![]() |
Nirvana.........
Nirvana = staat van volkomen rust omdat het vuur der hartstochten geheel gedooft is.
Da wouw 'k effe kwijt! http://forum.scholieren.com/tongue.gif |
uhm.. Nirwana
|
Ik dacht dat het stond voor een prettige staat van gedachten. Maar goed, kan het ook fout hebben, heb geen zin om in het woordenboek te kijken.
(Als ik stoned ben, heb ik wel een nirvana) http://forum.scholieren.com/smile.gif |
dat is toch iets na(ast) het samsara??
als je volgens de boeddhistische regels goed hebt geleefd... want samsara is cyclus van wedergeboorten enzo |
en wanneer rinkelt iemand aan het belletje met de melding dat je een nirvana hebt gehad?
Dat je het ook zeker weet, of verschilt het nirvana per persoon? en hoe weet je dat je ook daadwerkelijk een nirvana hebt gehad? Of is dat het moment dat je sluitspieren ook zichzelf openbaren aan een nieuwe staat van bewustzijn en teleporteren naar een andere wereld? |
Citaat:
|
Citaat:
Het maakt niet uit of hij het meemaakt of niet als hij het meemaakt? |
nekschot eeh slot
|
nirvana??
Jullie bedoelen de zanger??DAAR BEN IK FAN VAN!!MAN |
"Als nirvana iets was,
zou het voorwaardelijk zijn en het zou vergaan en sterven zoals alle andere dingen" -- Nagarjuna |
hell isset nirwana niet iets van de noormannen enzow. dat die dachten dat ze als ze dood gingen erges kwamen waar ze eeuwig in een soort extase leefden en konden jagen en shit.. of zit ik dr nou helemaal naast
|
Citaat:
Weet niet meer zeker of ze hetzelfde zjin. |
hell.. dit vonnik net op internet
(ik hattet dus harstikke fout met mn noormannen verhaal.. shame on me) nirvana: It is the cessation of suffering, the liberation from karma, and therefore the passing over into another world. The best way to think about nirvana is that it is the final goal of Buddhism, and that Enlightenment is the step immediately before it. Thus one becomes aware of the nature of Ultimate Reality in Enlightenment, and then one becomes unified with that reality in nirvana. Thus the Buddha, when he died, passed into Nirvana, having perviously attained Enlightenment during his life and sharing it with humanity. A bodhisattva is one who has attained Enlightenment, but rather than passing over into nirvana, chose to come back to this world to use their power to help other people. |
kutband. Ik wordt er niet relaxed van, maar agressief als ik daar naar luister. Maar daar gaat deze topic niet over.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18. |