![]() |
als de mens uitsterft, zal dat niet beter zijn
Mensen zijn zeikerds, niks is er goed en alles gaat verkeerd. Maar dat alles doen zij ook zelf maar op een of andere manier krijgt de aarde er de schuld van. duizende dieren sterven uit door de toedoen van de mens, regenwouden worden gekapt, net zolang tot er niks meer van over is en wij met zijn allen een ruimtevlucht naar 'mars' maken en die planeet met zijn allen gaan verkloten, zal het niet beter zijn als de mens uitstierf?
|
misschien wel ...mja...misschien ook niet! En aan de ene kant wel --> voor andere dieren en groen enzo.. en misschien ook wel voor zich zelf dan is er nix mir om over te zijken ,.. mja...dan heeft de mens er dus nix mir aan. .. andere kant--> umm...die is ur eigeluk nie......haha nu ik er overnadenk .. alleen beetje echoistisch http://forum.scholieren.com/smile.gif lijkt mij nie leuk om weg te zijn of uitte gaan sterven...
ja voor de wereld zou het wel goed zijn...maar dan zijn er wel wir andere dingen die de wireld kunnen verzieken..mja...dan is de mens er tog nie mir http://forum.scholieren.com/smile.gif ------> echowisties blijven ze ..... |
Nee...
Want veel dieren zijn onafhankelijk van ons. Als we weg zijn zullen die soorten afsterven. De keten is niet meer compleet. |
Citaat:
huisdieren (dus bv katten of paarden) kunnen makkelijk zonder ons, ze hebben ons niet nodig (al zijn we wel handig voor ze, met zorgen enzo) bedreigde diersoorten kunnen meestal ook zonder ons, omdat de mens vaak de grootste bedreiging voor ze is, en al zouden er enkele soorten niet kunnen overleven, dan zijn ze gewoon te zwak, nou en? zou de mens dan daarom op aarde moeten blijven? (als dat de enige reden zou zijn, zou dat wel een slappe zijn, het ecosysteem als geheel zou het toch wel redden, ook zonder ons en zonder die diersoorten die het zonder ons niet redden!) verder vind ik nog niet per se dat we maar moeten uitsterven ofzo (nog niet), hoewel ik het op zich niet erg zou vinden en de voordelen er wel van in zie [Dit bericht is aangepast door Uhmpra (18-03-2002).] |
Citaat:
|
En wat maakt het uit dat er soorten uitsterven e.d?
De evolutie heeft echt geen voorkeur voor de ene verandering in het systeem dan de andere hoor.. Wij zijn juist een uitdaging voor de evolutie http://forum.scholieren.com/smile.gif Besides, er is vaak genoeg massale sterfte geweest in de geschiedenis van het leven. |
Citaat:
|
hoe graag ik et zou willen, als de mens uitsterft dan hersteld de aarde niet...
De mens sterft nl pas uit als het ecosysteem verkloot is en we daardoor niet meer kunnen leven...-> Natuur begint overnieuw nadat alles is vernietigd. Stel dat we POEF ineens uitstierven, dan zou het ecosysteem herstellen...dat sommige huisdieren uitsterven is logisch, want die beesten zijn door ons naar de klote gefokt...(natuurlijk overleven katten en honden wel, maar een varken bijvoorbeeld heeft geen kans...)Sommige bedrijgde dieren zullen waarschijnlijk uitsterven(Californische Condor bijoorbeeld) om dat ze in stand gehouden worden door de mens dmv populatie terugfokken...maar de rest hersteld.... |
En het meest geslaagde produkt van de evolutie is weg. Dat heet achteruitgang, geen vooruitgang.
|
Citaat:
volgens mij is dat een nogal arrogant zelfbeeld van de mens, ik vind de mens nu niet echt goed ofzo, laat staan het 'meest geslaagde procukt' |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het beste voor de natuur is als alle wezens dood gaan.
|
Citaat:
Als je wat anders bedoelt, zeg dát dan. |
Citaat:
Wie weet er nou niks van en weigert er een zoveel mogelijk objectief standpunt in te nemen? |
ik denk dat de mens het besef en verstand van dieren had moeten hebben (we zijn te slim en daardoor heel erg dom bezig). http://forum.scholieren.com/wink.gif
|
Citaat:
|
de mens is geweldig geweest voor zoveel dier soorten ( koeien , varkens , kippen , muizen ) dus we hebben misschien wel wat dieren laten uitsterven maar ja , we hebben ook veel goeds gedaan , en dat een diersoort uitsterft is heel natuurlijk dus das niet erg.
|
Citaat:
Juist datgene waar we zo vreselijk trots op zijn en waarvan we denken dat juist dat ons boven de dieren stelt, ons gezonde verstand, gebruiken we niet. |
Citaat:
"en dat een diersoort uitsterft is heel natuurlijk dus das niet erg. " Neuh, zonder haaien, walvissen, de koraalriffen enzo kan ze zee ook wel leven, NOT. |
Citaat:
Citaat:
|
Jezus wat lullen jullie dom zeg.
'Zonder haaien.. blabla...' Ik zal het nog een keer zeggen. De natuur is een DYNAMISCH systeem. Ze PAST ZICH AAN. Ja, dan zijn er maar een paar miljoen jaar alleen maar plankton en garnalen.. Who cares? Uiteindelijk zullen de onbezette niches weer gewoon opgevuld worden, deze keer met soorten die wel aan de mens aangepast zijn. Sorry hoor maar je argumentatie is halfzachte new-age 'verbondenheid' crap. |
Ik denk dat het niet zoveel zou uitmaken als de mens uitsterft; of de aarde vergaat (waarom weetnie, puur toeval) of een nieuwe levensvorm neemt de wereld over, ik denk de mieren
|
Citaat:
jaja, dus als de mens voor een grote populatie zorgt van een dier is hij dus goed voor dat dier. Dat de mens ze onwaardig behandeld boeit dus niet, ok. Citaat:
Ik verbaas me over de kortzichtigheid hier. |
Citaat:
Citaat:
De mens roeit niet de hele planeet uit, en al helemaal niet 'all by himself'. Citaat:
|
Citaat:
Zeugen worden met een klem op de grond gehouden zodat de biggetjes goed kunnen drinken zodat ze genoeg genetisch gemanipuleerde rotzooi binnen krijgen en vervolgens geslacht kunnen worden. kippen worden massaal in hokjes gedouwd en ze moet maar meer en meer eieren leggen, volgespoten met hormonen en andere rotzooi. Muizen worden vooral gebruikt in laboratoria en volgespoten met ziektes en dan loeren of er iets grappigs gebeurd. zoveel goeds hebben wij niet gedaan, tenzij je het leuk vind dat er een gat in de ozonlaag zit. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dus in feite voorkomen de hormonen veel van dat 'dierenleed'. Citaat:
Citaat:
Technologie lost uiteindelijk alles op wat er mis is met de ecologie. |
Dat gat in de ozonlaag is een geweldige stimulans voor de evolutie...
Nieuwe aangepaste sterkere soorten http://forum.scholieren.com/biggrin.gif So shuddap will ya? |
Jaja laten we er nog een schepje bovenop doen. De aarde compleet naar z'n einde brengen, dát levert pas superwezens op.
Daaah..sop. (=einde ironiemodus) |
Wat nou aarde naar haar einde?
De aarde gaat echt niet kapot aan een gat in de ozonlaag hoor.... Waarom praten mensen hier altijd zulke onzinnige poep? En ja, de aarde kapot, misschien zal dat leiden tot interstellaire soorten, weer een aanpassing verder. |
Citaat:
Leg eens uit. Waarom zijn wij meer waard dan een dier? Omdat we toevallig voorwerpen kunnen maken naar ons behoeven? Omdat we taal hebben bedacht/ontwikkeld? Waarom? |
Citaat:
|
Citaat:
En, een vraag met een wedervraag beantwoorden is geen goed antwoord! (ja, ik doe het zelf ook http://forum.scholieren.com/redface.gif) [Dit bericht is aangepast door eddie (28-03-2002).] |
eerlijk gezecht denk ik dat het beter zou zijn
want alles in de natuur is in evenwicht en er is maar 1 dom beest in heel deze wereld die dat evenwicht verstoort en dat is de mens. voor de rest hebben wij deze wereld verziekt de ozonlaag naar de kl*te gedaan, het was altijd bekend dat de wereld zou kunnen vergaan doordat de zon zal opbranden (niets is voor eeuwig) maar door de mens zal de wereld al veel vroeger aan zen eind komen van de vroegere groene en blauwe planeet blijft er enkel nog een grijze en grauwe planeet over |
Sterf dan.
(of vraag jezelf af waarom je toch wil blijven leven ook al verziek je mede deze wereld) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed, weer offtopic van mij... http://forum.scholieren.com/redface.gif |
Mensen kunnen niet zonder de dieren, maar de dieren wel zonder mensen, wie is er nou minderwaardig dan?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07. |