![]() |
[Polymeerchemie] Flory-Schulz-verdeling
Morgen heb ik een tentamen Macromolekulaire Chemie (Polymeren enzo) en er is een vraag uit het boek, waar ik het antwoord niet op weet. Ik hoop dat iemand me een duidelijke uitleg kan geven (de docent slaagde daar niet in).
Vraag: Leg uit waarom de cumulatieve verdelingen van een radicaaladditiepolymerisatie veel breder zijn dan de Flory-Schulz verdelingen van een condensatie (stap-groei) polymerisatie. Laat zien hoe de toevoeging van extra monomeer deze verbreding kan voorkomen. |
euh :rolleyes: dit is totaal chinees voor me. Sorry, ik ben niet verder gekomen dan VWO-oude stijl-scheikunde. Succes ermee in ieder geval!
|
ik heb eerst oude stijl vwo gedaan en studeer nu scheikunde aan de RuG. ik zit in het 2e jaar nu. af en toe zijn hier op het exacte forum mensen die alles lijken te weten, dus daarom heb ik het toch gepost... in de zin van: je weet maar nooit... :)
|
Misschien kun je beter proberen om via een van de chemielinks in het linktopic te vinden wat je zoekt. Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord en kan je helaas ook niet verder helpen.
|
Citaat:
iig bedankt! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52. |