![]() |
het leven is als een vis...................
Als je in de problemen zit en je moet vechten om daar weer uit te komen kan je dat vergelijken met een zalm (klinkt misschien vreemd,maar......... )
Een zalm moet in zijn leven vaak tegen watervallen opzwemmen (in deze vergelijking dus de problemen) als hij het vechten opgeeft dan zal hij nooit bereiken wat hij eigenlijk had moeten bereiken. dus als het lijkt alsof je alleen maar tegen de problemen vecht zonder vooruitgang, moet je bedenken dat als je stopt met vechten je nog veel verder met de stroom meegesleurd wordt. Dit wilde ik even kwijt. http://forum.scholieren.com/frown.gif |
en een mens die alles mee heeft zitten? Een vis die omhoog glijd zonder enige moeite? Die niet hoeft te vechten?
|
zoiets ja (?)
|
zalmpjes doen er altijd moeite voor.
|
Uhm, ik heb juist het idee dat je als je veel lijden gewoon accepteerd het meer geluk oplevert dan je ertegen verzetten.
|
Het leven is meer als een kleine vis in een oceaan met heel veel haaien.
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk wel dat je de situatie waar je op dat moment inzit kan accepteren, maar daarnaast toch probeert om de situatie beter te maken d.m.v. te vechten [Dit bericht is aangepast door Zaza123 (17-03-2002).] |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24. |