![]() |
God als klokkenmaker
God is de maker van de wereld, maar God bemoeit zich niet met de wereld. Dat hoeft ook niet, want alles werkt prima volgens de natuurwetten. eigenlijk kan je God vergelijken met een klokkenmaker: die zette een ingewikkeld uurwerk inelkaar, dat zonder zijn hulp gewoon blijft werken
|
Ik wil je niet afkraken, maar dit is een middeleeuwse gedachte..wel een mooie, maar ik ben benieuwd waar je het vandaan hebt? Of heb je het helemaal zelf bedacht? Die gedachte kwam namelijk vorig jaar voor tijdens de behandeling van de middeleeuwen.
|
ckers net een les geschiedenis gehad ?
|
DING DONG
alles werkt perfect volgens de natuurwetten? |
ja tkomt uit me geschiedenis boek ja maar ik wou et als reactie doen op een ander berichtje maar kdee iets verkeerd
|
Citaat:
|
Een klok is een machine. Die doet wat hem is opgedragen aan het begin, is dus geprogrammeerd en kan enkel ophouden te werken. Zijn wij ook machines? Doen wij ook slecht dat ons is opgedragen aan het begin?
|
Citaat:
|
Citaat:
Zozo, jaja, ook net gesch gehad [Dit bericht is aangepast door laydee (23-03-2002).] |
Citaat:
[Dit bericht is aangepast door Mysticus (16-03-2002).] |
En wie zegt dat de wereld goed draait zonder god. Misschien heeft hij nog ontzettend veel invloed. Maar wij zijn er zo aan gewent dat we zijn aanwezigheid niet eens meer opmerken. En dus denken dat het allemaal vanzelf gaan. Maar wat als god echt stopt met zich met de wereld bemoeien.... Dan kan het wel eens heel anders worden als nu!
|
Geinig.
Dan zie je God dus als een soort mildly involved wezen...fan van scientology of zoiets? Anyway, mijn beeld van God is heel anders dus ik zie God niet als een klokkenmaker. 'God' in mijn beeld ís de klok en ís de klokkenmaker en de wereld waarin ze leven met alles erin en erbuiten en tevens alles wat daar niet is. |
Dit past eigenlijk meer bij filosofie als bij geschiedenis...
|
Ehhhhh...ja en daar staat het ook? http://forum.scholieren.com/smile.gif
|
Vervelend als je klok het begeeft.
|
en als iemand de klok nou steelt of sloopt?
http://forum.scholieren.com/biggrin.gif |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:49. |