Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Toegepaste Communicatie Wetenschap (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=290345)

Snufje 26-11-2002 16:56

Toegepaste Communicatie Wetenschap

Iemand die toevallig deze studie doet? Ff een vraagje erover:

Is het erg theoretisch en journalistiekachtig? En wat vind je van de opleiding?:)

Ik weet namelijk nog steeds niet wat ik wil gaan doen, en op zich lijkt deze studie me wel leuk ivm reclame enzo, maar of dat het ook is vraag ik me toch wel af..:)

Darshan 26-11-2002 18:13

Je bedoelt communicatiewetenschappen of WO-niveau, neem ik aan?? Ik ben ook erg geinteresseerd in die studie, mede omdat je er meerdere kanten mee op kan. Ik ben ook wel benieuwd wat het precies inhoudt... :confused:

Studentje 26-11-2002 18:39

't Zit hier in Enschede, maar ik kan er weinig over vertellen. Alleen eigenlijk dat het vooral een meidenstudie is.

Roozie 26-11-2002 20:54

Toegepaste Communicatie Wetenschappen kun je alleen aan de Universiteit Twente studeren. Het is een erg praktische studie.

Je kunt ook Communicatiewetenschappen of Communicatie en informatiewetenschappen studeren.

Ik zelf studeer Bedrijfscommunicatie (eigenlijk Communicatie en informatiewetenschappen) aan de katholieke Universiteit Nijmegen.
Mijn studie onderscheidt zich van de andere doordat wij verplicht 1 vreemde taal moeten leren (wat mij erg aansprak). Ook hebben wij veel bedrijfskundige vakken, wat de overige communicatiestudies niet hebben.

Het verschil tussen Communicatiewetenschappen en Communicatie- en informatiewetenschappen is dat de 1e veel socialer en theoretischer is. Het gaat vooral om de massacommunicatie. Bij Communicatie en informatie-wetenschappen wordt er veel meer naar de taal gekeken.

Misschien is mijn verhaal heel moeilijk te begrijpen door alle begrippen, maar wat ik zelf eens zal doen is naar de verschillende open dagen of websites kijken.

Het adres van Bedrijfscommunicatie is:

www.let.kun.nl/ciw-bc

Snufje 27-11-2002 14:04

Toegepaste communicatiewetenschappen wordt idd alleen in Enschede gegeven. Ik ben naar open dag geweest in Nijmegen van CW, maar vond de studie daar niet leuk, supertheoretisch enzo.... In Enschede leek het me wel leuk, maar ik wil graag even wat ervarinkjes horen!:) En of het dus erg theoretisch is enzo...

Op HBO heb je communicatiemanagement, wat me op zich ook wel leuk lijkt.. Maar iemand die het doet?:)

Snufje 03-12-2002 11:08

up

Onlyme 03-12-2002 14:45

Mn vriendin deed communicatie, maar ze is ermee gestopt omdat ze vond dat ze niets leerde.

Studentje 06-12-2002 20:28

Citaat:

Snufje schreef:
Toegepaste communicatiewetenschappen wordt idd alleen in Enschede gegeven. Ik ben naar open dag geweest in Nijmegen van CW, maar vond de studie daar niet leuk, supertheoretisch enzo.... In Enschede leek het me wel leuk, maar ik wil graag even wat ervarinkjes horen!:) En of het dus erg theoretisch is enzo...

Op HBO heb je communicatiemanagement, wat me op zich ook wel leuk lijkt.. Maar iemand die het doet?:)

Als je in de situatie bent dat je tussen universiteit en HBO kan kiezen, kies dan alsjeblieft voor de universiteit. Buiten het feit dat het niveau hoger is, leer je veel meer op de universiteit doordat alles veel zelfstandiger is.

En over Enschede kan ik je ontzettend veel vertellen, maar helaas niet over TCW.

battlestar 07-12-2002 11:36

kheb een tijd geleden nog een topic hierover beantwoord:http://forum.scholieren.com/showthre...t=communicatie

Roozie 07-12-2002 13:06

Mensen die HBO communicatie hebben gedaan krijgen geen baan! Die willen ze niet hebben in t bedrijfsleven, afrader dus!

Kies voor de universiteit

Dr. Oetker 07-12-2002 14:57

Citaat:

Roozie schreef:
Mensen die HBO communicatie hebben gedaan krijgen geen baan! Die willen ze niet hebben in t bedrijfleven
:cool: in ieder geval duidelijk
maar verder...

over CW in Enschede weet ik niks... ben er wel ooit wezen kijken geloof ik maar het heeft blijkbaar geen onuitwisbare indruk gemaakt :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:02.