![]() |
practische opdracht wiskunde!
hoi hoi
ik heb een vraagje..ik moet samen met iemand uit mijn klas een practische opdracht voor wiskunde maken... we zitten in 5 havo, ik doe Wi b1 en de ander doet Wi b1/2 Nu weten we nog geen onderwerp. Heeft iemand een leuke ideetje voor ons?? het liefste geen onderwerp die al op scholieren staat(onder de werkstukken) :rolleyes: alvast bedankt.groetjes!!! |
Staan er in je boek geen onderwerpen of ideeën voor PO´s? Daar kan je vaak ook wel wat mee. Of vraag anders aan je leraar en doorzoek het internet ff
Gewoon wat voorbeelden: - het getal Pi - iets over kansberekening, bijv in loterijen, hoe groot de kans is op een prijs - braille - etc En waarom geen onderwerp die op scholieren staat? Daar staan best wel goeie tussen en die kan je dan zelf weer uitwerken |
zo euh, dat ene spelletje. is een toepassing op rijen
ik heb het hier ooit al op het forum zien staan. het zijn zo drie pinnetjes en op het 1ste pinnetje steken 7 steeds kleiner wordende schijven. die schijven moeten steeds verplaatst worden zodat ze op het verste terechtkomen. alleen mag er nooit een schijf bovenop een kleinere schijf liggen. de toepassing van rijen bestaat er in dat je kan berekenen hoeveel keer je een schijf moet verplaatsen naargelang het aantal schijven. ik denk er net aan: staat ook op mn gsm :D (motorola): Torens van Hanoi ik ga ff zoeken of ik het voor je vind, anders hoop ik dat degene die toen een link heeft geplaatst hem terguzet. |
welkom, lees dit even door :)
je kunt het hebben over heel veel dingen de gulden snede is ook een leuk onderwerp trouwens. |
Kijk maar eens op http://www.digischool.nl/wi/wiws.htm
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13. |