar dat vind ik ok raar, want dat betekent dat ik altijd overal beschadigingen oploop en sommigen nooit dus dat kan ik me ook niet voorstellen, dus 'k zal niet weten. m'n moeder had 't vroeger ook, nu ook niet meer.

sicilion 06-12-2002 10:26

Citaat:

20marianne12 schreef:
Dat zijn je aanbidders ;)

Nee maar het zijn wel beschadigingen hoor. Je nagelriem ( de onderkant van je nagel zeg maar), druk je (onbewust) wel eens naar benenden of stoten idd, en dan krijg je die plekjes. Het zijn dus eigenlijk gewoon beschadigingen, maar nik som je zorgen over te maken!

THA ONLY ONE WHO'S GOT IT RIGHT!

kalk en vitamine gebrek dat zijn sprookjes. en ik kan ut weten want mijn papa is apotheker (nee hij werkt niet bij mc donalds :P)
ik heb ze zelf oowk en om eerlijk te zijn ik vind wokljes liev :)

G.T.C. 06-12-2002 19:36

Nou, voor zover ik weet heeft het niks te maken met gebrek aan een bepaalde stof.

Ik weet echt 99% zeker dat het komt door lucht onder je nagels.
Dat kan zijn omdat je ze gestoten hebt, of iets in die richting, maar ook omdat je te ruw je nagels knipt, of misschien gewoon op een verkeerde manier (ik zou niet weten wat je daar verkeerd aan kan doen, maar ok).

Maar die witte vlekjes komen door lucht belletjes onder je nagel.
En als het goed is gaat dat vanzelf weer weg. Bij mij wel in ieder geval. Ook al is dat soms pas na een maand.

Jules 08-12-2002 18:41

Citaat:

G.T.C. schreef:
Nou, voor zover ik weet heeft het niks te maken met gebrek aan een bepaalde stof.

Ik weet echt 99% zeker dat het komt door lucht onder je nagels.
Dat kan zijn omdat je ze gestoten hebt, of iets in die richting, maar ook omdat je te ruw je nagels knipt, of misschien gewoon op een verkeerde manier (ik zou niet weten wat je daar verkeerd aan kan doen, maar ok).

Maar die witte vlekjes komen door lucht belletjes onder je nagel.
En als het goed is gaat dat vanzelf weer weg. Bij mij wel in ieder geval. Ook al is dat soms pas na een maand.

99% zeker? Dus volgens jou zijn er mensen die NOOIT hun nagels stoten of ruw/verkeerde manier knippen.. :rolleyes:

Sorry mensen maar van dat stoot verhaal geloof ik geen snars. Mn moeder werkt bij een huisarts, k vraag wel even of ze het wil vragen.

Eva* 09-12-2002 01:09

Die witte vlekjes ontstaan inderdaad vaak door stoten (wat opgehoopte cellen veroorzaakt) of door een kleine beschadiging van de nagelriem. In een enkel geval worden die vlekjes veroorzaakt door een zinktekort.
Het is níet een gebrek aan kalk. Nagels bestaan niet eens uit kalk.

Dat mensen zich vaak stoten aan de nagels is niet zo raar, want een mens doet veel met de handen. Nagels zitten daar dan ook als bescherming.
En dat de één meer witte vlekjes heeft dan de ander kan komen door het verschil van de soort nagels. De één heeft bijvoorbeeld sterkere nagels dan de ander.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:03.