![]() |
slim zijn
wanneer is iemand slim of wanneer beoordeel je iemand als slim.
is het: ervaring wijsheid niveau opleiding herleiden /snel opvatten of kan of mag je zeggen "iemand die rookt is niet zo slim" ten eerste: het is onnodig, kost geld en is slecht voor je", dat is dus niet zo slim. wat vinden jullie |
Je bent slim als je je medemens kan begrijpen. Weten wat ie zegt.
Oen=soms slim |
Taaltechnisch probleem.
Het begrip slim kan over een veel te breed gebied worden gebruikt. Mensen die intelligent zijn, wijs zijn, ervaring hebben, snel dingen opvatten, kunnen allemaal slim genoemd worden, het betekent echter idere keer iets anders. Iemand die rookt is niet zo slim bezig, roken is niet slim, of diegene slim is is een ander thema http://forum.scholieren.com/smile.gif. Taaltechnisch probleem dus. |
en als ik het bedoel niet in de zin van taaltechnisch, want zo kunnen we wel even doorgaan.
|
Citaat:
|
Slank = Slim
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
als je concludeert dat het probleem taaltechnisch is, kan je het ook van een andere manier bekijken, of ben ik nu gek |
Citaat:
Verder kán roken wél slim zijn. Als jij je daar beter door gaat voelen... rustiger van word en daardoor meer in staat bent je gedachten te ordenen enz enz |
natuurlijke wijsheid
|
Iemand die bijvoorbeeld op de Universiteit zit maar niet met mensen om kan gaan is niet SLIM
maar: Iemand die op sociaal vlak goed weet waar ie mee bezig is maar mavo doet is ook niet slim Mij denkt: it's the combination of veel factoren http://forum.scholieren.com/biggrin.gif |
Wat dat roken betreft: er is wel verschil tussen slimheid en verstandigheid. Slimheid heeft idd veel verschillende kanten, maar vind begrip wel één van de belangrijkste.
|
slim is de mens die het bewaart voor de momenten waarop het echt belangerijk is en de rest van zijn tijd geniet van het dom zijn.
|
ik ben ervan overtuigd dat iedereen slim is.
de een weet alleen zijn intelligentie beter te verbergen dan anderen |
Ik zou zeggen: wie slim is, is in staat om in beperkte tijd en met beperkte middelen een oplossing te zoeken voor welk probleem dan ook.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59. |