![]() |
verzuip me....
slechts dat..
frictiegevoelig en globalistisch relativerend schaarste onthaaste, verkapte traagheid de puurheid verhult in een vloekend jasje tot bezinning komen is naieviteit ten voeten uit steken onder water gebrek aan 'kieuwen' is het enige dat men ervan weerhoudt niet slaags te raken in diezelfde diepe wateren stille gronden een wichelroede zou geen overbodige luxe 'zijn' filosofisch gezever een gebed zonder einde maar wel het besef dat deze ondraaglijk 'snelle' wereld je niet constant in z'n greep heeft verzuip me zoals ik nog nooit verzopen ben por favor... |
Wauw! Ik ben erg onder de indruk! Wat een filosofisch gedicht, echt heel mooi!
De regelafbrekingen zijn goed geplaatst, het rijmt niet overal, maar daar kwam ik pas achter toen ik het voor de tweede keer las. Dit is echt zo'n gedicht dat perfect bij een semi-depressieve melancholieke bui past. Applaus. Krummeltje |
Inderdaad, weer geen slecht staaltje van werk.
Naast het feit dat meneer van enjambementen houdt zijn ook de adjectieven (bijvoegelijke naamwoorden) goed aanwezig, iets waar ik zelf een groot voorstander van ben. Over het gedicht: wat verhult de puurheid nu? anders moet je er 'gehuld' van maken :) denk ik :cool: Logisch dat je het water erbij betrekt in je gedicht, het lijkt mij dat de boodschap in een net jasje vol vloekende vlokken is verhult aan ons. Are you waving or drowning? Die Spaanse afsluiting doet t m toch hoor ;) |
thanx peoplezzz.....!!
uuhm... ik reageer een beetje laat en ben in een dusdanige bui dat ik jullie niet kan helpen bij de interpretatie ervan... 'stemmingswisselingen en shit...' ;) ik voel me op het moment ook niet echt lekker, maar deze bui is niet te vergelijken met de bui waarin het gedicht schreef lo siento gracias y hasta pronto :cool: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23. |