![]() |
Hoe zet ik een wachtwoord op een word bestandje?
Misschien een domme vraag, maar ik heb wat dingen getypt en wil niet dat de rest hier thuis dat kan lezen... ik weet wel hoe je het hidden kan maken, maar goed als iemand hier dan weet hoe ze het weer zichtbaar maken heeft het geen nut....
iemand enig idee? Ik ben niet zo geweldig handig met computers dus in beetje begrijpbare taal aub. :o |
Men start word op, Open het bewuste document en ga naar Extra, Opties, en dan naar Tabblad openen.
Kies nu wachtwoord om te openen en vul een wachtwoord. Nu op oke en de wachtwoord voor herhaling in toetsen. Al men nu het bestand wil openen krijgt men een Bericht dat er een wachtwoord nodig is. ze krijgen de tekst niet te zien |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Niemand kan nu je bestand lezen zonder wachtwoord. :) Btw, perseus Gefeliciteerd. (y) - Courage |
Hartstikke bedankt allemaal! :)
Tis gelukt.. maar meteen stuit ik op het volgende probleem :o Weten jullie misschien ook hoe je een wachtwoord op een mapje zet? :confused: Ik heb hem al hidden gemaakt, maar iedere keer zie ik hem weer, dus volgens mij weet hier iemand hoe je verborgen bestanden kan weergeven :( |
verborgen bestanden weergeven - nier weergeven:
Windows 95/98/98SE/ME: ga naar beeld --> mapopties Windows 2000/XP ga naar extra --> mapopties Alle windows versies: klik op tabblad weergave dan in lijstje beneden: je gaat met schuifbalk helemaal naar beneden. daar zieje het kopje verborgen bestanden en mappen daaronder 2 opties: 0 verborgen bestanden en mappen niet weergeven 0 verborgen bestanden en mappen weergeven je vinkt aan welke je wilt hebben dan druk je op OK ...en klaar |
Citaat:
Uiteraard, maar het probleem blijft dan dat andere 'verborgen bestanden en mappen weergeven' weer aanzetten en dan alsnog mijn fotootjes bekijken die niet voor hun ogen bestemd zijn ;) |
fototjes? niet voor hun ogen bestemd?
sweet :) je kan ook de hele directory zippen en daar een wachtwoord op zetten... zip is echt supermoeilijk te decrypten... volgens mij kan het alleen brute force (miljarden mogelijkheden proberen, wat extreem lang duurt), en bij passworded word bestand is volgens mij met gewoon een programma in no time te decrypten dus niet echt een superoplossing lalala |
Citaat:
dan kan je als je NTFS partities hebt wachtwoorden op mappen zetten. hoe dit precies moet weet ik niet, maar als je zegt op je windows XP hebt of niet dan kan ik het voor je uitzoeken. Offtopic: gaap |
Brand je dingetjes dan op cd, ben je er ook weer vanaf.
|
ik heb geen windows XP, heb windows 98
en over dat branden.... de brander doet het niet bij ons :S ik weet ook niet hoe je moet zippen of wat het uberhaupt is, dus das ook een probleem. Het maakt trouwens niet uit of het makkelijk te kraken is... ze weten hiero toch niet hoe dat moet :) alleen wel hoe je verborgen bestanden zichtbaar maakt.. maar een wachtwoord erop is voldoende. maar hoe doe ik dat? |
wachtwoord in win98 op een map is voor zover ik weet niet mogelijk
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:27. |