![]() |
vrijheid
Voor school moet ik een verslag over vrijheid schrijven. ( 1 a4-tje)
Ik heb het verslag al wel af, maar wilde graag weten wat jullie mening is over de volgende punten: - wat betekent vrijheid voor jou? - wat betekent vrijheid in relatie tot de medemens? - is vrijheid mede bepaald door de omstandigheden? - zijn vrijheid en omstandigheden volledig bepaald door de mens of zijn ze als een soort lot gegeven? |
Vrijheid betekend voor mij: doen en laten wat ik wil, maar daarbij moet je anderen niet vergeten. je moet niet over iemand heen gaan lopen.
Vrijheid in relatie tot de medemens: je moet iedereen zijn mening respecteren en ook waarderen, als je dat kunt ga je er ook rekening mee houden en dat is juist wel de bedoeling. Omstandigheden: nou ja je zit met bepaalde godsdiensten maar die hebben op mij geen invloed, sorry dus daar heb ik verder weinig op te zeggen. Je bepaald je leven zelf tot op een bepaalde hoogte. iemand die rijk is heeft namelijk meer attributen om zijn leven zo prettig mogelijk te maken en die heeft ook een andere vrijheid dan iemand die zeer arm is en op jonge leeftijd al moet helpen om voor het eten te zorgen van een familie. Hopelijk heb ik je een beetje geholpen |
Ja, je hebt me zeker geholpen, bedankt!
|
Citaat:
Citaat:
Ik vind dat je je medemensen vrij moet laten om hun eigen keuzes te maken, en te doen (of laten doen) wat ze willen, al zitten hier natuurlijk ook grenzen aan (denk aan moordenaars enzo) Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:05. |