Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   *kiezen voor je opleiding....* (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=290269)

Janet 26-11-2002 15:57

*kiezen voor je opleiding....*

ik vind het moeilijk,ik ben nu bezig met spw maar vind het nix....ik moet zoiezo deze opleiding van 2 jaar doen...

ik wil iets anders maar wat....
van me ouders mag het nix met dieren op beveiliging te maken hebbe en dat zijn juist de dingen die ik onwijs gaaf vind!!

hebbe jullie nog leuke ideen voor een opleiding die ik hier na ken gaan doen???

alvast bedankt...

Andijvie 26-11-2002 16:12

Waarom mag het van je ouders niets met dieren of beveiliging te maken hebben? Als jij dat echt leuk vindt, moet je dat toch lekker gaan doen?!

Siyabonga 26-11-2002 16:22

als jij iets met dieren of beveiliging geweldig vindt, waarom zou je dat dan niet mogen doen? het gaat toch om jou toekomst??

Juliah 26-11-2002 16:22

Citaat:

Andijvie schreef:
Waarom mag het van je ouders niets met dieren of beveiliging te maken hebben? Als jij dat echt leuk vindt, moet je dat toch lekker gaan doen?!
Mijn idee...

Ertensoep 26-11-2002 18:53

t ligt er natuurlijk een beetje aan wat voor redenen je ouders ervoor hebben dat je nix met dieren of beveiliging mag doen, maar in principe vind ik dat je zelf mag weten wat je met jou leven wil gaan doen. het is jou opleiding, jou leven, niet dat van je ouders.

miro 26-11-2002 19:08

Sorry hoor, maar zolang je maar gelukkig bent toch?

Vlooienband 28-11-2002 14:03

Het is inderdaad jouw leven. :)

Maar het is waarschijlijk ook het geld van je ouders. Daar heb je dus pietepeuterig een nadeeltje, wat je eigenlijk "verplicht" braaf naar je ouders te luisteren. Heb het er anders eens met hen over, als ze twee (voor jou) geweldig leuke opties wegstrepen, wat zien zij je dan het liefste doen? Wat willen zij, probeer hen mening te achterhalen en ga dan eens kijken of je dat leuk vind.
Ikzelf ga voor het geld. Als mijn ouders voor mij een bepaalde studie wegstrepen, doe ik die niet, tenzij ik er belachelijk veel geld mee kan verdienen. Probeer te kijken naar beroepen waar je veel geld mee kan verdienen, zodat je met je 14e kan stoppen met je werk. Alles wordt toch een sleur, dus dan kan je beter een goedverdienende sleur hebben. :)

Vraag anders aan je school om de BIT-test te doen, de Beroepen Interesse Test-test (het heet zo, ik weet niet waarom ze twee maal het 'test'-woord moesten gebruiken) aan je te geven. Dan kan je je beter oriënteren op hetgene dat je wil doen.
Succes. :)

Shibby 01-12-2002 15:37

wat is spw eigenlijk? en welk niveau heeft het? ik zou hoe dan ook zeker iets met dieren of beveiliging gaan doen als daar mijn hart zou liggen. Zie je jezelf al met een kutbaan die je niet leuk vindt. dan heb je toch geen leven. Heb je niks wat je leuk vindt. Je moet je hart echt volgen! doe ik ook ;) ik wil dierenarts worden, doe nu havo en ga nog vwo doen. Ik heb voor de havo mavo examen gedaan en ik ga gewoon door tot ik dierenarts ben. en waarom? omdat is wat ik al mn hele leven wil doen. Dus ik zou niet naar mn ouders luisteren eerlijk gezegd. zij hoeven jouw werk of jouw loon toch niet te doen/krijgen. dus wat hebben zij met JOUW toekomst te maken? Ik zou er zeker hard tegenin gaan. en doen wat ik zou willen :) zo!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25.