![]() |
Greekse gode
Zou je daar in moeten geloven of niet ik denk van wel en jullie.
|
Ik zou eerst nog een paar jaar lessen volgen op school en het dan over een aantal jaar weer proberen met een dergelijke stelling.
|
Meisjes wachten nachten
Op de godshalom om Ra De draak bewaakt Ophelia Die in de laan der leguanen Met jasmijn onder platanen Terugdenkt aan Antarctica Helion verkracht daarna Voor mijn ogen Ariadne Zacht glazuur is Babylon |
Dat is idioot. Griekse goden zijn in feite verouderd. Als er nu nog geloofd wordt is dat in een Theïstische godheid (een volkomen on-menselijke, objectieve god), en in eigenlijk vindt ik dat ook al uit de tijd (meer iets voor 500 jaar terug). Natuurlijk leeft niet iedereen in dezelfde tijd qua geloof, en als jij het niet erg vindt om een 2500 jaar (geleden waren Antropomorfische goden het nieuwste van het nieuwste) oud geloofsleven te hebben, dan is dat OK.
[Dit bericht is aangepast door L Boksha (10-03-2002).] |
Ik beschouw elk geloof als uit de tijd en verouderd, maar ik vind die Griekse godenverhalen wel leuk http://forum.scholieren.com/smile.gif
|
Nou ja goed
Om er ook nog maar op te reageren We moeten zeker in de Griekse Goden geloven Alhoewel de Griekse Goden natuurlijk verzinsels zijn, zijn zij de meest prachtige metaforen voor allerdaagse zaken en zitten aan deze Goden geweldige verhalen verbonden. Ik denk zeker dat het geloof in en de lering van deze Goden ons dingen kan leren. En met geloof bedoel ik dan niet geloven in het bestaan van hen maar meer geloven in het verhaal, in de metafoor. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:03. |