Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   vraagje over gsm (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=288428)

Taal 24-11-2002 18:26

vraagje over gsm

Heej mensen,

Hoeveel kost een simkaart? En maakt het voor de prijs iets uit of je de simkaart koopt bij een provider waar je al een prepaid pakket bij gekocht hebt?

Telefoon is namelijk kwijt met simkaart. Nu wil ik een losse gsm kopen en een nieuwe simkaart bij mn ouder provider. Teminste, als dat goedkoper is dan een nieuw prepaid pakket te kopen.

Henri 24-11-2002 19:07

Een nieuwe losse telefoon kopen en vervolgens een losse simkaart? Ik kan je met zekerheid zeggen dat dit in 99% van de gevallen VEEL duurder is dan een pakket kopen. Een los toestel kost al gauw over de € 200,-, plus dan nog de kosten voor de simkaart. Een pakket met dezelfde telefoon heb je dan bijvoorbeeld voor € 160,- (ik noem maar een bedrag).

Enig nadeel van een pakket is dat het toestel gesimlocked is. Dat maakt echter tegenwoordig ook niet veel meer uit, op elke hoek van de straat is wel een handig iemand die hem kan unlocken voor een klein bedrag.

Een simkaart heeft verschillende prijzen. Dit hangt echt helemaal van de provider af. Ik gok dat een simkaartje met € 20,- beltegoed bij Vodafone iets van € 25,- zal kosten.

Als je al eerder een prepaid kaartje had kun je prima bij dezelfde provider weer een simkaartje kopen. Dat maakt niets uit :).

Taal 24-11-2002 22:01

Citaat:

henri schreef:
Een nieuwe losse telefoon kopen en vervolgens een losse simkaart? Ik kan je met zekerheid zeggen dat dit in 99% van de gevallen VEEL duurder is dan een pakket kopen. Een los toestel kost al gauw over de € 200,-, plus dan nog de kosten voor de simkaart. Een pakket met dezelfde telefoon heb je dan bijvoorbeeld voor € 160,- (ik noem maar een bedrag).

Enig nadeel van een pakket is dat het toestel gesimlocked is. Dat maakt echter tegenwoordig ook niet veel meer uit, op elke hoek van de straat is wel een handig iemand die hem kan unlocken voor een klein bedrag.

Een simkaart heeft verschillende prijzen. Dit hangt echt helemaal van de provider af. Ik gok dat een simkaartje met € 20,- beltegoed bij Vodafone iets van € 25,- zal kosten.

Als je al eerder een prepaid kaartje had kun je prima bij dezelfde provider weer een simkaartje kopen. Dat maakt niets uit :).

Oja.. Bedankt :)

Maar ik dacht er over om een tweedehandse gsm te kopen. Zonder SIM en dan er een nieuw simkaartje in te doen.
Dat zou dan wel goedkoper zijn toch?

Maar als ik het goed begrijp kost zo'n simkaartje maar 5 euro?

Razzle 25-11-2002 07:50

Citaat:

henri schreef:
Een nieuwe losse telefoon kopen en vervolgens een losse simkaart? Ik kan je met zekerheid zeggen dat dit in 99% van de gevallen VEEL duurder is dan een pakket kopen.
Tenzij je beide producten op internet koopt. Dan ben je juist vééé'l goedkoper uit ;)

Razzle 25-11-2002 07:50

Citaat:

Taal schreef:
Inderdaad, de simkaart zelf kost niet zoveel, het beltegoed wel ;)

Henri 25-11-2002 10:08

Citaat:

Taal schreef:
Oja.. Bedankt :)

Maar ik dacht er over om een tweedehandse gsm te kopen. Zonder SIM en dan er een nieuw simkaartje in te doen.
Dat zou dan wel goedkoper zijn toch?

Dat zou dan wel goedkoper zijn denk ik. Vergelijk het gewoon :)!

En een simkaartje zou dan € 5,- kosten, maar er zit altijd beltegoed bij. En daar moet je zoals Razzle al zegt ook voor betalen ;).

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:58.